Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjaman007

Aan De Scroggers

Recommended Posts

Yop medekwekrs

 

ik heb reeds enkele kweekjes achter de rug steeds in flat scrog nu heb ik al meerdele malen (vooral bij engelse forums) stadium/arched/half pipe scrogs gezien.

 

ik snap het principe extra footprint extra grammen kan opleveren mits de lampen mooi kunnen verdeeld worden over verschillende hoogte

vb: met 3 cob 3590 bars telenkens met 4 leds brengt op totaal 12lichtpunten

 

...I.......I

...... I

..\ .........../

....\........./

.....weed

 

 

waarom zie je toch de meeste mensen vooral de flat scorg hanteren

zijn er hier mensen die deze methode al reeds geprobeerd hebben wat is jullie bevindingen?

 

 

lijkt me bij 1 hps kweekje zijn voordeler misschien meer heeft aangezien lummen afnemen alhoewel je met led geen dieptestraling "verlies "hebt krijg je toch extra footprint

 

 

volgende ronde word 120x80 ,

stel dat ik gaaspaneel koop 160 en verdeel 80midden en de flappen van zijflappen van 40/40 45zet heb ik 1.28M2 ipv 1M

 

of heb je toch verlies door de zijkanten wat overschaduwen ?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ''half-pipe"-scrog bedoel je ?

Er zijn er hier in het verleden al een aantal voorbijgekomen..

 

http://www.wietforum.nl/topic/88773-half-pipe-scrog-in-dr-120-met-gavita-103gw-gehaald-nu-verder/

 

Foolonthehill heeft een mooi verslag met deze methode maar dat vond ik niet meteen via de zoekfunctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep deze bedoel ik , had inderdaad dezelfe benaming ook al gezien wist welke te gebruiken , stadium/arched/halffpipe ::)

 

inderdaad mooi verslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uniform licht maakt uniforme planten

 

met hps moet je maar doen wat het licht je laat doen, dus werk je in een rondje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt logish , plus dat ik vrees dat je sneller hoger LV hebt in de 45/hoek aangezien dit rapper bebost

zal bij flat/platte scrog blijven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er toevallig net 1 gemaakt in mijn kastje. een scrog met plat stuk in het midden, en dan met 40 graden omhoog de hoeken in. Van zo'n 5x5cm gaaswerk. 160x80cm. (kast is 120x80cm) Dan hou ik rondom de HPS lamp exact dezelfde afstand tot de scrog. vanuit alle hoeken. In theorie zou het meer op moeten leveren. In de praktijk weet ik het nog niet :D Vind het nu wel al makkelijker om water te geven aangezien je aan de zijkanten meer ruimte hebt onder de scrog.

 

gallery_45821_18791_17135.jpg

Edited by De_Föhn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol magnifiek thx fohn mooi gedaan is exact voorbeeld en zelfde afmetingen of ik hier heb :D

al ondertussen achterhaald dat het bij mijn leds minder van toepassing is aangezien ik betere lichtverdeling zal hebben en ik beter platflat ga scroggen :D

 

succes met je ronde verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...