Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

s5 is zelf een lucky shot uit 3 soortjes, dat via kruizen overbrengen is knap lastig, niet stabiel

met femmen lukt het overigens ook niet, lijkt erop maar de bloeitijd wordt veel langer en dan wordt ze een stuk minder interessant.

 

Blad doet me denken aan de Kronocaine van Whazzup DJ, lekker vlezig blad met dikke vingers :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 x op speciaal verzoek een hy-pro amnees uit zaad gezet maar dat was dacht ik niet bevallen, zeker het resultaat was niet wat het zijn moest qua smaak. verder geen amnees uit zaad gehad.

 

ik heb wel wat freebees gehad van Mr. nice bij mijn laatste bestelling,waar dacht ik 2 nees zaadjes bij zaten dus wie weet toch een keer proberen. :innocent: het zijn wel femmetjes waar ik dan niet zo gek op ben, en moet ik nog even bekijken van welke zaadbank ze kwamen, volgens mij RQS,

 

@Lost,

inderdaad wat ik heb gezien was femmen ook niet te doen.

 

nou je het zegt zeker wel overeenkomsten met kronocaine als was die uiteindelijk toch wat minder compact qua plant.

 

 

Vandaag zeg maar dag 3 bloei:

 

Hokje open.

 

gallery_19177_19535_180948.jpg

 

Miss Uru,

 

gallery_19177_19535_1194774.jpg

 

gallery_19177_19535_121667.jpg

 

S5-c.

 

gallery_19177_19535_599229.jpg

 

gallery_19177_19535_331469.jpg

 

en de S-jes,

 

gallery_19177_19535_1693248.jpg

 

gallery_19177_19535_514526.jpg

 

gallery_19177_19535_1508898.jpg

 

gallery_19177_19535_2722749.jpg

 

Alles gaat goed en best hard zo.

 

S5-c is 52 CM , Sjes 22 en 26 CM

 

op de beide sjes na bijna elke dag wateren, S5-c nu 1 liter per dag, en de uru is 3 liter om de dag net niet genoeg.

 

alle S5-jes heb geplet op verschillende hoogtes van de hoofdstam, meestal houd ik zo de groeispurt een beetje in toom. Ik heb op zich wel hoogte genoeg maar de verlichting laat het dan weer niet toe qua diepstraling.

 

1 van de S5 staat nu een stokje bij want pletten zorgde meteen voor een omvalactie.

 

Miss Uru zal ik volgende week nog een keer wat uitdunnen, het net is nu al overvol.

Verder geen bijzonderheden.

 

ik heb 4 onderste uilopertjes van de cross afgehaald die het toch niet gaan halen en deze in plugjes gestoken, voorlopig maar een stkje achter de hand houden, als ze willen wortelen, maar dat lukt meestal wel.

 

wel nog even de planten op een andere plaats gezet, staat zo net even beter.

 

gallery_19177_19535_5602276.jpg

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Femmen van S5 zal je pas na selecteren stabiel krijgen met een S2 staat nml gelijk aan F8.

 

12 weken bloeitijd dus voor de Parvati binnen.Thnx voor de info.:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stabiel krijgen?

Door terug te kruizen met STS pollen keer op keer?

Mij niet gezien :innocent:

 

@Dj

Ideaal groei weer momenteel

Ik heb uit mijn laatste zaden van hy-pro een naar wiet in de verdamper smakende Nees overgehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stabiel krijgen?

Door terug te kruizen met STS pollen keer op keer?

Mij niet gezien :innocent:

 

Waarom niet , niks mis mee.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteeltdepressie ligt heel erg op de loer als je met STS terug gaat kruizen.

 

Sensi legt het veel beter uit dan ik kan :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteeltdepressie ligt heel erg op de loer als je met STS terug gaat kruizen.

 

Sensi legt het veel beter uit dan ik kan :innocent:

 

S5 is een feno van een hybride SSH & een s2 staat gelijk aan f8, dus inteeltdepressie zal je niet verwachten.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach femmen is leuk maar niet heel lang proberen voor mij om het goed te krijgen ik heb nog zoveel om te proberen, maar de S5 moet wel in het assortiment blijven voorlopig, wat een S5 is nou ja dat vind ik niet echt belangrijk het is een toppertje hier en dat is genoeg voor me.

