Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joyforgardening

Beste Knipmachine / Proces Makkelijker Maken

Recommended Posts

Eerst knippen dan wippen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst knippen dan wippen

 

Heb jij iedere 9 weken gezinsuitbreiding dan? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst knippen dan wippen

Dan zit je alsnog in die vreselijke verse wietlucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wippen kun je ook in haar bed Dil :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wippen kun je ook in haar bed Dil :likken:

Dat bed staat helemaal in Polen vermoedelijk! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel keus in opkopers heb ik helaas niet, de meesten die ik ken runnen een kleinschalige koffieshop en zitten vol of betalen momenteel niet meer als 3.8 voor soorten die voorheen gingen voor 4.5 - 5. En voor growshops zijn mijn partijen te klein om wat aan te verdienen. Het wordt tijd om de schoolpleinen af te schuimen met zakjes van een gram! :likken:

 

Of zulke spullen leveren dat je prijsafspraak maakt/ niet mee doet met marktprijzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet in wat voor wijk Rodja woont ^_^

En vroeger kwam mijn "vingervlugge" buurmeisje gewoon uit holland, maar toen deden ze nog niet aan knippen en ook niet aan scheren :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken die verhalen ook niet, S5 komt er gewoon mooi uit. Bijna geen verschil met hand geknipt, alleen de takjes zijn wat gerafeld.

 

TT en hand geknipt in aparte grip zakjes naast elkaar:

Oranje pistels op een met de Tumble Trimmer gedane s5?

Diamantjes in een TT s5 top (milky trichomen die licht weerkaatsen zoals een diamantje)?

Ja tuurlijk zit er wel verschil in, maar zo weinig dat ik toch voor TT kies. Als we TT/hand vergelijken met droog knippen met de hand dan wint dat laatste natuurlijk altijd. Als het een ander product was geweest had ik dat ook zeker elke keer gedaan.

 

stelling van boef was dat je niet meer met machine geknipte wiet kan aankomen

 

als enkel de buitenkant van de top belangrijk is zou je niet voor de hele betalen!

Stelling van boef reageerde ik niet op, maar kan ik me wel in vinden. Je snapt dat mensen de wiet mede beoordelen op hoe het eruit ziet en ruikt? Ze kijken wel degelijk naar de buitenkant, wat trouwens niet het enige is wat er op vooruitgaat zoals ik al eerder aangaf. Als iemand aan komt zetten met fantastisch geurende, vette, glinsterende toppen, dan gaan ze echt niet meer de hoofdprijs betalen voor iets wat net iets minder ruikt/rookt of er mooi uitziet. Is overal verschillend, maar als het aanbod zo gigantisch groot is zoals op sommige plaatsen nemen ze niet meer genoegen met een simpele amnesia/s5, dan moet het gewoon perfect zijn.

 

Nogmaals, machinaal geknipt is geweldig in vele opzichten, maar als je voor de beste kwaliteit wilt gaan moet je dat eigenlijk niet doen. Wil je dat het snel gaat of je handen sparen, dan zou ik een machine gebruiken.

 

Bonsai hero lijkt me echt ideaal, spaart een hoop knipwerk, of je het nou droog of nat doet. Grote blad moet er toch nog af als je een tumble trimmer wilt gebruiken en kan er ook gewoon af als je het droog verwerkt. Zeker sneller als knippen met de hand, maar het is wel net alsof je een scheerapparaat hebt aanstaan gedurende een paar uur. Daarna droog tumblen, ook lekker makkelijk, weinig handknipwerk, misschien wat betere geur/kleur, maar dat ga je denk ik ook wel zien in het resultaat. Net alsof je de toppen eerst in een pollinator stopt, verliezen ze waarschijnlijk ook wel meer trichomes dan nat machinaal knippen. Scheelt toch een hoop werk, je hebt zo een paar kilo droge wiet in een uurtje "geknipt". Drogen duurt alleen 1 tot 2 weken langer dan wanneer je ze van de takken afhaalt, dus echt sneller is het niet.

 

Zo'n droge knipmachine moet te doen zijn, om te maken dan. Motortje om het aan te draaien kan misschien wat lastig zijn om te vinden, ook ben ik niet helemaal zeker over de maaswijdte van het "knipnet". In deze video (

) hebben ze het over een quarter inch sorteernet, dus iig kleiner dan 65mm, sorteernet is om de popcorn eruit te halen en heeft ronde gaten, de knipversie heeft zeshoekige gaten (extruded, niet gevlochten), de rest is eigenlijk niks speciaals, trommeltje en een stellage maken, klittenband, rits, klaar.

Dank je, die had ik ook al gezien inderdaad. Niet al te duur.

