Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AGreenMisses

Mijn Allereerste Dames!

Recommended Posts

Zo..

Na enkele topics hier gestart zijnde zal ik maar eens beginnen met een kweek verslag op te stellen.

Ik ben begonnen met een stekje.

Een klein stekje die in een bekertje zat, die niet veel liefde noch zorg had gehad.

Ik heb deze liefde proberen te geven, althans dat probeerde ik.

Zoals ik hier lees heb ik enkele beginnersfouten gemaakt. Gelukkig, hebben ze me niet direct genekt.

 

Het eerste stekje, al was het zo zielig klein. Heb ik in een week laten groeien. In het bekertje, maar met een karton rond, dat de worteltjes lekker donker zitten. Ik heb ze in potgrond gestoken ( nu weet ik dat het niet hoort. Ze horen in stekgrond te zitten, dat ze niet de wortels verbranden)

Dit was mijn allereerste kweek.

Dus . .

De kriebels begonnen te komen. Langzaam maar zeker. Ik wilde groene vingers krijgen!!

 

Ik vroeg voor nog eentje. Of misschien twee.. ik kreeg er drie.

 

 

Maar.. deze zaten niet in een potje. Deze zaten nog in het steenwolletje.

Niet veel wortels. Maar hopelijk genoeg.

 

Deze dan maar in een pot gezet.

Ondertussen door het onderzoek kom ik erachter dat mijn tomaten voeding wel Cava is.. maar niet genoeg.

 

Hoppa . We gaan uitje plantencentrum.

Zo een doosje gehaald. Alles bij een, hoe handig !!

 

100% grow

Genoeg voor ne vierkante meter! Dat zie ik zitten.. de rest van de flessen zijn voor grotere hoeveelheden. Oh my... I wish !!

 

 

Dus.. schema downloaden.

Sta je daar.

Wat is mijn plantje

Dat wist ik niet

Wist die waar ik het van had niet

En hier zijn ze niet helderziende

Dusja weten ze het ook niet .

 

Het enigste wat ik zeker weet. Ik heb drie plantjes zonder wortels. Ene met wortels en groei van lobben. Dus we gaan op gevoel af ?? Beter te weinig dan teveel zeker ????

 

We nemen maar aan.

Half augustus gaan de dagen korter

We hebben gelezen dat als je verduistert het verkort van eind oktober naar september.

Hoe werkt dat.

Oh jeetje

Eerst de planten naar binnen drie dagen maximum. Het bloeiproces "verkrachten"??

D

Dan naar buiten en verduisteren tot half augustus.

Dat zou helpen, dat we niet toprot krijgen. Dat we het sneue weer van Nederland en België vermijden.

 

Dus.. daar zitten we nu..

Mijn dametjes zitten nu zielig in het donker.. wachtend tot ze beseffen ze moeten bloeien.

 

 

 

Haha.. ja.. dat is dus mijne eerste keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

 

Maar 1 keer was voldoende hoor, ongeduldige :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

 

Maar 1 keer was voldoende hoor, ongeduldige :likken:

 

Dankuwel Ik weet het, was niet de bedoeling. Maar lerend gaan we verder he :P verslagen misschien toch maar beter op de pc doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...