Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joyforgardening

Beste Knipmachine / Proces Makkelijker Maken

Recommended Posts

zoals mijn opa zou zeggen "dat moet je gewoon niet doen" :likken:

 

Operatiemesje mesje met zo kort ijzeren houdertje eraan. Je steekt t mesje tussen top en blaadje, duim aan andere kant van t blaadje mesje duw iets naar beneden en dan trek breek je t blaadje zo af gaat heel rap.

ik heb helaas geen scalpel maar ik ga een poging doen met zn plastic stanley mesje voor dat ik 2/300euro voor zn tumbler geval gaat betalen. Thanks voor de tip!

scheermesje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals mijn opa zou zeggen "dat moet je gewoon niet doen" :likken:

Ja inderdaad, maar ik ben geen ezel en ik stoot me dus met gemak meerdere keren aan dezelfde steen :) Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vannacht nog tegen de tafel aan gelopen, staat daar ook pas 8 jaar :thumbsdown: :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elpredatoror

Even een kort filmpje maken van je knippen met zo'n mesje....

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lmao, jezus, 1 ding is zeker, jij kan beter machinaal blijven knippen dilago. :P Je bent alleen echt de uitzondering, meeste mensen knippen met de hand normaal een stuk schoner.

 

Een plant rijpt door wanneer je haar met blad en al ondersteboven hangt (hoe meer blad hoe beter, maar fanleaves en alles wat geen trichomes heeft kan je met gemak verwijderen), smaak en geur is sterker en beter behouden, net zoals de trichomes en toppen die intact blijven, ze zijn echt een stuk vetter/wit.

 

Dat zijn al een paar dingen die niet gebeuren tijdens het nat knippen; drogen gaat sneller (vaak te snel), al het blad is eraf, dus geen extra terpenen, cannabinoiden, suikers, etc die in je wiet komen te zitten (je verliest zelfs een hoop door het nat knippen door een versnelde verdamping, nog meer als je geen mooie bladsnede maakt wat toch bijna altijd gebeurd met een trimmer), trichomes worden niet beschermd en zijn dus sneller onderhevig aan schade, om maar niet te spreken over het hele tumble proces zelf waar je wiet zo'n 20-50 keer over de kop rolt en beurs slaat omdat het door die rubbers wordt voortgeduwd, allemaal dingen die de houdbaarheid en aanzicht van je wiet beinvloeden. Mooi geknipte grote toppen komen er eigenlijk ook niet uit de tumble trimmer, het moet allemaal 1 maatje zijn, 1 slag te groot en het blad gaat er niet vanaf of de takken en uitlopers worden kapotgeslagen. Het is óf de grote toppen uit elkaar trekken en erop gooien of toch maar weer met de hand knippen. Kan overigens alleen maar met een beetje compacte wiet, een echte haze bijv zou vermoord worden door zo’n machine. Dit zijn allemaal dingen die logischerwijs gewoon gebeuren, heeft vrij weinig met een mening of foutieve werkwijze te maken.

 

Als jouw schaar trouwens net zoveel hash verzameld als het rooster, mes en rubberen flappen van je tumble trimmer, dan vraag ik me af wat voor schaar je gebruikt en wat je er precies mee doet, want dat kan volgens mij niet. Het knipvlak van een schaar is toch echt een stuk minder oppervlakte dan het gehele rooster van een tumble trimmer, er blijft dus ook gewoon meer hash aan dat apparaat plakken.

 

Ik heb niks tegen machinaal knippen hoor, zitten een hoop voordelen aan, maar om nou te zeggen dat het niets uitmaakt voor het eindresultaat, echt niet. Je zou het voor de gein eens moeten proberen, maar dan wel wat beter je best doen met het handmatig knippen, die hele manke vergelijking van wat willekeurige foto’s die je post is namelijk niet veel waard. Verschillende wiet, verschillende kweken, de ene ziet eruit alsof het gelukt is, de andere een stuk minder (veel geel blad in je bovenste toppen), dan knip je die grote toppen ook nog eens dramatisch met de hand vs een paar goede kleine tumble toppies, tsjah, beetje selectieve bewijsvoering.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk en aardig als je t zelf oprookt

 

 

stelling van boef was dat je niet meer met machine geknipte wiet kan aankomen

 

als enkel de buitenkant van de top belangrijk is zou je niet voor de hele betalen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elpredatoror

Even een kort filmpje maken van je knippen met zo'n mesje....

 

Helaas kan dat pas ri einde van het jaar.

 

Misschien eerder als me buitenplantjes niet ontdekt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lmao, jezus, 1 ding is zeker, jij kan beter machinaal blijven knippen dilago. :P Je bent alleen echt de uitzondering, meeste mensen knippen met de hand normaal een stuk schoner.

