Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

deepee

New Dame Blanche Of Mrs. X, Zijn Ze Nog (Zuiver) Te Vinden?

Recommended Posts

Daarnet nog even op icmag gekeken of daar toevallig new dame blanche zaden rondgingen, kwam ik op een paar interessante topics uit. Ten eerste deze:

hello i am the breeder off those seeds .

new dame blance/double fun .

https://www.icmag.co...081&postcount=7

 

Het was dus pietje die de df x ndb heeft gemaakt en ze aan LBH heeft gegeven, alleen is pietje ook al ff niet meer online geweest, jammer want die had je echt wel wat zaad toegestuurd. Maargoed, het tweede topic wat me opviel was van die denen, Dyr en Tanska's grows volgde ik wel vaker, maar dat ze NDB's hadden staan heb ik destijds niet echt meegekregen.

https://www.icmag.co...t.php?p=5303936

https://www.icmag.co...t.php?p=5337588

 

Ze leverden oa de typhoons, leb27/lib30, oldfarmers nepal, etc. voor fröbanken en nog een stel van die deense zadenbanken, dus voor de gein ff gegoogled:

http://www.cannaseed...me-blanche.html

 

Niet allemaal leegkopen voor ik een bestelling kan plaatsen he. :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die Pietje loop ik zo nu en dan nog wel eens tegen het (facebook)lijf

alive and kicking

mooi werk blwomonkey, als het zo niet duidelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow blowmonkey, dit is meer info dan ik had durven hopen. Op het moment dat ik ze zaai maak ik er zeker een verslagje van, je stoeltje op de eerste rij is hierbij gereserveerd :) Duizend maal dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die NDB was vroeg klaar bij Dyr. Normaal zou je ergens halverwege oktober tot begin november bij hem verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks BM voor de opheldering, La Buena Hierba heeft alleen maar groene pheno's in zijn NDB.

 

Hij heeft ze idd via Pietje Puck, ik heb het even nagevraagt.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die Pietje loop ik zo nu en dan nog wel eens tegen het (facebook)lijf

alive and kicking

mooi werk blwomonkey, als het zo niet duidelijk is.

Kan je hem dan niet eens even aan de mouw trekken voor dat zaad?

 

Dat is immers waar deepee naar op zoek is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de vraag neergelegd bij Dyr, dus nu ff wachten op antwoord.Die CBD feno was volgens mij de rode feno ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen maar de groene, kijk. :) Pietje heeft ze waarschijnlijk ook van wieri of guesswho, maar dat is mooi om te horen. Kon niet helemaal uit de foto's van dyr uitmaken of ze alleen maar groen waren, leek er wel op, maar paar van de mannetjes zagen er verdacht uit en die laatste foto was ik ook niet echt zeker van.

 

Dat de CBD test van de paarse/rode plant kwam dacht ik persoonlijk ook, maar de CBD komt hoogstwaarschijnlijk toch van de NDB kant af. Mede omdat er bij de beschrijving van die deense zadenbank oa over een "zeer diverse potentie" wordt gesproken, maar ook omdat the one en bbi beide uit dezelfde selectie zijn ontstaan (volgens mij); sannie meets mota. Whazzup had ooit eens een bbi en een jackberry van mij getest en daar kwam veel thcv in naar voren, geen cbd, ook nooit echt een cbd effect meegekregen uit de bbi of de jackberries.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat de oorspronkelijke NDB geen rode kleur vertoonde. De CBD inhoud en het rood/paarse fenotype staan dus los van elkaar als ik het goed heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking heb je ook in een paarse & groene feno, dus waarom NDB niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de originele dame blanche heb ik nooit in het paars gezien.

zoals ik het me herinner is er tijdens een meeting in gronigen zaad weggegeven door jan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens seedfinder is de genetische achtergrond White Widow x Skunk#1 x Northernlight, weet niet of het zo is, want de site zit vaker fout met de genetische achtergrond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam dit nog tegen geschreven door Guesswho toendertijd

 

Grappig dat je naar paars vraagt

Vandaag ontdekte ik in de ndb die hier in de achtertuin staat opeens paarse toppen

Heeft waarschijnlijk met de koude nachten van de afgelopen tijd te maken

Maar bij de dames op de spot heb ik nog niets kunnen ontdekken

 

http://www.wietforum.nl/topic/56130-nieuwe-dame-blanche-guerrilla-kweek/page__st__20__p__621077__hl__+dame%20+blanche__fromsearch__1#entry621077

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho had toch duidelijk de kruising staan, dat er cbd in de kruising zit is niet zo raar als de NDB een cbd achtergrond heeft. Ik betwijfel gewoon dat het van de BBi of The One kant afkomt, vind NDB waarschijnlijker. Of NDB zelf ooit paars werd, volgens mij niet, maar het zou altijd kunnen natuurlijk, er is blijkbaar nog steeds aardig wat variatie te vinden.

 

Ik las dat Dame blanche liever wat meer de sativa kant wou opgaan met de NDB, maar om de soort echt te preserveren zou je idealiter gewoon een open pollinatie moeten doen, net zoals dyr en tanska destijds hebben gedaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking heb je ook in een paarse & groene feno, dus waarom NDB niet.

