Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Janturtle

Nieuwe Poging Om T Juiste Medicijn Te Vinden

Recommended Posts

Je kunt ze ook eens topdressen met lavameel, daar zitten eigl alle mineralen(plus veel meer) in die ze nodig hebben ;)

Ik gebruik het hier al een tijdje, en het verschil is echt zichtbaar.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ph van 6.9 is idd wat aan de hoge kant, beter houd je 6-6.5 aan.

Lijkt wel of je met een blokkade zit waardoor bepaalde elementen niet of minder goed opgenomen kunnen worden (waaronder N), vandaar ook de stagnatie van je planten.

Vaak heeft dit te maken met een ph probleem. Dan kan je voeden in de hoop groenere planten te krijgen maar wanneer ze deze voeding niet kunnen opnemen, hoopt deze zich op en is dit alleen maar nadelig voor de rest van je ronde. Heb je de ph al eens gemeten van het water dat onderaan uit de pot loopt ?

Vanaf week 3 bloei mag je flink wat water beginnen geven, planten onder een 600w kunnen best wat vocht gebruiken.

 

Vakman heeft het hier al eens laten vallen maar volgend rondje kan je misschien eens bio proberen

-> lightmix, myco's en tabs en af en toe wat PK. Formule voor groene planten (mits stabiel klimaat).

Is een foolproof systeem met wat hulp van het forum.

 

Als je op zoek bent naar een stimulerend soortje ga je best op zoek naar een sativa.

Deze staan bekend voor hun energieke high en stimulerend effect.

Houd er wel rekening mee dat deze langer moeten bloeien(10-12weken) maar daarvoor krijg je dan ook vaak meer rookwaar ;)

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson Fart ff een rechtzetting. Ik had van de week de ph en ec van mijn medium grond/cocos een staal genomen en gemeten. En deze was Ph 6,9 Ec 0,9, mar ik zal morgen de proef op de som nemen en het lekwater meten. Als ik water geef is de Ph ondertussen steeds tussen de 5,7 en 6. en Ec 2. Ga nu ook wat lavameel bovenop gooien voor CalMg bij te sturen en bitterzout samen met de peters. Na 't testje op aanraden van vakman is 't me duidelijk dat ze dorst hebben :-). En volgende keer misschien bio, of een volledig rondje peters, of een combinatie van de twee, kunnen we 't verschil zien. Ik heb ondertussen 3 soortjes voor volgende ronde: energy haze, green crack en juanita la grimosa. Op zich maakt het me niet zoveel uit hoeveel er vanaf komt, maar gewoon een ronde draaien zonder veel problemen zodat ik geschikt medicijn vind, dan ben ik super tevreden. Mijn planten zijn terug groener ah worden, dus ik hoop stilletjes dat alles zich gaat recht trekken.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige ronde met de Dutch Pro wou het niet goed, nu ligt het aan de Biobizz want de Peeters werkt?

Was het niet de N of juist dat beetje K in de mix wat je gedaan hebt en wat heb je allemaal in tijd van 1 week al niet uitgehaald dat je kan zeggen dat * het is?

 

Water geven testen over een periode van 3u geeft beetje raar beeld.

Bedoeling was dat je water geeft, paar minuten wacht en dan nog wat water geven en dan stopt als er water onder uit de pot komt. Dit om te voorkomen dat het meeste water meteen via de potrand onderaan de pot eruit begint te stromen en jij kunt denken dat de aarde verzadigd is.

 

Op de zak vd aarde staat 10% van het volume dus per keer ongeveer 1 liter op een 11 liter pot.

Dit is wel afhankelijk van een aantal factoren zoals grootte plant en verdamping en hoe vaak je water geeft.

De 1e keer dat je de aarde uit de zak bevochtigd in de pot geef je in ieder geval wel die 10%.

 

Een light schema volg je omdat in light aarde heel weinig voeding zit en je voedt vanaf begin al bij ipv dat je alleen water kunt geven als je een zwaar bemeste (100% royal mix in jouw geval) zou hebben.

 

KISS (Keep It Simple Stupid).

 

ICMAG als forum?

je moet spoelen man, die planten spoelen met de juiste waarden en alles wordt weer ok :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb persoonlijk geleerd dat al die poespas zoals meten e.d niet PERSE nodig is.