 

Ja je zou zeggen dat iemand die handig is het zo na maakt. Laat ik nou niet handig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel keus in opkopers heb ik helaas niet, de meesten die ik ken runnen een kleinschalige koffieshop en zitten vol of betalen momenteel niet meer als 3.8 voor soorten die voorheen gingen voor 4.5 - 5. En voor growshops zijn mijn partijen te klein om wat aan te verdienen. Het wordt tijd om de schoolpleinen af te schuimen met zakjes van een gram! :likken:

 

Of zulke spullen leveren dat je prijsafspraak maakt/ niet mee doet met marktprijzen

Afspraken zijn wel gemaakt, helaas leert de praktijk dat men er net zo snel op terugkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel keus in opkopers heb ik helaas niet, de meesten die ik ken runnen een kleinschalige koffieshop en zitten vol of betalen momenteel niet meer als 3.8 voor soorten die voorheen gingen voor 4.5 - 5. En voor growshops zijn mijn partijen te klein om wat aan te verdienen. Het wordt tijd om de schoolpleinen af te schuimen met zakjes van een gram! :likken:

 

Of zulke spullen leveren dat je prijsafspraak maakt/ niet mee doet met marktprijzen

 

idd als je altijd met mooie goederen komt en ze weten dat je terugkeert dan zijn ze best bereid om de oude prijs te betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat ze zeggen dat ze het niet kwijt kunnen.....

En gaan leuren levert een bodem prijs op

 

Je moet met echt wat aparts komen waar ze in de shop een special van kunnen maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit wat verkocht,

dus ik zou niet weten hoe het werkt.

 

Maar voor dat geld is mijn oogt en handgeknipte niet te koop..PUNT

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel keus in opkopers heb ik helaas niet, de meesten die ik ken runnen een kleinschalige koffieshop en zitten vol of betalen momenteel niet meer als 3.8 voor soorten die voorheen gingen voor 4.5 - 5. En voor growshops zijn mijn partijen te klein om wat aan te verdienen. Het wordt tijd om de schoolpleinen af te schuimen met zakjes van een gram! :likken:

 

Of zulke spullen leveren dat je prijsafspraak maakt/ niet mee doet met marktprijzen

 

idd als je altijd met mooie goederen komt en ze weten dat je terugkeert dan zijn ze best bereid om de oude prijs te betalen

Hier niet helaas, je moet het per keer bekijken en als je pech hebt kan het zo maar gebeuren dat je onverrichter zake weer huiswaarts mag keren met prima spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat ze zeggen dat ze het niet kwijt kunnen.....

En gaan leuren levert een bodem prijs op

 

Je moet met echt wat aparts komen waar ze in de shop een special van kunnen maken

Dezelfde Super Skunk als de vorige ronde zou nagenoeg een punt minder opbrengen bij mijn 'vaste' afnemer. Een deel van dezelfde oogst heb ik voor de hoofdprijs aan een fijnproever gesleten dus aan de kwaliteit ligt het niet. Voorlopig heb ik zelf genoeg te roken en dat is reden nummer een waarom ik kweek.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar voor dat geld is mijn oogt en handgeknipte niet te koop..PUNT

Nee, de mijne ook niet, voor dat geld rook ik het liever zelf op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de regio gaan de prijzen ook alle kanten op momenteel.

Geen peil op te trekken, ene x denk je zelf dat je middelmatig spul hebt en ze betalen de hoofdprijs, maand later kom je met echt mooi spul en ze geven er geen zak voor.

Opkopers krijgen daarom hier alleen nog maar de rommel, t mooie spul beland bij locale liefhebbers die graag iets meer betalen voor wiet ZONDER bestrijdingsmiddelen, met n goeie smaak en geur, ipv de ploftoppen co2 exporthaze bagger die hier overal in de shops ligt.

(Nou heb ik ook de mazzel dat de dichtsbijzijnde shops over t algemeen echt verschrikkelijk waardeloos zijn qua kwaliteit, en dus ook de autorit van 25km absoluut niet waard zijn)

 

Aparte dingen zetten in de hoop op betere prijzen werkt hier absoluut niet, voor n kilootje zetten die luie honden geen nieuw soortje op de kaart

Of je moet gelijk n loods vol zetten, en elke maand met n auto vol aankomen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Westfriesland (noordholland noord dus...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje zoals dit? :P

http://www.wietforum...post__p__758458

 

Moet nog steeds zoeken naar dat gaas. Heb wat snel gezocht maar op amazon hebben ze alleen 4mm gevlochten hex mesh, niet "extruded", zal wel niet heel veel uitmaken, waarschijnlijk gaat het wat eerder stuk en blijft er wat meer troep aan hangen ofzo. Maat lijkt mee ook nét wat aan de grote kant, zat meer in de richting van 3 mm te denken. Op alibaba hebben ze meerdere maten, maar daar is de min order weer 50 vierkante meter, dus ik zoek nog ff verder. Als iemand een link heeft, graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van metaal?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eens bij een hengelsportzaak kijken naar grote schepnetten of leefnetten. Mogelijk kun je een net vinden waar genoeg gaas inzit tegen een redelijke prijs. Dit is mogelijk een leuke.

 

De soort gaas die je zoekt wordt ook gebruikt in (consumptie-)viskwekerijen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets mss cat-538-975.jpg

 

Steigernet, op iedere grote bouw wel te vinden. En meestal kunnen ze wel een stukkie missen hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...