Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
VAPO

Tips Nodig Voor Een Micro Indoor Stealth Grow + (Stroomtips)

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een paar tips/beetje help nodig.

Ik ga volgend jaar op Kot in Antwerpen en ik ben van plan om een klein kweekje te doen op mijn kot.

De situatie is als volgt: Je werkt met een elektronische sleutel waarmee je elektriciteit verkrijgt op je kamer. Als je je kamer verlaat en je sleutel meepakt gaat de elektriciteit uit na 10 minuten. Je zal dus wellicht al door hebben wat het grootste probleem gaat zijn...

 

Om continue elektriciteit te verkrijgen voor men lampen, fans, filter etc dacht ik aan een soort van oplaadbare accu, waarmee als ik met men sleutel in men kamer kom, de accu kan opladen en als ik wegga, dat de accu gebruikt kan worden voor stroomtoevoer naar men kweekdoos.

 

Ik heb online dit soort achtige dingen opgezocht, ik vond ook een zonnepaneel achtig iets accu, waarmee ik de zonnepaneel uit men raam kan hangen.

 

Ik ga waarschijnlijk een PC stealth grow doen waarbij ik een grote PC behuizing of misschien een grote speaker/luidspreker ombouw tot een klein micro kweekplaats.

Als je niet goed weet hoe dit eruit zal zien, hier is een voorbeeld: https://howtogrowmar...row-box-review/

 

Voor de batterij wil ik zoiets: https://tweakers.net...-komma-8wh.html

 

Maar dan iets dat ik degelijk kan kopen en dat genoeg stroomtoevoer overdag kan leveren en waarna ik de batterij als ik thuis ben en/of slaap de batterij van het net kan opladen.

Zoiets had ik ook gezien met zonnepaneel: https://www.lampenon...BCABEgKcQ_D_BwE

asl-100_alecto_zonnepaneelset.jpg of een UPS: 9200000039962059.jpg

Kunnen jullie me uit de nood helpen? :D :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een normaal huis.

 

Hoe werkt dat dan met je koelkast, vriezer, verwarmingsketel, wekkers enz enz???

Weer echt iets voor in belgië......

Edited by vakman
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een normaal huis.

da's het spijtige, het ligt alvast, kwam het pas later te weten :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg dat je nog een sleutel nodig hebt voor je vriendin?

 

Zeg dat he em kwijt bent geraakt?

 

Niet zo moeielijk denken man komop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar als ik de sleutel er in steel, en ik ben zeg kan wel iedereen op men ke

Zeg dat je nog een sleutel nodig hebt voor je vriendin?

 

Zeg dat he em kwijt bent geraakt?

 

Niet zo moeielijk denken man komop

 

Ja maar als ik een tweede sleutel heb, en ik laat die in het slot zitten, kan wel iedereen op men kot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zullen toch wel een aantal permanente stopcontacten zijn, hoe doe je het dan met een koelkast of een wekkerradio, computerserver?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zullen toch wel een aantal permanente stopcontacten zijn, hoe doe je het dan met een koelkast of een wekkerradio, computerserver?

 

Gemeenschappelijke keuken met koelkast enzo, server heb ik hier niet staan, vind het zelf ook wa belachelijk, ben het ook te laat te weten gekomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel watt lampen en afzuiging wil je erin hangen dan? Die batterij kan 88wh leveren. Dit gaat niks worden als ik het zo lees. Wil je het met accu doen zou je wel een flinke moeten nemen, stel je bent 12uur per dag weg en je kastje verbruik 230volt en 50watt per uur (wat zeer weinig is) dan zit je al op 600watt, kortom blijf ver weg van de accus is mijn tip. Zeg bijvoorbeeld dat je een aquarium op je kamer wil, en dat die 24uur stroom nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je geen ouwe buurvrouw die je op een hometrainer laat fietsen met een dynamo gaatje in de muur boren electrodraadje der door .?

bouw een steahlt microkerncentraletje of dito stuwdam microfluo .

bouw een microtredmolen waar je een stuk of twee drie fretten in laat draven .

als je 12/12 gaat maakt het sowieso niet uit en met autoos al helemaal niet .

in de vensterbank ?

doe een mexicaanse somberero op met de rand omhoog alwaar je de plantjes steahlt overdag kan meenemen.

het is vaak gewoon creatief out of the box denken dan komt het helemaal goed .

:vape:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet enkel de verlichting die uitgaat ?

 

Lijkt mij toch logischer dan dat ook de stopcontacten uitgeschakeld worden. Dan kan je je laptop niet opladen als je niet op je kamer bent en wekkerradio,...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker voor je electronic ook, iemand die steeds 'de stop' omzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een normaal huis.

da's het spijtige, het ligt alvast, kwam het pas later te weten :/

 

Zeg het af, lijkt me sterk dat je niet onder een eventuele overeenkomst uit kunt!

Maar leg eens even uit hoe dat dan precies werkt, want ik kan het nog niet echt voor de geest halen.

Zitter er stroomdraden aan je voordeur ofzo? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gewoon een bewegingsensor die het licht na 10min uit doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zou me niet zoveel zorgen maken..

Gewoon uitzoeken wat voor systeem er gebruikt word, je inlezen, uitzoeken hoe je die meuk kan door verbinden/uitschakelen.. snap je er geen reet van bel je de fabrikant.