 

Update na 1 week bloei, dag 7:

 

Hokje open.

 

gallery_19177_19535_4809895.jpg

 

Miss Uru:

 

gallery_19177_19535_1893929.jpg

 

gallery_19177_19535_3580684.jpg

 

S-jes,

 

gallery_19177_19535_1244.jpg

 

gallery_19177_19535_2381135.jpg

 

en de cross,

 

gallery_19177_19535_2442918.jpg

 

gallery_19177_19535_1318219.jpg

 

gallery_19177_19535_333277.jpg

 

en de stekjes voor het eventuele nageslacht tijdens de lamp aan wat in de schaduw, nu met de schuifjes helemaal open. De rest van de tijd staat de prop in de vensterbank.

 

gallery_19177_19535_2199274.jpg

 

vandaag ook even het filter aangesloten, en 3 bloeibuizen erin gedaan.

 

gallery_19177_19535_1258402.jpg

 

dan heb ik ook nog mijn inblaas veranderd, door de grote bak van de uru kan ik de buis niet horizontaal neerleggen en kwam er te weinig "wind" overal in het hokje.

 

voor.

 

gallery_19177_19535_45475.jpg

 

en na,

 

gallery_19177_19535_1760241.jpg

 

Nu blaast er een fijn windje onder de kap door en komt zo overal door de topjes heen.

 

Nog maar even goed dat ik wat stekjes heb gesneden want de man had ik eigenlijk in de reveg willen hebben maar daar heeft hij geen zin in. De hele zomer gewoon iets verwaarloosd in de tuin gestaan, maar die begint weer vrolijk te stuifen. :wacko:

 

gallery_19177_19535_705337.jpg

 

Misschien maar eens proberen een tijdje onder 24 uur licht te zetten kijken of reveggen dan wel lukt.

 

Van de week ga ik langzaam beginnen met een lage dosis bloeivoeding even zien hoe ze daarop reageren.

 

het veldje uru heb ik behoorlijk uitgedund al zie je daar na een paar dagen niet echt meer wat van terug.

 

zover gaat het lekker met een stevige rimboe in het vooruitzicht.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er strak uit, veel beter dan een tent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u

 

eigenlijk nog niet helemaal netjes schoongemaakt deze keer maar doet al wat jaartjes uitstekend zijn werk.

 

Tentje heb ik eigenlijk geen ervaring mee, behalve uit noodzaak in een DP90, en ik houd van klussen dat helpt ook mee. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 11:

 

Hokje open licht nog uit.

 

gallery_19177_19535_1162769.jpg

 

veldje licht aan,

 

gallery_19177_19535_4950602.jpg

 

S5-jes

 

gallery_19177_19535_1628073.jpg

 

gallery_19177_19535_475436.jpg

 

en wat een verschil, zo lijkt het niet op S5 :icecream:

 

gallery_19177_19535_2505127.jpg

 

S5-C

 

gallery_19177_19535_3200876.jpg

 

gisteravond wat genoten van passende SM.

 

gallery_19177_19535_2467602.jpg

 

hoofdtop nu gelijk met de gemiddelde hoogte

 

gallery_19177_19535_2045351.jpg

 

Miss Uru,

 

gallery_19177_19535_5205564.jpg

 

nog een beetje lastig te zien op de foto maar de bloei begint lekker op gang te komen.

 

gallery_19177_19535_413309.jpg

 

 

De S5-jes zijn nu 50 /51 CM, de cross was 81 CM ofzo. nu niet meer te meten.

 

S5 drinkt nu ca. 1 liter om de dag, Uru in 2 dagen ca 4 á 4,5 liter en de cross om de dag 2 liter.

 

nu 1 keer 30% bloeivoeding meegegeven, verder gewoon water.

 

Temp ca. 22 om 29°C LV weet ik niet.

