Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Voor 2017/2018 moeten we er serieus tegenaan, waaraan? Nou minimaal een score voor een gebruik van 1gr/1dg met volledig slaapverwekkende en pijnstillende kwaliteiten in max 5 planten set-up.

 

De haze die we hebben is leuk, maar is niet doeltreffend genoeg om de ‘Indica’s’ te vervangen. Er is dus een tekort aan de juiste cannabis en daarmee een probleem. Tijd om zaken anders aan te pakken. Het begin van dit verslag hoort in de bouwhoek, maar er komt een grow verslag achteraan welke enkel over Indica soortjes zal gaan en de medische werking.

 

De tent moet dus gaan draaien, een ding staat vast en dat is Hydro. Jullie input is zeer welkom.

Mapito of COGR of mix van beide?

Run to Waste of Recirculerend?

 

Ik blijf hangen bij bestellen op de pomp en de slangen. Hier heb geen ervaring mee, dus ook geen idee. Moet ik bijvoorbeeld nu dwars door de bodem (textieltape?) van de tent of kan ik in bochten werken?

 

Microdrip systeem, welke en hoe te maken is onderstaand wat?

seconde timer

Hygro / temp meter

Medium

Voeding

Bakken

verwarmingsmat

luchtpopmpipet

 

gallery_45421_19518_72701.png

- 8 Druppel-slang houders

- Pomp (800l/h, 1,30m opvoerhoogte)

 

Hieronder de set-up, de onderste bak is een 45L speciekuip. Het geheel staat tegen een muur en afwatering zit links onder.

gallery_45421_19518_39354.png

In het bloei hok max 4 planten, in het groei hok komt minimaal 1 moeder/reserve plant. Het plan is om dimbare led 2x 2led diy max@100watt dimbaar tot 50 watt. en eenmaal @60watt in te zetten.

 

 

 

Verlichting

2x T-Neon 2x55w2x

Lampen:

PL-L 9500k/6500k/2700k/2100k

Verlichting:

Led CXB3590 / DIY@80w

CXB3590-0000-000N0BCD40E

4000 K / CRI-70 / 13,237 Lux

2.4 A / 36 V

34.85 mm x 34.85 m

Voeding:

HLG-80H-36A (CC) Dimming

36 VDC / 2.3A

195.6 mm x 61.5 mm x 38.8 mm

Voedingslijn:

A + B / additieven

Meetapparatuur:

PH ADWA 100 / EC ADWA 100

Losse onderdelen:

2x led cxb350, 3500 K /72v/1.2A/cri 80/ 12.000lm (CXB3590-0000-000R0HCD35G)

 

 

gallery_45421_19517_21635.jpg

1e run Indica, er volgen er meer van deze en later zeker ook van andere. Het doel is 3 über Indica's over te houden, Quest.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

60x60 tentje waar je niet veel hoogte hebt, ik zou die stellage onderin eruit halen en op een andere manier water geven dan via spaghetti

 

Vloeden of een eb&vloed systeempje kan heel goed en dan heb je ook geen spaghetti.

 

Mocht je gaan ebben en vloeden, er zijn kleine pompjes in de handel met de aanzuig opening aan de onderkant waarmee je heel makkelijk het water wat na vloeden nog in de bak staat, op kunt zuigen. Pompjes zijn ook erg goedkoop, ik weet dat Greensell 1 soort in assortiment heeft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het kort, hyrdo set up werk. Maar iIk heb mn 3 stekken verkloot, helaas geen pics van het beunwerk. Nu vermoed ik dat de bodem temp te laag is (18-20 graden/onverwarmde ruimte),licht 1600 lumen/6500k. Na 11 dagen nog geen enkele wortel vorming. Dadelijk in de winter wordt het daar ongeveer 17 graden. Als ik nu geen moederplant kan maken (stek) moet ik volgende weer selectie ronde doen (man/vrouw), wat bijna onmogelijk is met max 5 planten. Er is geen tijd en 'ruimte' over om te gaan testen met set up en zo. Het moet dus gewoon in keer goed. De plant zelf (waar de stekken van zijn genomen) gaan in bloei voor medisch gebruik. Staan al een 10 dagen 12/12.

 

Ik ben pannetje gaar :doctor:

en kom er niet meer uit, maar moet een stek maken. Dus warmte pad met thermostaat kopen ja/nee? Zo welke propagator moet ik hebben? Welke set? Max budget 120-

 

 

Alleen Propagator

Propagator met verwarming

Propagator met verwarming met dimmer

Propagator met verwarming dimmer en theromostraat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon n minipropagator van t tuincentrum van 5 euro, tlbuisje of ledlampje in n beetje hoge kleurwaarde moet genoeg zijn.

Kastje zet je op n warm plekje, (+/- 20'C minimaal)

Stekken met n beetje poeder in de stekblokjes en met 10-20 dagen zou je normaal gesproken wel succes moeten hebben.

Verwarmde propagators enz zijn leuk, maar (imo) onnodig.

Heb ik wel eens mee geexperimenteerd, maar zonder verwarming gaat mij zelfs beter af als met.

 

Mijn eerste stekken maakte ik in n oude emmer met n glasplaatje erop met daarboven weer n ledlampje vd action. Totale kosten 5 euro.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik deed stekken maken buiten in een kasje v/d action,in de schaduw.

1 week en het was geworteld.

 

Niks geen verwarming of fannetjes of lichtbalkjes,gewoon recht toe recht aan. :whistle:

 

 

Leuke setup,ik volg :book:

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...