 

De originele viking, weet je waar ik die kan vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking heb je ook in een paarse & groene feno, dus waarom NDB niet.

 

De originele viking, weet je waar ik die kan vinden?

 

Bij Derg Corra Collective hebben ze Viking & die hebben het weer van Aqua, die als het goed is hier nog lid is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee waarom ik dit topic niet eerder ben tegen gekomen, staat wat achtergrond over de ndb in. Dat er wat paars uit de originele zaden kan komen zou zomaar kunnen als er oa purple power in zit. Toch wel geinig dat er 5 jaar geleden precies zo'n zelfde topic werd gestart, wel jammer alleen dat er niet veel uit lijkt te zijn voortgekomen.

Hier een oude PM van Jan betreft de NDB die ik en vele anderen toen hebben gekregen :

 

 

Je vraagt wat de vader en moeder is van de NDB.Natuurlijk is dat mijn uitgangspunt,vooral de (oer)moeder die heb ik door gericht kruissen verkregen.

 

Sinds 2000 ben ik bezig geweest en ik heb van veel rassen iets genomen om dit te krijgen.

 

Ook veel indoorrassen heb ik gebruikt maar in 2005 is de doorbraak gekomen toen had ik ineens een witte man die al bloeide op 21 juni(langste dag) en daar heb ik alles wat ik toen al had mee bevrucht.

 

Dus is het heel moeilijk om precies te omschrijven waar de genen wegkomen want er is ook veel toeval bij.

 

Wel kan ik je nog wel wat namen geven waar ik kris kras genen heb gebruikt:

SW,Special,Purple P,PPP Citrol,Orange Bud,Big Bud en Afghan.

 

Maar ook naamloze soorten van vroegrijpe soorten die vrienden van mij elk jaar zelf doorkruissen waar je niet meer van weet wat de oorsprong was.

http://www.wietforum...ost__p__1030261

 

Viking, nog zo'n soortje wat gewoon verdwenen lijkt, 10 jaar geleden gingen er nog stekkies rond. Misschien dat Wernard nog wat oude zaden heeft liggen, lijkt me sterk dat hij alleen nog maar citral (of lemon kush) zaad heeft liggen, moet toch wel wat viking tussen zitten. Misschien even een lief mailtje sturen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking puur heb ik niet maar wel een pracht cross die ik nu in mn kast heb staan, Highland Uzbeki. (Highland Oaxacan x Viking) x Uzbeki (landrace).

 

Grappig dat er paars in NDB zit, ik heb het nooit in the one gezocht kwa geur of bud structuur maw ik denk niet dat the one er in zit.

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig dat er paars in NDB zit, ik heb het nooit in the one gezocht kwa geur of bud structuur maw ik denk niet dat the one er in zit.

Ik vind veel van die paarse planten ook erg veel op de Blueberry lijken hoor, de echt roze planten meer op een The One kruising, maar kan ook net zo goed van de BB kant afkomen, jackberry f1 lijkt er ook erg veel op namelijk, heeft een net wat lichtere kleur dan een pure BB. Deze is bijna zeker weten BBi, qua kleur en topopbouw, uit guesswho z'n guerilla topic:

gallery_19024_7693_600449.jpg

 

BBi die ik in de tuin had staan:

gallery_4607_7724_236400.jpg

 

Jackberry uit de tuin:

gallery_4607_7724_1055776.jpg

 

 

Deze uit Tourtje z'n topic lijkt een stuk meer op The One:

gallery_25471_10379_273803.jpg

 

Ben er bijna wel zeker van dat de NDB is bestoven door beide, maar wat paars uit de originele NDB kan je eigenlijk niet helemaal uitsluiten met zo'n gevarieerde achtergrond.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik nog wat Ndb zaden heb liggen maar ze zijn 10 jaar oud.

Willing to donate them als iemand er een zadenkweek mee wil doen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was dus pietje die de df x ndb heeft gemaakt en ze aan LBH heeft gegeven, alleen is pietje ook al ff niet meer online geweest, jammer want die had je echt wel wat zaad toegestuurd. Maargoed, het tweede topic wat me opviel was van die denen, Dyr en Tanska's grows volgde ik wel vaker, maar dat ze NDB's hadden staan heb ik destijds niet echt meegekregen.

https://www.icmag.co...t.php?p=5303936

https://www.icmag.co...t.php?p=5337588

 

 

klopt ik heb de DF x NDB f1 geruild lang geleden zijn nu al jaren geselecteerd en verbeterd paar generaties

 

ik heb meerdere NDB ook deel met de the one erin ...

ik heb nog wel zakje met NDB met 2006 erop waneer kwam de one er in gekruist alweer.

Edited by La Buena Hierba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wie is die Uzbeki? LMN of CBG?

van LMN heb ik ooit zaden Angola roja gehad... van CBG heb ik gehad Peyote Purple de zaden van landrace Uzbeki van ruilen begin 2000 maar denk dat het de zelfte zijn is waar CBG hun Taskenti hebben gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik nog wat Ndb zaden heb liggen maar ze zijn 10 jaar oud.

Willing to donate them als iemand er een zadenkweek mee wil doen.

 

PM :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...