 

verder geen bijzonderheden. zal straks nog wel wat stoeien blijven om het veldje zo egaal mogelijk te houden. Maar we zien wel waar het schip strand.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbouw die cross, alle toppen vrijwel even hoog als de hoofdtop. Je Uru is mooi bijgetrokken, staat er fris en fruitig bij zo.

 

Beetje jammer van die thrips, maar ach, dat mag de pret niet drukken hé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thripsie of niet, ziet er mooi uit.

 

Terug te komen op dat femmen, is goed te gebruiken om bepaalde eigenschappen sneller te kunnen vastleggen, maar voor de rest is het niks verkeerd aan om een man te blijven gebruiken voor nieuwe zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet dat het een hele dierentuin was, maar er waren enkele sporen van thrips en ik heb liever geen plaag straks.

de laatste week heb ik in elk geval goed gezocht en niets meer gevonden.

Ook in mijn beide hokken zijn ze er helaas weer bij en nota bene zonder uitnodiging. Heb je ook een broertje dood aan mensen die zeggen dat het je eigen schuld is dj? ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 is een feno van een hybride SSH

 

Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?

 

@Dilago

Arme jij inderdaad helemaal zelf verantwoordelijk voor de dierentuin op zijn planten zonder dat je het zelf door hebt.

Bestrijden kun je leren en een luie niet volgens voorschriften werkende bestrijder kan flink op bijles.

 

Dikbleek dip om vd trips af te komen, voor de zoveelste keer Vertimec niet precies zoals voorgeschreven, zo kom je nooit van je beessies af.

 

@Dj

gezonde planten hebben niet snel een plaag, met een vangstrip kom je best een eind om die verdwaalde af te vangen

blauwe schijnen beter trips aan te lokken dan de gele, geel voldeed in 2012 bij mij prima, sindsdien heb ik geen trips meer gezien, beetje Neem hier, beetje Neem daar :hug:

Grappig om te zien dat je vd zoveelste keer die inlaat buis anders gedaan hebt :icecream:

t'is ook nooit goed he :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOHO LC, Komopi heeft contacten ver weg hoor......die weten alles......

 

Over led en over s5 en over ....en over ........ en over ...........

 

Jaaa die Komopi heeft vrienden man dat wil je niet weten, alles weters zijn dat en daar krijgt hij alle info van, is dat niet geweldig LOL!!!

 

En dat wat ie hoort deelt ie ook nog met ons nou het is niet te geloven.

 

LOL

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Twiet,

 

ja tripsen inderdaad nog hier en daar wat in leven. Maar zoals alles eruit ziet heb ik geen reden tot klagen.

 

 

@ konopi,

gaat inderdaad lekker voorlopig.

en met dat Femmen is mijn geringe ervaring dat ook weer al de verschillende fheno's terugkomen wat op zich mooi om te zien is, maar ik heb niet de tijd en zin en gelegenheid om daar vandaan verder te gaan om de juiste te vinden. Voor mij is het gewoon leuk om te kunnen en in het geval van de uruzghani niet onbeperkt een moedertje te hoeven houden.

Mijn fem zaadjes hiervan had iets van 3 verschillende pheno's waarvan er 1 "hetzelfde" was volgens de gebruikers. De andere kwamen wel in de buurt maar dan net niet.

 

Dan over de S5

dit is wat ik als een soort van "waarheid" aanneem, al zal er blijvend over gespeculeerd worden. Een quote van enige jaren geleden

 

*****************************************************

Het verhaal van de S5 amnesia haze!

 

Er was eens... :P

 

Het zit zo Kees, Iemand (omgeving nijmegen) heeft een kruising gedaan met de amnesia haze.

Het zaad uitgezet en op pheno geselecteerd. Nu schijnt het zo te zijn dat er een hele mooie

kort bloeiende, 9wk , pheno tussen zat. Er is geen zaad van te krijgen en volgens mij is het er ook niet,

dus dat zou dan inhouden dat ie meteen is gaan stekken van die eene pheno en deze niet meer

terug gekruist heeft. Duizenden heeft ie er gezet!. Een maatje van hem, die ook voor hem werkt,

kreeg ruzie met de kweker en heeft toen uit wraak vijf stekken gejoept! Twee daarvan kwamen bij een

maat van me terecht. Hij heeft niet gekruist en is meteen aan de slag gegaan om er meer van te maken.