 

Een goede vriend van mij die al wat meer ervaring had met kweken en hier ook ronddwarreld, vroeg ik eens: hoe kan ik op de meeste simpele manier kweken en toch goede resultaten halen. Het eerste wat hij mij leerde is dat je HIER OP HET FORUM, je informatie moet halen :D Het is ongelooflijk hoeveel kennis hier rondloopt. het enige buitenlandse forum waar ik wel eens informatie zoek is ICMAG

 

Ik heb toen op zijn advies een grote aardebak gemaakt, daar 500 liter aarde in gepropt en er een 1000 watter boven gehangen. Daarin plaats ik altijd 25 stekken, die ik sowieso top na paar dagen, en altijd blijf knakken om de lege ruimtes op te vullen (sturen van de plant)

 

Zoals je kunt zien in mijn topic over de huidige run, geef ik alleen maar water de eerste 4 weken met bacto's, daarna voed ik 4 weken bij (bac bloei) ik doe ALTIJD 10ml op 10 liter water, om vervolgens de laatste 2 weken weer alleen water en bacto's te geven. Bij het planten van de stekken geef ik een flinke schep mycos bij. Ik meet helemaal niks. Ik heb niet eens meters. Heb wel een tijd tensio meter gebruikt, maar ben ik ook mee gestopt. Ik gebruik gewoon kraantjes water welke ik niet afzuur oid

 

Ik heb 1 ventilatortje hangen, maar ook niet altijd. Ik let wel goed op de temperaturen. Ik laat die nooit boven de 27 graden uitkomen(desnoods dim ik de lamp) Ik heb deze run eens geprobeerd gewoon 30 graden te draaien (zomer) maar het werd een beetje fluffie. Nu beb ik de lamp al 3 weken gedimd naar 1000 watt zodat het 27/28 graden is, en gelukkig hebben de toppen zich hersteld en zijn ze weer hard geworden.

 

Met verse aarde, draai ik op deze manier altijd rond de 1100/1200 gram, op 1200 watt. Wanneer ik de aarde opwaardeer gaat daar ongeveer 1/de 3 vanaf.

 

Maar zo simpel kan het zijn. En eigenlijk raadt ik het iedereen aan :D Daarna kan je zoals andere jongens je gaan richten op eigenbouw led lampen en monster scores halen :D Verder is het met alles zo in het leven: hoe meer je het doet, hoe beter je wordt. Gewoon elke dag die planten bekijken en proberen te zien aan de plant, wat het effect is van de dingen die je doet.

 

Ik ben zelf ook kanker patient, en ik draai er olie van (ik rook ook cannabis)

Edited by bruinevingers
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het een op Opengrow..., dan gaat er een wereld voor je open.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf dubbel dubbel, wf kuren?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild jou post heeft me tot nadenken gezet :-). Ik was gisteren een dagje weg en was tussen het feesten door ah nadenken en toch een beetje ah lezen. Als ik 't goed voor heb zeg jij, ge hebt al goeie voorbemeste grond en je geeft toch nog extra voeding bij, waardoor mijn planten volledig naar de klote gaan, toch?? Dus de watertest over een periode van 3 u was niet goed en kreeg ik een vertekend beeld. Dus kom ik vandaag thuis , maak me eigenlijk terug een kuipje voeding aan PH 5,8 EC 1,6 met Peters. Ik giet één plant en denk, ga toch nog eens meten want mijn planten stonden dus serieus droog na 1 dag, dus ze hebben toch serieus dorst. Dus ik geef een beetje meer water zodat ik 't kan opvangen en meten. Ik heb onder iedere pot schaaltjes staan, dus makkelijk. Ik meet en verschiet PH 6,7 EC 5,6 what the fuck. Toen dacht ik, in de schaaltjes zit nog voeding daarom de hoge waarde. Poets het schaaltje, droog 't af en test opnieuw PH 6,7 EC 4,4, dus absoluut geen honger of hoe moet ik dit zien??. Toen had ik zo iets van, als de EC zo hoog is, dat is toch niet goed. Dus heb ik me gewoon water gemaakt met een ph van 5,7 en ben ik beginnen spoelen. Nu is de grond wel heel nat, maar denk nu dat ik absoluut niet mag bijvoeden. Ik maak er wel een zooitje van, maar ja, zolang we er maar van leren. Wat kan ik hier nu uit leren. Als ik 't zelfde mengsel gebruik, moet ik niks bijmesten, enkel water geven met de juiste ph, tot dat de plant aangeeft, ik heb honger.

@bruine vingers, jou methode is precies wel productief. Maar hier moet ik mijn water wel afzuren, want PH kraanwater 8,2 EC 0,5. Heb wel een beetje bang van zo een grote bak. Als je beestjes hebt zoals ik al een paar keer trips, moet je echt in de ruimte behandelen. Nu neem ik mijn potten eruit en ik behandel. Net nam ik ook gewoon de potten , boven de afvoer en spoelen maar. In zo een grote aardenbak gaat dat niet, of je moet een drain hebben? Welke grond/ medium gebruik je? Maar ik hou 't in mijn achterhoofd.

