Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GG_AmnesiaHaze

9X Amnesia 90X90X180 600W Hps - Komt Het Eindelijk Goed?

Recommended Posts

Hoi Mannen,

 

Het is weer tijd voor een Kweekverslag van mij. :wave:

 

De laatste keer is nu al wat geleden.

 

Ik had 9x mooie Amnesia stekjes maar ongelukkig worden ze wat te hoog voor mijn kast van 180cm en tegen week 4 van de bloei kwam de witte spint eraan en vond het lekker gezellig in mijn toen nog 29 graden warme tent. Ik had nog alles verzoekt om ervan af te komen maar de besten waren niet meer te stoppen en ik was bijna mijn hele oogst kwijt. Maar het was allemaal geen goede ronde omdat de planten zelf hoger als het licht gegroeid zijn. Ik had ze rond 12 dagen op 18/6 en heb dan pas de klok omgeschakeld op 12/12. Omdat ik nog een echte noob was had ik ze ook niet getopt of geknikt. Ik hop dat ik van mijn foutjes leren kunde en het deze ronde beter doe.

 

Omdat ik een echte Amnesia fanatiek ben ga ik nog een keer voor dit heerlijke plant.

Gelukkig zijn me 9 stekjes toegevlogen waar van ik deze keer een moeder houd

en onder 2x18W 6000k tl-lampen gezet heb.

 

Voor het nieuwe Verzoek heb ik sommige spullen vervangen de Setup is de volgende:

 

Ik ga deze ronde voor de biologische voedinglijn van BAC. Inclusief funki fungi schimmel en biologische bladvoeding.

Ik geef denk ik geen groievoeding omdat de batmix tot week 6 voorbemest is.

Dus op het begin plan ik alleen wortelstimulator en wat bladvoeding te geven.

 

Mammoth Pro 90 kweektent 90x90x180

 

Medium: Plagron Batmix (Ik heb de aarde zoals op de plagron homepage aanbevolen geflusht)

 

*Nieuw* Can Fan Pro line 600m3 Buisafzuiger 150mm

 

*Nieuw* Can Lite 600m3 koolstoffilter 150mm

 

*Nieuw* 2x OK. OTF 153 W, Tafelventilator, 17 Watt

 

(Ik heb gewoon de onderste deel van afgenomen en de ventilatoren met banddraadjes aan de twee kanten van mijn tent bevestigt.)

 

*Nieuw* 9x 12l RootPouch smartpots

 

*Nieuw* 1x Spiegelkap voor de 600W HPS Bulk

 

*Nieuw* 1x grote wandventilator (Ik weet niet precies wat het voor eentje is, want ik heb hem van een vrind maar hij heft ongeveer 30 cm diameter doormeter en 3 standen)

 

1x Medisana Luchtbevochtiger Uhw (1 link op google bij blokker voor 34,90)

 

 

Ik heb dus Vandaag de dames ontvangen en 8 planten in mijn tent onder 18/6 gezet.

 

Ongelukkig komen de Smartpots en de Spiegelkap pas morgen dus momenteel hangt de HPS nog

in mijn oude cooltube en de dames zijn in nieuwen 4l poten. Ik ben van plan de planten morgen in de smartpots te zetten en naar 2-3 dagen

de klok op 12/12 te stellen.

 

De luchtbevochtiger is op de laagste stand gezet.

 

Starttemp was 22 graden en de LV was 61%.

 

Morgen of inmiddels later vandaag volgen wat foto’s en meer data.

 

 

Hopelijk zijn jullie net zo benieuwd als ik want de stekjes zien er echt heerlijk uit.

 

Tot straks en welterusten jongens.

 

Groet GG_Amnesia

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo volgers.

 

Bedankt voor de reacties.

 

De dames eigenlijk zijn het nog meisjes doen het goed. Ze hebben de eerste dag zon genoten en inmiddels ook de eerste nacht goed geslapen.

 

Temperatur: 25 graden met licht an en rond 22 met licht uit - De LV met licht aan en de bevochtiger op de laagste stand was rond 55%

 

Momenteel gebruik ik nog een HPS die ik wel van plan ben morgen door een metal halide van lumatex te vervangen.

En pas voor de laatste 8 weken weer de HPS te gebruiken.

Ze hebben allebij 600 Watt.

 

Vandaag heb ik ze al in de mooie 12l smartpots gezet gevuld met Plagron Batmix welke geflushed wordt vordat ik hem gebruik.

 

Zo als gezegd hier wat foto's van de Dames en de Moeder! (Ik probeer morgen wat mooiere foto's te maken.)

 

gallery_46692_19108_1560465.jpg

Zo mooi kwamen ze eran.

 

gallery_46692_19108_67437.jpg

De moeder onder 2x18W koelwit tl

 

gallery_46692_19108_575533.jpg

Nog een keer de moeder

 

gallery_46692_19108_1157317.jpg

De dames in het tent (nog in 4l potten)

 

gallery_46692_19108_1107053.jpg

Tent van boven

 

gallery_46692_19108_1079796.jpg

De dames in 12l smartpots en klaar voor de tweede dag 18/6

 

Ik hop het bevalt.

Welterusten en tot straks

GG_Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de stekken goed geworteld zijn is aanslaan geen enkel probleem! Ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de stekken goed geworteld zijn is aanslaan geen enkel probleem! Ziet er goed uit!

 

Hoi Dilago! Sorry maar wat bedoel je precies met aanslaan is geen probleem? Misschien ben ik te stoned net mijn after-work joint gehad maar had ik het over aanslaan?

 

Groetjes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat ze makkelijk wennen aan de nieuwe potten waar ze in komen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah okay top.