4 cree cob ledjes van 50 watts in een kleding kast ofzeu met ventilatietje en een filtertje tada

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een auto flower voor het raam zetten als je je kamer uit ga of plant er een buite waar je in de buurd zit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouderwets van een lantaarenpaal of gemeenschappelijke verlichting aftappen :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even voor de duidelijkheid, je accu/solar idee gaat gewoon NIET werken

 

ik wil verder best uitleggen hoe je een one plant show in een computer kunt stoppen maar volgens mij weet je dat al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gewoon uitzoeken wat voor systeem er gebruikt word, je inlezen, uitzoeken hoe je die meuk kan door verbinden/uitschakelen

 

 

Vergeet niet de aarde kabel in je broekzak te stoppen voordat je de fase vastpakt anders ben je namelijk niet geaard (duh)! En zet alle kabels maar met wago klemmetjes vast! Want warm koud warm koud. :jump:

 

Nu serieus.

Wanneer je geen nen3140 hebt en verder niet veel weet van elektra is dit bijna het domste wat je in een huur kamer kunt doen. Niet doen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Knetterhenkie zegt, uitzoeken welke domotica gebruikt wordt en op internet even googelen hoe het te omzeilen. Waarschijnlijk kan het in het stopcontact zelf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FOTH, ik werk veel voor de Belgen........ Een ding, we mopperen vaak over ons kikkerlandje maar vergeleken met NL is Belgie een bananenrepubliek....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet enkel de verlichting die uitgaat ?

 

Lijkt mij toch logischer dan dat ook de stopcontacten uitgeschakeld worden. Dan kan je je laptop niet opladen als je niet op je kamer bent en wekkerradio,...

 

Ik heb mail gestuurd en hij zei elektriciteit valt uit 10min nadat je de kamer hebt verlaten, ik heb erna gevraagd, alleen de verlichting of echt heel het circuit inclusief stopcontacten etc?, daar wacht ik nog op antwoord.

 

 

Ja zoiets dacht ik ook, maar redelijk duur voor 1 klein plantje is te proberen.

 

gewoon een auto flower voor het raam zetten als je je kamer uit ga of plant er een buite waar je in de buurd zit .

 

Heb vroeger Guerilla geprobeerd, was spijtig genoeg een grote flap vlak voor ze gingen bloeien, 20 plantjes naar de zak :/

Maar besides dat, voor de kamer kan ik het plantje in het begin wel zetten, maar als ze groot begint te worden moet ik ze wel kunnen verbergen, denk dat het zal opvallen.

 

Ouderwets van een lantaarenpaal of gemeenschappelijke verlichting aftappen :) :)

 

Bedoel je je plant snachts onder een lantaarnpaal zetten of de elektriciteit ervan af tappen? En ja das ook een mogelijkheid maar da's te riskant die gemeenshappelijke aftapping.

 

even voor de duidelijkheid, je accu/solar idee gaat gewoon NIET werken

 

ik wil verder best uitleggen hoe je een one plant show in een computer kunt stoppen maar volgens mij weet je dat al?

 

Ja graag man, leg maar uit, ik hoop dat men kotbaas zich ook in zijn mail had vergist en alleen de verlichting bedoeld, maar ik bereid me er gewoon op voor.

 

Gewoon uitzoeken wat voor systeem er gebruikt word, je inlezen, uitzoeken hoe je die meuk kan door verbinden/uitschakelen

 

 

Vergeet niet de aarde kabel in je broekzak te stoppen voordat je de fase vastpakt anders ben je namelijk niet geaard (duh)! En zet alle kabels maar met wago klemmetjes vast! Want warm koud warm koud. :jump:

 

Nu serieus.

Wanneer je geen nen3140 hebt en verder niet veel weet van elektra is dit bijna het domste wat je in een huur kamer kunt doen. Niet doen dus.

 

Ja man, ik ga niet prullen aan de technische installatie, het moet ook onopgemerkt blijven en ik moet op het eind de kamer terug geven zoals gekregen, dus dat ga ik absoluut niet doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet instaat bent om te leren ben je zowiezo kansloos in dit vak.

Waarschijnlijk hoef je niet eens aan het 230v te rommelen maar een simpel zwakstroom schakelaartje 9/12v die je moet foppen dat je gewoon altijd thuis bent..

Maar zonder te verdiepen in een systeem kom je nergens en heb je verder geen opties op verhuizen na.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gewoon uitzoeken wat voor systeem er gebruikt word, je inlezen, uitzoeken hoe je die meuk kan door verbinden/uitschakelen

 

 

Vergeet niet de aarde kabel in je broekzak te stoppen voordat je de fase vastpakt anders ben je namelijk niet geaard (duh)! En zet alle kabels maar met wago klemmetjes vast! Want warm koud warm koud. :jump:

 

Nu serieus.

Wanneer je geen nen3140 hebt en verder niet veel weet van elektra is dit bijna het domste wat je in een huur kamer kunt doen. Niet doen dus.

dus... dan zou iedereen maar moeten stoppen met kweken? Kwestie van lezen, snappen, plannen, uitvoeren en testen. Moet je daar echt een opleiding voor doen? Gezond verstand is meer dan genoeg. Maar als je voor veiligheid wil gaan moet je idd niet binnen kweken.

Zelfde als snappen hoe een filter werkt.. gewoon met gezond verstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...