Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Janturtle

Nieuwe Poging Om T Juiste Medicijn Te Vinden

Recommended Posts

@ bruine vingers, kan door de bomen het bos net meer zien, welke myco's en bacto's gebruik jij dan precies? Ff update, ondertussen zijn we een paar dagen verder, en dit na 't spoelen. Doe in mijn water opgelost lavameel, peters voeding en whoppa. Het lijkt of dat de planten nu stabiel blijven ietsje groener en de toppen zijn ah groeien. Normaal moeten ze nu nog 4 weken. Ik heb hoop, want de vorige keer was 't helemaal niks, en nu toch iets beter. Ondertussen ook weer al wat zoekwerk verricht en heb weer een paar soortjes gevonden die ik wil testen. Iemand ervaring met soortjes met veel THCV in? 3 de foto was de plant die er 't slechts aan toe was, en de 4 de foto zie je eigenlijk hoe poreus mijn bladeren zijn, is dit door de trips. Vanaf wanneer moet ik gewoon spoelen met afgezuurd water? Buiten de gele bladeren die er waren door de blokkade is de herfst toch nog niet in 't land. Fijne zondag

 

gallery_44576_18543_886134.jpg

 

gallery_44576_18543_97760.jpg

 

gallery_44576_18543_789182.jpg

 

gallery_44576_18543_894114.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu

 

 

Gooi ook maar gewoon een beetje lavameel bovenop je aarde, dan spoelt er iedere waterbeurt wat mee.

En welke bacto en myco je gebruikt maakt niet heel veel uit, als je het maar gebruikt. De bacto wekelijks, eventueel met wat rietsuikermelasse als voeding voor de bacto, en de suikers dragen ook bij aan smaak en geur.

 

Mooi dat er verbetering zichtbaar is, nu nog even mooi afbloeien.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn er maar 1 soort jan ;-)

 

 

Hier bestel ik de myco's:

http://www.intuinen....na-alle-planten

 

Hier bestel ik de bacto's

https://www.bioplant...oduct/colonize/

 

Zoals gezegd: de myco's stop ik in de grond, bij het planten van het gewas.

De bacto's geef ik 1 keer per week mee met voeden en water geven.

 

Daarnaast geef ik alleen nog bac bloei 10ml op 10 liter water gedurende vier weken. (week 3 tot 7)

 

Ik gebruik wel een fullmix aarde! Doe je dat niet, moet je vanaf dag 1 voeden.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het medium is uitgeput niet omdat er niks in zat maar omdat je planten al enige tijd hebt staan en vanaf begin te weinig hebt gevoed om de buffer te onderhouden.

 

Wat er in zit als je niks bij geeft RELATIEF gezien? Je zal maar een hongerig soortje hebben wat wel EC 2.3 wil.

Kom jij aan met je 1.6 weken lang want je wist niet dat ze zoveel aan konden en schema zegt er ook niks over..

zie kleine lettertjes schema.

 

Plagron zegt 'genoeg voor 6wk' en de kokos (slow release?) is ook bemest dus redenatie erop los laten dat het een zwaar bemeste mix is mag maar klopt er van die redenatie iets en bedoeld LC dat ook?

Hoe zien planten die teveel voeding krijgen er eigenlijk uit (thnx vd foto vakman) en is er daar sprake van?

 

Zowel je demi water als je schotel ph en ec meting zeggen helemaal niks over ph en ec waarden.

Met een speciale grondprobe kun je meten op aarde, slechts heel grove indicatie wat je nu hebt.

Vraag na aan je tuinbouwer :book:

 

Water geven tot er een beetje uit drain gaten komt is geen spoelen met je 'jij zegt spoelen LC', die is lekker :thumbsdown:

Een advies van mij krijgen dat je aarde zou moeten gaan spoelen kan je wachten tot Sint Juttemis, dit geef ik namelijk nooit omdat spoelen op aarde je aarde vernaggelen inhoudt.

 

Alle zo goed bedoelde raad opvolgen lijkt heel verstandig maar kan je nog wel eens verder van huis brengen.

 

Mijn advies was geweest:

pak de groei uitvoering vd biobizz er weer bij en geef naast de bloeivoeding volgens schema die je gaf een beetje vd groeivoeding en gooi lekker die meters in de kast tot je er wel wat mee kunt behalve waarden opdreunen wat je nu doet.

 

Peeters moet je van alles extra aan toe voegen, vergeet je de calcium en de magnesium niet..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

de suikers dragen ook bij aan smaak en geur.

 

Nope, alleen bepaalde mineralen zijn verantwoordelijk voor de smaak & geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de suikers dragen ook bij aan smaak en geur.