@ crimson fart en vakman wat is jou mening over de PH en Ec waarde?? En wat raden jullie me aan?

@poldergrower. We gaan eens kijken en lezen.

Iedereen bedankt voor de reply's ik wil leren, dus shoot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet nooit niks dus ik zou het niet weten.

 

Maar je zegt dat je planten weer groener worden na de voedingsbeurt met peeters(EC 2.4) , en je bladeren hebben tekenen van een tekort( worden lichter) en nog geen tekenen van overvoeding(bruine bladpunten) toch?

Dus lijkt het me dat je ze niet aan het overvoeden bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vakman, ik had de indruk dat de planten terug groener werden. Maar toen ik de waardes zag op mijn ph/ec meter toen had ik zoiets van dit kan niet. Ik zal straks nog eens foto's maken van de bladeren. Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je meter is wel geijkt en altijd goed bewaard?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat je een lightmix hebt dus ook zwaarder moet voeden, niet andersom.

 

Die gemeten EC zou ik me niks van aantrekken omdat je alle meegespoelde zouten meet in de schotel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman, nieuwe bluelab combimeter, reeds 2 keer geijkt en nat bewaard in de juiste vloeistof. @lostchild, ik heb geen light mix, maar royal mix en voorbemeste cocos. Maar ik gaf ze dus teveel voeding omdat ik het light mix schema volgde. Dus nu heb ik gespoeld zoals jij aangaf, wat raadt jij me dan aan om te geven?? Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap je wel wat je aan het doen bent?

 

Hoe kun je nu teveel voeding gegeven hebben omdat je een lightmix schema volgde met de lightmix die je hebt omdat je die aarde gemixt hebt met kokos maar ook al tig weken op die mix aan het kweken bent?

Dan hadden je planten toch diep donkergroen blad met misschien wel paarse bladstelen, takjes en misschien ook wel de stam geweest en had je kennis gemaakt met het fenomeen verbrande puntjes wat een teken is dat ze genoeg N hebben?

 

Ik heb en zal je ook nooit aanraden om je planten te gaan spoelen op aarde.

Meegespoelde zouten is wat ik zei.

 

Ben het zat mezelf steeds zo te moeten verduidelijken :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Vorige ronde met de Dutch Pro wou het niet goed, nu ligt het aan de Biobizz want de Peeters werkt? Was het niet de N of juist dat beetje K in de mix wat je gedaan hebt en wat heb je allemaal in tijd van 1 week al niet uitgehaald dat je kan zeggen dat * het is? Water geven testen over een periode van 3u geeft beetje raar beeld. Bedoeling was dat je water geeft, paar minuten wacht en dan nog wat water geven en dan stopt als er water onder uit de pot komt. Dit om te voorkomen dat het meeste water meteen via de potrand onderaan de pot eruit begint te stromen en jij kunt denken dat de aarde verzadigd is. Op de zak vd aarde staat 10% van het volume dus per keer ongeveer 1 liter op een 11 liter pot. Dit is wel afhankelijk van een aantal factoren zoals grootte plant en verdamping en hoe vaak je water geeft. De 1e keer dat je de aarde uit de zak bevochtigd in de pot geef je in ieder geval wel die 10%. Een light schema volg je omdat in light aarde heel weinig voeding zit en je voedt vanaf begin al bij ipv dat je alleen water kunt geven als je een zwaar bemeste (100% royal mix in jouw geval) zou hebben. KISS (Keep It Simple Stupid). ICMAG als forum? je moet spoelen man, die planten spoelen met de juiste waarden en alles wordt weer ok :jump:
</p>

<p> </p>

<p>Jij zegt spoelen toch, zie je eigen quote. En nu zeg je niet spoelen, wie is er dan niet duidelijk??? Ik zei je dat ik op een royal mix zat met cocos ook voorbemest, zal er nog eens een foto bijzetten dat jij het snapt. Royal mix en voorbemeste cocos is toch niet light hé? Maar ik maakte de fout om wel te voeden naar het light schema. Dus teveel voeding gaf aan al voorbemest medium, mijn planten zagen lekker groen tot ik overschakelde naar bloei en toen ging 't fout.</p>

<div></div>

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je foto's even openbaar, zijn nu niet zichtbaar ;)

 

 

Als ik naar de foto's in je eerste berichten kijk zijn ze nooit echt donkergroen geweest (post#5 ECHT HONGER), ik weet dus bijna 100% zeker dat je te laag zit met je voeding.