 

Een plant rijpt door wanneer je haar met blad en al ondersteboven hangt (hoe meer blad hoe beter, maar fanleaves en alles wat geen trichomes heeft kan je met gemak verwijderen), smaak en geur is sterker en beter behouden, net zoals de trichomes en toppen die intact blijven, ze zijn echt een stuk vetter/wit.

 

Dat zijn al een paar dingen die niet gebeuren tijdens het nat knippen; drogen gaat sneller (vaak te snel), al het blad is eraf, dus geen extra terpenen, cannabinoiden, suikers, etc die in je wiet komen te zitten (je verliest zelfs een hoop door het nat knippen door een versnelde verdamping, nog meer als je geen mooie bladsnede maakt wat toch bijna altijd gebeurd met een trimmer), trichomes worden niet beschermd en zijn dus sneller onderhevig aan schade, om maar niet te spreken over het hele tumble proces zelf waar je wiet zo'n 20-50 keer over de kop rolt en beurs slaat omdat het door die rubbers wordt voortgeduwd, allemaal dingen die de houdbaarheid en aanzicht van je wiet beinvloeden. Mooi geknipte grote toppen komen er eigenlijk ook niet uit de tumble trimmer, het moet allemaal 1 maatje zijn, 1 slag te groot en het blad gaat er niet vanaf of de takken en uitlopers worden kapotgeslagen. Het is óf de grote toppen uit elkaar trekken en erop gooien of toch maar weer met de hand knippen. Kan overigens alleen maar met een beetje compacte wiet, een echte haze bijv zou vermoord worden door zo’n machine. Dit zijn allemaal dingen die logischerwijs gewoon gebeuren, heeft vrij weinig met een mening of foutieve werkwijze te maken.

 

Als jouw schaar trouwens net zoveel hash verzameld als het rooster, mes en rubberen flappen van je tumble trimmer, dan vraag ik me af wat voor schaar je gebruikt en wat je er precies mee doet, want dat kan volgens mij niet. Het knipvlak van een schaar is toch echt een stuk minder oppervlakte dan het gehele rooster van een tumble trimmer, er blijft dus ook gewoon meer hash aan dat apparaat plakken.

 

Ik heb niks tegen machinaal knippen hoor, zitten een hoop voordelen aan, maar om nou te zeggen dat het niets uitmaakt voor het eindresultaat, echt niet. Je zou het voor de gein eens moeten proberen, maar dan wel wat beter je best doen met het handmatig knippen, die hele manke vergelijking van wat willekeurige foto’s die je post is namelijk niet veel waard. Verschillende wiet, verschillende kweken, de ene ziet eruit alsof het gelukt is, de andere een stuk minder (veel geel blad in je bovenste toppen), dan knip je die grote toppen ook nog eens dramatisch met de hand vs een paar goede kleine tumble toppies, tsjah, beetje selectieve bewijsvoering.

In het begin knipte ik met de hand en zeker wel netjes. Maar sinds ik de machine gebruik merk ik geen verschil in prijs en ik heb nog nooit klachten gehad dat het beroerd geknipt zou zijn. Voor mij heeft knippen met de hand geen enkele meerwaarde en ook vind ik het ontzettend klotewerk en ik voel er niks voor om een paar dagen in de bedwelmende stank van verse wiet te zitten.

 

De verhalen dat je wiet plat en bruin zou worden van de Tumble Trimmer herken ik niet, wellicht zou ik er dan anders over denken als dat mij ook gebeurde. En de mensen die wel met de hand knippen wens ik allemaal veel plezier en rookgenot maar gelukkig zijn er andere wegen die ook naar Rome leiden. Moest ik alles wat ik kweek met de hand moeten knippen dan hield ik het met de hobby voor gezien.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken die verhalen ook niet, S5 komt er gewoon mooi uit. Bijna geen verschil met hand geknipt, alleen de takjes zijn wat gerafeld.

 

Tuurlijk is droog met de hand knippen het mooiste maar je moet soms een midden weg zien te vinden.

 

Al ben ik voor buitenspul nog wel op zoek naar een goede droog trimmer die niet een paar K kost. Een rond draaiend mandje met de hand voor 1000 dollar gaat me ook iets te ver... Laat staan die dingen van een paar K.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest ik alles wat ik kweek met de hand moeten knippen dan hield ik het met de hobby voor gezien.

 

Dat is HET teken, dat je te "groot" bent om het nog een hobby te noemen.. :doctor:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest ik alles wat ik kweek met de hand moeten knippen dan hield ik het met de hobby voor gezien.

 

Dat is HET teken, dat je te "groot" bent om het nog een hobby te noemen.. :doctor:

Als twee lampjes geen hobby meer mag heten dan zit jij ook al op het randje van het runnen van een professionele hennepkwekerij. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip alles braaf met de schaar.. :likken:

Wat moet je dan met die Tumble Trimmer? Dat is het beste bewijs dat je professioneel bezig bent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken die verhalen ook niet, S5 komt er gewoon mooi uit. Bijna geen verschil met hand geknipt, alleen de takjes zijn wat gerafeld.