Na de eerste oogst kwam ie bij mij en vroeg me wat ik ervan vond. (wist toen nog niets). Duidelijk amnesia!

toen hij zei 9 weken. gingen de ogen ver open bij mij. We hebben gerookt en was helemaal van de kaart.

Zo man heftig!!!!! Hij zei toen "dit is dus S5, dat krijg je ook bij militaire dienst keuring, als je totaal geschift bent, S5".

En zo is het gekomen.

 

Die andere die stekken die gejat zijn , daar is mee gekruist!!! Er is ook s5 in de handel met dieselsmaak. Erg aards!

 

ik hoop kees dat je er iets aan hebt!

 

greetz sijp

 

*****************************************************

 

 

@ Dilago,

 

ja ook dat hoort jammer genoeg bij de natuur.

 

En wat ik vind van dat men zegt dat het mijn eigen schuld is, wat ik eigenlijk niet hier lees.

Ik vind niet zo heel veel van wat anderen vinden en ik haal de opmerkingen eruit die ik interessant en/of behulpzaam vind en neem ik weer mee naar de toekomst.

Ik heb er eigenlijk meer moeite mee dat "men" zich in andermans topic's mengt om elkaar het leven zuur te maken en dan verder uiteindelijk niet meer on-topic bezig is.

 

Nou ben ik dan nog in de gelegenheid om eventuele posts weg te kunnen halen maar dan ben ik de hele dag bezig zo door het forum heen en daar heb ik geen behoefte aan. Ik haal pas wat weg als er in mijn beleving iets niet door de beugel kan. En ook dat is voor iedereen anders.

Uiteindelijk ga ik er vanuit dat er iemand de verstandigste is en stopt met reageren. Ook al snap ik best dat een soort van persoonlijke aanval wat lastig is om te negeren.

Een hoop mensen hebben zo hun eigen waarheid waarin ik niet anders ben, en laat zo veel mogelijk iedereen in hun waarde. De echte waarheid blijft vaak lastig om te vinden want in mijn beleving is heel veel van horen zeggen.

 

Zo weer verder met het topic,

 

@ lost,

 

ach een plaag is het nog niet en als het toch die kant op gaat bestel ik wel roofmijten die hebben een vorige keer ook goed geholpen.

Time will tell,

 

 

Wat ik nu meenemen is dat de bioquant deltam, niet het gewenste resultaat heeft gebracht en ga ik ook niet meer kopen. De rest heeft ook niet voldoende geholpen.

dit was wel een gecaulculeerd risico van stekken uit de tuin nemen, waarvan ik wist dat er tripsen aanwezig waren.

Ik had er deze keer wat meer aan kunnen doen, leermomentje, maar nu nogmaals spuiten met wat dan ook zie ik het nut niet van in, niet meer dan wat afremmen. Dit omdat qua afmetingen en volle planten ik van mening ben dat ik toch niet alles meer kan raken dus echt kwijtraken zal niet meer lukken.

En mijn neem-tonic is al een tijdje op en weet zo gauw niet waar ik het weer kan kopen op kleine schaal. over deze tonic was ik erg tevreden. En neemolie in dit stadium geld ook voor dat dat alles raken een utopie is.

 

Volgende keer beter mijn best doen ;)

 

 

Dan toch nog iets over de plantjes,

 

alle genomen stekjes zijn geworteld, dus wie weet komt er nog een vervolg met de cross.