 

Dit is donkergroen ;)

gallery_18039_5812_1067019.jpg

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vakman album staat openbaar, dus jij zegt te weinig voeding. Ik weet 't ook niet meer. Kijk ik ben er heel eerlijk over, heb niet zo'n groene vingers en de ene zegt zus, de andere zegt zo. Maar toen ik het spoelwater mat, en de EC waarde was zo hoog, dacht ik echt overvoeding. Nu ben ik ff naar de site van plagron gegaan, en deze zeggen dat er in de royalmix voeding voor 6 weken zit en de cocos heeft voeding voor 8 weken. Medium 50/50 dus dan zegt mijne loempe kop da's gemiddeld voeding voor 7 weken. Maar blijkbaar is dat dus niet zo, of ik heb een blokkade. Maar ik heb nu toch gespoeld, nu ff het medium terug laten droog trekken. En terug voeding geven. Ik ga gewoon voor de peters gaan. Nu komt morgen de bloemenman langs om zijn mening te geven. Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je niet zo focussen op al dat geneuzel over EC waardes, gewoon naar je planten kijken wat ze je vertellen.

Jou planten hebben OVERDUIDELIJK honger!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vakkie: Denk dat zijn mix voldoende voorbemest is hoor

 

Nu ben ik ff naar de site van plagron gegaan, en deze zeggen dat er in de royalmix voeding voor 6 weken zit en de cocos heeft voeding voor 8 weken.

 

Klopt, was net zelf is gaan kijken.

Ga er maar van uit dat er voldoende voeding in je aarde zit.

Al zeker aangezien die kokos ook bemest is. Het is nu niet dat je monsters van planten hebt staan op die 11liters.

 

Nogmaals, volgens mij zit je met een blokkade wegens te hoge/lage ph icm een te hoge ec.

Je gaf zelf aan dat je bij aanvang van bloei te weinig water gaf. Hierdoor wil de ec al eens oplopen, omdat ze te droog staan (ben ik hier juist pro-wietforumkwekers ? :P )

 

Een simpele lightmix met tabs en myco's werkt makkelijker :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson kijk even naar de foto's in zijn openingspost, foto 1 was met 2 weken bloei, toen waren ze al veel te licht. De foto in post #5 toont ook geen sporen van blokkade, alleen maar honger. Post #28 foto 1 ook geen enkel spoor van een blokkade, lichtgroen blad en een beetje dorst. Als de aarde zo "zwaar" voorbemest was hadden zijn planten toch veel donkerder moeten staan in het begin, en nu allemaal bruine vlekken enzo op het blad moeten hebben?

 

 

Lijkt mij dat de lange voorgroei (hoeveel weken precies Jan?) er voor heeft gezorgd dat de aarde gewoon "op" is.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman, ze stonden in de voorgroei in kleine potjes met stekgrond, een goeie anderhalve maand. Mijn ruimte was niet af en door mijn kwakkele gezondheid duurde het allemaal langer als verwacht. Ik had de plantjes al van half mei. En da's ook de rede waarom ze al redelijk groot waren toen ik ze in de grote potten zetten. Ik heb ze meteen serieus getopt, omdat ik schrik had dat ze te groot gingen worden. Dank jullie wel om mee te denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jan, ik zou zoals ze boven zeggen niet teveel kijken naar voeding schema's. Ik heb ze iig nog nooit gebruikt.

 

Het makkelijkst is (persoonlijk) gewoon bio/organisch. Gooi een fullmix aarde in je potten/bak. Plant je stekken met een flinke schep myco's, eerste 3 weken alleen water met bacto's, daarna 4 weken bijvoeden, daarna 2 weken flushen. (bacto's mee)

 

Zorg ervoor dat je temperatuur rond de 27/28 graden hangt. Zorg voor een fan, zodat je luchstroom goed is en zorg ervoor dat je je planten topt en knakt (sturen) zodat je tent propvol zit.

 

En je zal zien, dat je goede oogsten krijgt ;)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen bruine vingers, ga 't zo de volgende ronde eens proberen, de ene helft zo , de andere met de peters voeding. Dan kan ik vergelijken en leren. Heb je aanbevelingen naar producten toe? Grts Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk gebruik al 7 jaar lang bac bio bloei. Ik geef er 10ml van mee op 10 liter water.

 

mijn myco's en bacto's haal ik hier:

 

https://www.bioplantenvoeding.nl

 

Op 10 liter water geef ik ongeveer een halve eetlepel bacto's mee.

 

Bij het planten van de stekken graaf ik een kuiltje, doe er een halve tot een hele eetlepel myco's in, en plant dan het stekje en gooi het gat dicht.

 

Het belangrijkste, mijn inziens, is dat je tent volzit (dus dat er geen licht verloren gaat) en dat je temperatuur niet boven de 28 graden uitkomt.

 

Ik spuit ze overigens wel in met plant vitality plus van BAC totdat er toppen komen. (Tegen diertjes en voor extra vitaliteit)

 

Ook geef ik in de begin fase wortel stimulator mee.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...