Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nice, tijd voor een thread bij de micro/fluo kweekverslagen met foto's . Welkom bij de groep :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ben ik van plan... te experimenteren met autoflowers kweken. Ik ben aangenaam verrast door de groeikracht en snelheid.

 

Je waarnemingen zijn anekdotisch.

De groeikracht van cannabis en het autoflower-gen staan volledig los van elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je niets bijdragende ongevraagde mening;)! Jij bent ook zo iemand die arrogantie oprechtheid noemt zeker :likken: ?

 

Heb nergens iets beweert wat jij nu probeert onderuit te halen. Ik heb enkel gezegd dat ik positief verrast ben van de snelheid waarmee mijn twee autoflowers groeiden. Beweer ik dat autoflowers snellen groeien? Als je iemand terecht wilt wijzen op een fout dan doe je er goed aan eerst begrijpend te leren lezen.

 

On topic: Ik ga er binnenkort eentje starten Jaymaestro. Er komt sowieso een auto White Widow in te staan maar ik twijfel nog over de andere. Ik was eerst van plan om een Ultra Lemon Haze te gebruiken van Autoseeds, maar dat blijkt geen échte autoflower te zijn. De ruderalis eigenschappen zijn daar blijkbaar iets minder dominant waardoor deze soort niet direct gaat bloeien onder 18/6 of 20/4. Volgens hun site hebben ze 12-16u licht nodig en dan nog ga je de klus niet klaren in minder dan 90 dagen (van kiem tot oogst). is opzich maar 3 maanden, maar als ze daar ook bij afronden zoals bij de bloetijd dan kan je al gerust 100+ tellen:p.

Dan kan ik nog Purple Rider, Berry Ryder of Blueberry auto kiezen, maar heb nu geen zin in paarse wiet. Ook al is er bij de berry's ook veel kans op groene pheno's wil gewoon niet het risico:p. Trans Siberian wordt het ook niet, aangezien de WW al een witsoortje is. Blijft nog over: Pineapple Express of Wild Thailand Ryder. De laatste is momenteel de grootste kanshebber. Ben wel eens benieuwd naar dat plantje.

 

Btw, nu is het in de tent 21,3°C en LV van 55%. Dit is constant, zowel met lamp aan als uit. Ik veronderstel dat dit voor de bloei nu wel goed is( temperatuur kan wel iets hoger?) maar dat de zaailingen baat hebben bij een grotere LV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okido. En de temperatuur? Is die 21° voldoende? Is gewoon de kamertemperatuur van waar de tent staat. Heb niet echt zin om het daar veel warmer te maken :P.

 

Ben bij de volgende kweek van plan om die LST techniek te gebruiken. Denk met de beperkte ruimte in de hoogte die ik heb dat dat wel voordelig kan zijn.

 

EDIT: Ik heb deze keer gewoon universele potgrond van het tuincentrum gebruikt. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het kopen van aarde?

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 graden ga je het niet mee redden, dan heb je bijna geen ontwikkeling(groei). 25/26 heb je toch wel nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch pas een probleem onder de 15 toch? Dat ze niet optimaal gaan groeien bij 21° begrijp ik maar groeien zullen ze toch wel? En de temperatuur daalt 's nachts niet. Ga het iig zo we proberen, misschien maak ik de kamer wel iets warmer maar ga niet constant een kamer warmstoken voor die tent:p.

 

Vandaag ook medium gaan halen. Potgrond met perliet en kokos. organisch voorbemest voor 150 dagen, met lavameel en zeewierkalk. Het merk is DCM. Leek me wel een goede keuze om eens uit te testen. Het is in ieder geval lekker luchtig. Ik was misschien wel van zin om in het midden vanboven van de pot wat aarde te gebruiken van deze ronde. Dan kan het zaadje eerst rustig opkomen in minder voedingsrijke grond voordat ze de nieuwe aarde bereikt. Of is dit overbodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto's presteren op hun best met optimale omstandigheden, hoe meer "vertraging" ze oplopen in hun korte levensduur des te slechter het eindresultaat. En je plant heeft ook warmte nodig voor bepaalde processen in de plant.

Komt er geen warmte van je lamp dan, en waar meet je de temp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die LED lamp geeft echt nauwelijks warmte af, daar wordt de tent niet warmer van. De temperatuurmeter staat op de grond, maar ook boven in de tent is het 21,3°. Naar wat ik op het internet kan vinden zit het nog wel binnen de norm. Zolang ik geen CO2 toevoegingen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je meter is boven op je potten, met je lamp op normale afstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, maar gaat weinig uitmaken hoor. Het is 21,8° trouwens:p. Ik dacht wel met 21,3 gestart te zijn dus op die paar dagen is het een halve graad warmer geworden. Ik hou met alle gemak mijn hand tegen de lamp, die geeft geen hitte. En wordt dan nog eens door interne koeling gekoeld ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, succes maar dan :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerlijk gezegd wel gehoopt dat de lamp enige warmte zou produceren. Achja, ik zie nog wel.

 

Over die potgrond. Aangezien die voor 150+ dagen voeding heeft, dien ik hun ook geen bloeivoeding bij te geven dan?

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders een 10 watt warmtematje erbij, maar met 21 graden moet kunnen. Moet je gewoon een robuust soortje kiezen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...