Ik was verrast bij het overpotten vandaag was al te zien dat ze binnen de eerste 18 uur al goed verder gewortelt zijn :likken:

 

Bedankt voor de reactie :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jongens,

 

het is weer tijd voor een update.

 

Vandaag heb ik de Cooltube door een nieuwe spiegelkap verfangen en een nieuwe MH-bulb van Lumatec ingezet.

 

Tijdens licht aan kom ik nu op rond 27,5 graden en 50% lv.

 

Ik ben van plan morgen of over twee dagen de eerste waterbuurt te geven. Denk rond 250 ml per plant met wortelstimulator.

 

Zal ik het water afzuren? Volgens Plagron hoeft dat niet met de Batmix omdat het niet meer biologisch kweeken is, maar ik ben nog niet zeker...

Ben benieuwt wat jullie denken!

 

 

Maar ik laat de foto's ff spreken.

 

gallery_46692_19108_652183.jpg

Mijn sponsorpaket van BAC <3

 

gallery_46692_19108_132488.jpg

nieuwe Set-up

 

gallery_46692_19108_47376.jpg

setup deel 2 de lamp hangt rond een meter boven de plantjes

 

gallery_46692_19108_1563114.jpg

de dames staan er lekker bij en zijn al wat gegroeit

 

gallery_46692_19108_1179851.jpg

de moeder naast het tent

 

Tot straks volgers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie hier en daar nogal wat verbrandde puntjes, zit je soms nogal hoog in de voeding? Dat moet je bij een Amnees dus niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De batmix is voorbemeest dus ik weet niet precies wat er aan voeding in zit momenteel. Maar de verbrandde puntjes zijn er al gewest nadat ik ze ontving. Ik denk ik ga de bladen da gewoon afknippen morgen.

 

https://www.plagron.com/nl-BL/product/batmix---Kweken-voor-de-beste-geur-en-smaak.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix is zwaar bemeste grond en niet echt geschikt voor Amnees en zeker niet bedoeld om stekken direct in te zetten. Hopelijk redden ze het want je stekken hebben nu een flinke opdonder gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik ze liefer morgen nog een keer uithalen een in een light mix zetten? Of is dat te veel stress?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het overwegen zeker waard.

 

Hoe eerder hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Plantjes zijn net omgepot. Nu zijn ze op een BioBizz Lightmix welke ik niet geflushed heb. Naar het ompoten heb ik zwart wit folie over de aarde gelegt en heb per plant 200ml afgezurde water gegeven (Ph. 6,3).

 

De Dames regenerieren nu een betje.

 

Tot straks volgers!

 

P.s: De temp is tijdens licht aan tussen de 25 en de 27. Lv 55%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen.

 

De Plantjes hebben vaandag 500 ml afgezuurd water met wortelstimulator gedronken.

Ze zijn nog niet sterk aan het groeie maar wel een beetje. Morgen volgen wat foto's.

 

Ik hop de dames halen het nog :wacko: :wacko:

 

Groeten en tot morgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat ze een flinke hengst hebben gehad denk ik wel dat de dames er bovenop komen. Geef je ze wel voldoende water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te horen. Ja ik was erg voorzichtig met inwateren naar het ompotten. De steenwolblokken waren heel nat van de geflushde batmix. Vandaag heb ik de steenwolcubes zelf ingewaterd (50ml per plant) ec 1.0 ph 5.3 en dan nog rond 500ml op 6.2 ph afgezuurd water met wortelstimulator (1ml/L) voorzichtig rond om de plantjes verdeeld.

 

Ik heb ook wel Funki fungi van bac zo dichtbij mogelijk bij de wortels met aarde vermengt (5g per plant).

 

Nu slapen ze nog 2 uren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp nog wat dichter bij gehangen. Ze is nu dus op 80 cm afstand. De temp is tussen de 27 en de 29 tijdens licht aan en tussen de 22 en 24 graden tijdens licht uit. De LV is bij 45-50%.

 

Nu is de volgende vraage wanneer op 12/12 want eigenlijk wilde ik ze ja al op 12/12 gezet hebben maar ze moeten toch eerst nog een beetje groeien volgens mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht sowieso nog maar even af totdat ze hersteld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt was ik van plan ff een beetje rust en om de dag rond 400-500ml met wortelstim. denk ik dat ff bijhouden tot ze wat groeien.

 

Welterusten volgers en bedankt voor de reacties!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Volgers, de dames staan nu inmiddels 6 dagen op 18/6 en er van 4 dagen in de lightmix. Ze zijn nu blijkbaar wat aangeslagen en beginnen echt te groien. Alleen een meisje wil nog niet echt. Ongelukkig heb ik wat problemen met de temp sinds ik de lamp op zo rond 75cm afstand heb had ik er rond de 30 graden als het buiten nacht word gaat het wat beter maar de eerste uren dus van 18.30 tot 22.00 ongeveer wordt het toch wat te warm.

 

Ik heb beneden 2x150mm passive inlaat en mijn buisventilator draait al op 100%. Iemand nog een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo volgers! Hier weer een Update de dames zijn inmiddels duidelijk aangeslaan en groeien sinds twee dagen best goed.

 

Voedingsschema: 1 dag water met bac groei ec 1.0 pH 6.0 - 1 dag afgezuurd water met elke twede keer wortelstimulator pH 6.0 - 1 dag niks

 

Ik geef elk waterbuurt zo rond 4-5 L in het totaal.

Ik heb Weer wat fotos voor jullie

 

http://imgur.com/a/MAWJz

 

Ik ben van Plan over een dag of drie de Klok op 12/12 te schakkeln.

 

Wat vinden jullie hier van?

 

Groet GG_Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedaan, zien er al stukken beter uit!

Of de klok op 12/12 kan is beter te beoordelen als je een foto van het totaal post. De planten toppen zou ik wel aanraden voordat je schakelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...