Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Redman

Bladproblemen; Overvoeding Of Tekort. (Kalium/magnesium)

Recommended Posts

Zowel de Gold rush als de Passion one hebben bladprolemen, ze staan beide in 40 liter bakken lightmix, vier buffertabs, schimmels, bacto en een handje lavameel. Ze hebben een paar keer bladvoeding en wat bac gekregen.

 

Ben natuurlijk op onderzoek uit gegaan, maar vind het lastig om een diagnose te stellen, en de de keuze te maken om te voeden, of juist niet.

 

Zal een paar foto's plaatsen, wellicht heeft iemand goede raad :-]?

 

Goed weekend!

 

red

 

Gold rush.

 

gallery_46030_19377_2469915.jpg

 

Onderkant plant.

 

gallery_46030_19377_369980.jpg

 

gallery_46030_19377_3093279.jpg

 

Passion one.

 

gallery_46030_19377_3218661.jpg

 

Ze heeft her en der een enkele gele bladpunt.

 

gallery_46030_19377_712988.jpg

 

Maar dit ziet er minder gezellig uit.

 

gallery_46030_19377_256270.jpg

 

gallery_46030_19377_137719.jpg

 

Veel groot blad beginnen gele/lichte vlekken te vertonen.

 

gallery_46030_19377_864461.jpg

 

gallery_46030_19377_976938.jpg

 

Als er belangrijke informatie ontbreekt, hoor ik het graag. Hoop dat ik dit nog op enigerlei wijze kan bijsturen.

 

Alvast dank voor het meedenken!

 

red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ik naar de bovenste foto kijk zou ik zeggen: "Ze worden van de onderkant geel. Wat over het algemeen een voeding tekort betekent".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm. .... 4 tabletten op 40 liter lightmix, 1 tablet buffert ongeveer 5 liter aarde, je had makkelijk 8 tabs mogen gebruiken. Je planten schreeuwen om bloeivoeding. Je aarde ff weer aktiveren met bacto en voeden met BAC bio bloom en BAC pk booster dan zing je het wel uit tot einde bloei. Die tabs zijn bedoelt voor de groeifase, zodra je planten gaan bloeien altijd bijvoeden als je op potten kweekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt plantformer.. De GR kan idd een scheut voeding gebruiken, maar bouw rustig op ipv in & keer haar de volle mep te geven.

 

Maar de Passion vertoont verbrande bladpunten daarentegen -> teveel voeding/te hoge ec ?

Ze vertoont ook een magnesium/calium tekort gok ik -> 3e foto PO

Mogelijk zit je met een foute ph-waarde waardoor je met een blokkade zit.

 

Ik ben maar aan het denken hoor :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie's :-]! Ga nu een dagje werken, maar zal vanavond reageren.

 

Fijne dag!

 

red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga morgen gelijk wat van de adviezen volgen, thanks mannen! Hou het even kort ivm onverwacht, maar gezellig bezoek :-].

 

Fijne avond!

 

red

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan beide in 40 liter bakken lightmix, vier buffertabs, schimmels, bacto en een handje lavameel. Ze hebben een paar keer bladvoeding en wat bac gekregen.

 

Hier maak ik uit op, dat je van plan was om een bio kweek te doen?

Klopt dat?

 

Dan had je je aarde, moeten voeden.

Mmmm. .... 4 tabletten op 40 liter lightmix, 1 tablet buffert ongeveer 5 liter aarde, je had makkelijk 8 tabs mogen gebruiken. Je planten schreeuwen om bloeivoeding. Je aarde ff weer aktiveren met bacto en voeden met BAC bio bloom en BAC pk booster dan zing je het wel uit tot einde bloei. Die tabs zijn bedoelt voor de groeifase, zodra je planten gaan bloeien altijd bijvoeden als je op potten kweekt.

 

Niet helemaal mijn mening PF.

Die tabs,, Ik heb daar niet zoveel verdusie in

 

Ik voed liever bij de start de aarde.

En geef dan een keer P en K mee

en een keer mG en K

 

verbrande bladpunten daarentegen -> teveel voeding/te hoge ec ?

Ze vertoont ook een magnesium/calium tekort gok ik -> 3e foto PO

Mogelijk zit je met een foute ph-waarde waardoor je met een blokkade zit.

 

Van belang is, of hij idd een bio kweek wenste te doen.

Zoja, heb je geen gedonder met teveel of te weinig voeden.

Tuurlijk moet je wel in aanvang zorgen, dat er sprake is van een lekkere aarde. (Vele wegen die naar Rome leiden..)

Maar dan in combinatie met je bodem leven,

 

Hoef je je niet druk te maken over PH en EC waarden.

Dan haalt de plant uit de aarde waar ze behoefte aan heeft, en nooit te veel of te weinig.. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je niet Oude Rocker, wat je zegt is dat je als je bio kweekt niet kan overvoeden? En dat tabs je aarde niet voeden? Dat jij daar geen verdusie (raar woord) in hebt zegt helemaal niets natuurlijk. Wat ik zeg is dat als je tabs gebruikt dat deze tabs de aarde voeden tijdens de groeifase, ongeveer 5 weken, daarna moet je bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PF

 

Je kan hem wel in veel te "geijle" grond zetten.

Jazeker.

 

Maar dan heb je ergens behoorlijk overdreven.

 

Verdusie,, heb willen schrijven,, fiducie

 

Dat van die Tabs en 5 week, dat klopt.

 

Al vind ik het dan weer wel raar, dat je ze helemaal bovenin je pot steekt.

En de meeste van onderen wateren???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst wil ik jullie danken voor het meedenken en reageren :-]!

 

Mijn reactie hierop is wat aan de late kant, omdat mijn laptop wat kuren vertoonde.

 

Het was inderdaad de bedoeling om een bio-kweek te doen, en dus geen PH en EC te hoeven meten. Ga er volgend jaar zeker voor zorgen dat ik mijn grondje beter zal voeden. Ben nu langzaam de dosis voeding aan het verhogen, we zullen zien hoe dit zich verder ontwikkeld.

 

Ben er nog niet zeker van dat de Passion een magnesium/kalium tekort hebben, als ik haar blad nu bekijk, heeft het ook wel iets weg van bladvlekkenziekte, zal er van het weekend nog wat foto's van posten.

 

Thanks voor de informatie mannen!

 

Fijne dag!

 

red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...