 

 

 

Helemaal mee eens, rietsuiker mellasse zorgt voor een zachtere zoete uitwerking.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulvinezuren in melasse zorgen ervoor dat de conc nutrienten in je medium omlaag gaat & dat geeft de smaakverbetering.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn er maar 1 soort jan ;-)

 

Mycorrhiza komen al miljoenen jaren voor lol

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff kleine update, geef dus meer voeding en dat laten de planten me zien verbrande puntjes? Zie ik ook een tekort?

 

gallery_44576_18543_15073.jpg

 

gallery_44576_18543_41180.jpg

 

gallery_44576_18543_8725.jpg

 

gallery_44576_18543_23871.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tekort aan trips heb je in ieder geval niet zo te zien, ze schuiven mooi op naar boven.

 

Die verbrande puntjes is best logisch met de smak N die je ze geeft (verbrande puntjes = teveel N).

 

Die andere vergeling net onder de punt aan de randen van het blad is het gevolg van je nogal hoge K en laag in de P combi die je nu geeft met Peeters.

 

Mooi he dat je aan een plant af kunt lezen wat er aan de hand is :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die trips, ik spuit met een sopje van look en neemolie.Ga voor het voor de rest laten.Nu zie ik idd wat er gebeurd met de plantjes. @ Lostchild ik geef die Peters niet meer. Maar gewoon de biobizz zoals jij zei. Er is geen A of B voeding zoals bij dutch pro. Ach laat de topjes nog maar een paar weken zwellen, en spoelen. De laatste 10 dagen stop ik met de neemolie en de knoflook. Ga wel beetje melasse dan bijgeven. Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bruinevingers, ik probeer de toppen te vermijden maar zoveel mogelijk op en onder de bladeren. Dit lukt vrij goed met die lange steel om te spuiten. Doe 't steeds als 't licht net uit is. Aan-Afzuiging en ventilator blijven gewoon draaien. Ben echt benieuwt wat er vanaf gaat komen. En dan olie maken :-). Niets zo goed als eigen medicijn, mijn leverancier is er mee gestopt, had thans goed materiaal. Ik rook namelijk niet, hou gewoon een paar topjes om te vapen. En een kennis die kende iemand en daar ga ik 't knipafval van krijgen. Ga per soortje olie maken, om te kijken of ik verschil merk. Ik gebruik gewoon de hele plant op een paar topjes na. Geen geknip, geen gedoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff kleine update, de planten moeten nog tot 18 september. Dus ben ik nu ah spoelen. Het is verre van een geweldige kweek maar beter iets als niks.

gallery_44576_18543_3646229.jpg

 

gallery_44576_18543_627360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar er komt genoeg medicijn vanaf :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vakman, dat was 't doel, de rest doet er niet toe. Morgen ga ik voor een rijstkoker zien, en de alcohol ga ik ook bestellen. En dan kunnen we fijn zelf medicijn maken. Nu ga ik wel per soort maken, om te kijken wat 't effect van iedere soort is op mij. En dan een grondige schoonmaakbeurt, want die trips blijven komen. En dan zet ik meerdere soortjes om weer verder te kijken of de juiste soort erbij zit voor mij. Energy Haze van Bulldog, omwille van het energetisch effect, Granddaddy purple 0,6 % thcv van Blimburn seeds en fruity jack van Philosoper seeds die een hoog thcv gehalte van 5,5% kan halen en de positieve dingen die ik hiervan hoor en lees. Het enige waarover ik me wel zorgen maak is het psychedilisch effect, maar dat zien we wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal, mijn dames zijn deze morgen tegen de grond gegaan. Ze hangen lekker te drogen, de toppen zijn keihard. Geloof toch, dat ik tevreden mag zijn, na al mijn kweekperikelen en de trips.(thanks plantformer , gaan we de volgende ronde inzettentegen de trips als 't nodig is, maar ik vrees ervoor) Ieder die een bijdrage heeft gedaan mercikes. ik heb veel fouten gemaakt, denk welk dat we er weer van hebben geleerd. En het belangrijkste, medicijn maken en hopelijk zit er iets goed tussen wat me weer vooruit helpt.

gallery_44576_18543_721424.jpg

 

gallery_44576_18543_1689669.jpg

 

gallery_44576_18543_3011975.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jouw was zoveel mogelijk van dat vergeelde en verdorde blad weghalen.

Kkan een bron van schimmel zijn/worden en dat zou zonde zijn van je medicijn waar je al die weken zo hard aan gewerkt hebt.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...