Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gerrit!

Reveggen Stek

Recommended Posts

Hoelang duurt het ongeveer voordat een bloeiende stek weer terug in de groei gaat. Het licht brand continu er boven. Stekken kwamen van een plant die ongeveer drie weken in bloei stond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er nog niet teveel bloeiverschijnselen zijn duurt het niet zo lang en kan je er wel gewoon mee werken zoals stekken in veg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit wel een klein topje in al. Hoelang zou het duren voordat ik er weer goede stekken van kan nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kan doen is nu de stekken snijden, grote kans dat ze gewoon wortelen na twee weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat zeker wel een maandje duren, of langer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nog maar een stekje..

Als de bloeiverschijnselen minimaal zijn wortelen ze bij mij net zo snel als stekken gesneden van planten in de groei. En zijn ze al verder in de bloei komt het soms nooit meer goed is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft sinds een paar dagen wortels.. heb em gelijk over gepot. Had gehoopt er over een week of 2 weer nieuwe stekken van te maken maar dat dus niet lukken. Staat nu onder tneon. Zou eventueel 400watt hps er boven kunnen hangen. Of gaat dat niet veel uitmaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post anders even een foto, dan weten we waarover we praten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Twiet al zij 1 maand. Als alles mee zit.. kan je over 1 a 2 weken gaan toppen/fimmen. 1 week later als ze niet te veel er van in de stress raakt kan je iets van 6 stekken nemen. Maar hoeveel wil je er? Zijn het er meer moet je op zn minst nog 1x alles toppen/fimmen (toppen is in mijn ervaring sneller dan fimmen) kost ook weer 2 weken op zn minst.

Als je plantje een beetje plant begint te worden dan kan hps wel een weekje er af snoepen door de betere penetratie, voorlopig die t-neon er lekker dicht op met een zacht briesje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46707_19508_695540.jpg

gallery_46707_19508_1352842.jpg

 

Begint nu aardig door de pot te wortelen. En het lijkt alsof er nieuwe blaadjes ontstaan vanuit het topje. Ik hoopte er over een week of 2 een stuk of 15 stekken van te snijden, maar dat ga ik dus nooit halen als ik het zo lees..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel zeker een +maandje duren voor je hier nieuwe stekken van kan snijden.

Toevallig staat er op dit moment ook een dame te re-veggen;

na een drietal weken zie ik (eindelijk) wat nieuwe groei uit de buds komen, maar nog lang niet genoeg om stekken te snijden.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stek is een stuk verder in de bloei dan ik dacht, ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren dat deze nog terug in de groei te krijgen is. Desondanks succes gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet al blij zijn als je er over 2 weken 15 blaadjes aan hebt groeien.

 

Gekke Gerrit :D

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen als het een heel zeldzaam soortje of zeer unieke pheno is, zou ik daar tijd in steken.

Anders gewoon een nieuwe inzaaien, of een stek nemen van een vegeterende plant.

Want dit schiet echt niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stek is een stuk verder in de bloei dan ik dacht, ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren dat deze nog terug in de groei te krijgen is. Desondanks succes gewenst.

Als je het maar lang genoeg de tijd geeft wordt dit gewoon weer een normaal groeiende plant. Uiteindelijk zal uit elk bloempje weer een 1-vingerig blaadje tevoorschijn komen en na verloop van tijd wordt elk blaadje weer een groeischeut met normaal blad.

 

Maar als je snel stekken wilt is dit stekje een project dat gedoemd is tot mislukking. Gewoon te laat afgesneden, je had beter ietsje langer kunnen laten voorgroeien en de dag van naar 12/12 schakelen wat stekjes kunnen snijden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk zal uit elk bloempje weer een 1-vingerig blaadje tevoorschijn komen en na verloop van tijd wordt elk blaadje weer een groeischeut met normaal blad.

 

Als het ding voor die tijd niet al is verzopen oid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb stekken genomen van planten die 2 weken op 12u stonden. Leek wel of ze eerder wortelden dan normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als je een maand de tijd hebt komt het goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werd het een hele vreemde bonsai achtige plant met alleen maar eenvingerig blad. Dat veranderde later ook niet meer dus heb ik ze maar in de kliko gedumpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ook van de soort af. Ik Hemet sommige soorten in een maand weer normaal blad op een stek in de bloei. Met de Santanesia stekken ben ik nou a maanden bezig en die blijven lastig doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij was het Super Skunk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer volgende keer flink te snoeien en stuk of 3 uitlopers over te houden, als ze minder topjes hebben om energie in te pompen gaat het beter naar mijn ervaring

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...