Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb een vraag waar ik ook kijk staat dat het een magnesium tekort is maar dat ziet er toch anders uit.

Drie van de vijf planten hebben het.

PH van de grond is 7

Voeding biobizz grow en bloom.

Aarde biobizz all.

 

iemand suggesties?

gallery_47675_19501_1941534.jpg

 

gallery_47675_19501_3180929.jpg

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47675_19501_1941534.jpg

 

gallery_47675_19501_2969074.jpg

 

gallery_47675_19501_757337.jpg

 

gallery_47675_19501_2745717.jpg

 

Zie er ook geen beestjes bij.

Is de middelste plant staat er verder nog wel vrolijk bij blaadjes mooi omhoog.

gallery_47675_19501_4898075.jpg

 

GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brilletje op zetten :nerd die witte puntjes achter op je blad is bladluis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bruine vlekjes is calcium tekort kan komen door ph blokkade ph is dan te laag anders te kort in aarde. Je kan dit oplossen door een topdressing van kalk, buffertabs van sannie kunnen ook helpen ik doe meestal combi. Als ph blokkade is moet je dit wel snel aanpakken anders is het straks te laat.

 

Effe voor de zekerheid nog effe checken op beestjes kan niet genoeg inzoomen op deze foto om duidelijk te kunnen zien.

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calcium tekort, magnesium krijg je vergeling tussen de nerven, ze noemen het ook wel tijgerstrepen.

Jij hebt roestvlekjes.

 

Doen wat Parve zegt, maerl kan je als topdressing gebruiken of oplossen in het water dat je geeft.

 

Je zou wat trips kunnen hebben maar echt duidelijk zijn de onderste bladeren niet op de foto te zien, de onderkant van het grote blad lijken er wel wat te zitten.

 

Bladluis is het in elk geval niet, dat had je echt wel zien zitten zo gezellig ze altijd met elkaar op een kluitje zitten die luisjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Bladluis heb ik geen last van.

Tripsen zitten er idd wel eens bij maar kun je buiten niet echt verhelpen, bij buitenkweek horen die beestjes er eenmaal bij.

Heb nog wat foto's gemaakt hoop dat je het beter kan zien, heb gekeken met een vergootglas maar zie geen eitjes of kleine tripsjes lopen.

De vlekken aan de onderkant zijn gewoon de roesvlekjes die op de bovenkant overeenkomen.

Heb net nog ph van de grond gemeten is 7,4

Ik heb plagron ph- hier liggen kan ik hier alvast wat mee doen om de ph na 6,5 te brengen.

door veel water te geven van 6,5 of is dat geen oplossing?

 

gallery_47675_19501_431546.jpg

 

gallery_47675_19501_1263300.jpg

 

gallery_47675_19501_1250052.jpg

 

topdressing van Kalk? kalk kopen en erboven op strooien of kalk met water vermengen en besrproeien??

Maerl kun je dat gewoon bij de welkoop halen? En hoe is de verhouding of toepassing?

 

Wil er zo snel mogelijk mee aan de gang!

Bedankt voor jullie reactie's

 

GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maerl bij tuincentrum, misschien ook wel bij de bouwmarkt, Welkoop zou het zeker moeten hebben.

Je hebt ook zoiets van Plagron, dat verkopen ze toch ook bij Welkoop, Plagron?

 

Zie zak/verpakking voor toepassing, mijn ervaring is dat een flinke theelepel Maerl als topdressing al wonderen doet.

Oplossen in water is een stuk lastiger, korrelig vaak.

 

Overdoseren heeft weinig zin.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maerl eigenlijk voor vijvers?

is dat het goede spul?

En moet ik mijn water nog afzuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon beetje door het forum heen spitten op topdressing en mearl ed. staat genoeg over leer je er ook nog wat van. Afzuren zijn kweektechnische aspecten komen meer factoren bij kijken dan een simpel ja of nee.

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bij iemand geweest die heeft mij zeewierkalkkorrel mee gegeven van dcm.

Hij snapte het probleem denk dat ie zelf ook wat meer vanaf weet haha ;)

Hij zei tegen mij papje van maken daarna verdunnen met vijf liter water, planten goed besproeien.

Morgen de planten even afspoelen zegt hij en een dun laagje over de grond verdelen.

Dan moest het goed komen zei hij.

We wachten af!

 

GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed heb gedaan wat meneer zei, alleen zijn veel bladeren met nog witte uitslag van de kalk natuurlijk.

Heb ze al twee x een flinke douche gegeven maat gaat niet zo makkelijk van de bladeren af.

is net of me plant last heeft van meeldauw als ik niet zo weten dat ik gesproeid had met kalk.

iemand een idee om de bladeren schoon te krijgen, of moet ik alle blaadjes schoonvegen met een sponsje met water haha :(

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die iets weet zal even een paar foto's plaatsen, en de korrels ook op de grond bijgelegd en bij sannie buffertabletten besteld, die komen als het goed is morgen.

En mensen het is geen meeldauw of schimmel het is na het besproeien van de zeewierkalk dcm gekomen, denk dat ik er teveel tijd tussen heb gelaten met schoonspoelen beter was dezelfde avond denk ik.

Maar heeft iemand een idee om dit er nog vanaf te krijgen? elk blaadje poetsen is ook zoiets...

 

gallery_47675_19501_1783216.jpg

 

gallery_47675_19501_3439142.jpg

 

gallery_47675_19501_946836.jpg

 

gallery_47675_19501_3879429.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten met toppen bespuit je niet, die ander had niet echt een idee behalve dan misschien dat het bij zijn tomaten prima werkt.

 

Witte op blad is niet goed opgeloste achtergebleven kalk.

Spoelt er vanzelf vanaf met een beetje regen en als het blijft zitten pech gehad kan niet veel kwaad,

Zitten de toppen niet onder de kalk wat veel erger is?

 

Volgende keer echt alleen maar topdressen en niet bespuiten en af gaan spoelen als je niet special spul daarvoor hebt wat wel goed oplost. Straks krijg je daardoor nog toprot of kalk in je wiet wat nergens voor nodig is.

 

We gaven niet voor niets advies topdressen.. had je willen spuiten hadden we wel Calgel geroepen :phone:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oké snap dat ik het niet goed heb gedaan. het is ook niet extreem, het zit op een paar bladeren zal ze nog wel een paar keer afspoelen met water.

op de toppen zie ik niet echt wat zitten, op een paar kleine blaadjes na.

zou melk met water niet werken, melk lost toch ook klak op?

zal nu topdressing gebruiken en niet meer besproeien.

toch bedankt voor je reactie.

is er niks wat ik kan doen om de bladeren weer helemaal schoon te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meeste kalk is er wel af, aan de toppen zie ik verder niks!

af en toe een blaadje wat nog iets wit uitslaat op sommige plekken.

Maar zag wel dat er op paar kleine blaadjes bij de topjes wel wat aanslag is blijven zitten, bij sommige delen.

is dit erg?

word je er ziek van?

is er echt niks wat ik nog kan doen om alles schoon te krijgen op een biologische manier.

Heb bij alle planten 3 a 4 buffertabletten van Sannie bij in gedaan.

planten moeten nog wel minimaal 4 weken staan als niet nog langer is.

 

gr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...