 

:hug:

lief zijn voor elkaar,

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijten hebben helaas meer effect gehad op mijn portemonnee dan op de tripsen en ik hoop dat jij meer succes hebt. Ik bezie tripsen dus niet als een verwijtbaar gegeven en elkaar het leven zuur maken ben ik geen voorstander van, ik maak liever het water wat zuurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojee, ik maakte maar een geintje hoor, vond juist dat je plantjes er supergezond bijstaan, had helemaal niet gezien dat je een thrips-probleempje hebt. Blijkbaar heb je ze redelijk onder controle dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe me ff een PB, ik heb niet zo lang geleden best wat voorraad ingeslagen en mix je zo een cocktailtje van :icecream:

Nog wat rozen erbij meneer of denkt u dat de azachdrine wel volstaat?

Je hebt nog even en waarom zou je met Neem alles moeten raken?

Neem was toch juist zo mooi omdat het van binnenuit werkt?

Vast dat je na toepassing nog een ander probleem krijgt :jump:

Worden ze nog groener dan ze al zijn :icecream:

 

Trips zit als je geen plaag hebt alleen onderin de planten, makkie dus :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago,

 

Ik heb niet al te lang geleden gevoelsmatig wel profijt gehad met roofmijten al weet ik natuurlijk niet wat er gebeurd was zonder. Dus of het helpt of niet wie zal het zeggen.

 

 

Mijn betoog was ook in het algemeen en jammer genoeg wat vaker voorkomend. Wie de schoen past trekt hem maar aan.

 

Twiet,

nou lekker dan :P het is ook niet dat een enorme plaag heb of zo maar zat wel te kijken hoe je dat had gezien. Op 1 dame inderdaad wat op de onderste grote bladeren deze heb ik ook meteen verwijderd.

 

Lost je hebt PB.

 

Wat het uiterlijk ook goed doet is dat de bladeren een mooie glimende gladde laag krijgen waar buiten er in elk geval voor zorgt dat vlinders geen grip meer hebben en zo van de plant afglijden.

En nog groenere planten, :smoke zou dat kunnen?

 

 

Dan nog maar wat plaatjes, want plaatjes kijken is leuk.

 

morgen 2 weken bloei, dus iets te vroeg voor een chronologisch overzicht.

 

3 dames hebben er vannacht zin in gekregen de S5 familie,

 

gallery_19177_19535_364606.jpg

 

gallery_19177_19535_1159879.jpg

 

helemaal en bijna tussen de buizen.

 

stekjes in potjes, allen mooie wortels.

 

gallery_19177_19535_117460.jpg

 

bloei komt mooi op gang,

 

gallery_19177_19535_346164.jpg

 

gallery_19177_19535_1835893.jpg

 

en de weerbarstige Cross-dame

 

gallery_19177_19535_1711492.jpg

 

heeft niet genoeg aan gewone zwaartekracht.

 

gallery_19177_19535_2047526.jpg

 

alles drinkt best goed nu, van de week nog maar een keer wat bloeivoeding geven.

 

Hopelijk stopt de cross een beetje op tijd met groeien, anders wordt het behoorlijk knakken. De S5-jes hebben nog wat onder de potten daarvan verwacht ik dat ze ca.80 á 90 CM gaan worden.

Ik ben benieuwd.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

14dgn, wishfull thinking mbt de strek dj ;)

die power is er nog lang niet allemaal uit

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know :whistle:

 

maar met pletten en knakken kom ik vast een heel eind.

 

nog even wat statistieken van het loggertje.

 

gallery_19177_19535_190687.jpg

 

de locatie was wat verschillend gedurende deze meting, maar om een idee te geven.

 

Ik moest wel een oude PC aanslingeren ik kon zo even gauw geen nieuwe software vinden zodat ik hem kon uitlezen met USB3, effe onhandig maar het werkt wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de software van de logger windows huppeldepup is?

 

Dat gesimuleerd draaien zoals je op de mac kan doen met flink wat applicaties die je normaliter niet kunt draaien moet op de PC ook mogelijk zijn, dat je in XP modus gaat draaien oid.

 

Hoe zat het ook alweer (ik was ooit IT'er..)?

ctrl+klik en dan draai als (run as) WinXp of WIndows 8 of wat het dan maar is wat aan besturingsysteem op die oude PC staat

weet niet of je dit zomaar onder je windows kunt oden, kan vd versie af hangen of dat je ergens wat aan moet zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...