 

TT en hand geknipt in aparte grip zakjes naast elkaar:

Oranje pistels op een met de Tumble Trimmer gedane s5?

Diamantjes in een TT s5 top (milky trichomen die licht weerkaatsen zoals een diamantje)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet je dan met die Tumble Trimmer?

 

Die heb ik nou eenmaal.. :wub:

 

Als ik een keer een oogst heb, wat toch al niks is.

Dan gebruik ik hem om die toppen wat schoon te hakselen,

voordat ik er olie van ga maken.. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stelling van boef was dat je niet meer met machine geknipte wiet kan aankomen

 

als enkel de buitenkant van de top belangrijk is zou je niet voor de hele betalen!

Stelling van boef reageerde ik niet op, maar kan ik me wel in vinden. Je snapt dat mensen de wiet mede beoordelen op hoe het eruit ziet en ruikt? Ze kijken wel degelijk naar de buitenkant, wat trouwens niet het enige is wat er op vooruitgaat zoals ik al eerder aangaf. Als iemand aan komt zetten met fantastisch geurende, vette, glinsterende toppen, dan gaan ze echt niet meer de hoofdprijs betalen voor iets wat net iets minder ruikt/rookt of er mooi uitziet. Is overal verschillend, maar als het aanbod zo gigantisch groot is zoals op sommige plaatsen nemen ze niet meer genoegen met een simpele amnesia/s5, dan moet het gewoon perfect zijn.

 

Nogmaals, machinaal geknipt is geweldig in vele opzichten, maar als je voor de beste kwaliteit wilt gaan moet je dat eigenlijk niet doen. Wil je dat het snel gaat of je handen sparen, dan zou ik een machine gebruiken.

 

Bonsai hero lijkt me echt ideaal, spaart een hoop knipwerk, of je het nou droog of nat doet. Grote blad moet er toch nog af als je een tumble trimmer wilt gebruiken en kan er ook gewoon af als je het droog verwerkt. Zeker sneller als knippen met de hand, maar het is wel net alsof je een scheerapparaat hebt aanstaan gedurende een paar uur. Daarna droog tumblen, ook lekker makkelijk, weinig handknipwerk, misschien wat betere geur/kleur, maar dat ga je denk ik ook wel zien in het resultaat. Net alsof je de toppen eerst in een pollinator stopt, verliezen ze waarschijnlijk ook wel meer trichomes dan nat machinaal knippen. Scheelt toch een hoop werk, je hebt zo een paar kilo droge wiet in een uurtje "geknipt". Drogen duurt alleen 1 tot 2 weken langer dan wanneer je ze van de takken afhaalt, dus echt sneller is het niet.

 

Zo'n droge knipmachine moet te doen zijn, om te maken dan. Motortje om het aan te draaien kan misschien wat lastig zijn om te vinden, ook ben ik niet helemaal zeker over de maaswijdte van het "knipnet". In deze video (

) hebben ze het over een quarter inch sorteernet, dus iig kleiner dan 65mm, sorteernet is om de popcorn eruit te halen en heeft ronde gaten, de knipversie heeft zeshoekige gaten (extruded, niet gevlochten), de rest is eigenlijk niks speciaals, trommeltje en een stellage maken, klittenband, rits, klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk wel dat het eindgewicht met knippen hoger is.

Als je ziet wat er onderin de tumbler ligt ................

Share this post


Link to post
Share on other sites

TT knipt mooi strak plus de onderste semi fluf meuk wordt toch compact na drogen.. bij droog handgeknipt blijven die topjes fluffy van structuur

 

Maar bij alle overige toppen verneukt de tt de kleur, de suikerlaag en het aroma. Als je afnemer de hoofdprijs betaalt kun je het niet maken om met bruine geurloze ballen aan te komen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel een modder - hydro kweek discussie :P

 

Al kreeg ik een 50c pg meer.. knipte ik et nog niet met de hand.. wat een takkewerk :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je toch uitbesteden? Je hebt altijd wel een vingervlug buurmeisje of nichtje dat wat centen wil bijverdienen

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

TT knipt mooi strak plus de onderste semi fluf meuk wordt toch compact na drogen.. bij droog handgeknipt blijven die topjes fluffy van structuur

 

Maar bij alle overige toppen verneukt de tt de kleur, de suikerlaag en het aroma. Als je afnemer de hoofdprijs betaalt kun je het niet maken om met bruine geurloze ballen aan te komen.

Ik weet niet wat jij met die Tumble Trimmer doet om je wiet er zo uit te laten komen, maar ik herken het totaal niet. En mijn afnemer bepaalt de prijs pas als ik daar ben en niet tevoren. Niet alleen de kwaliteit bepaalt die prijs maar ook het aanbod en dat is hier in Friesland momenteel huizenhoog. Derhalve ben ik voor het eerst in mijn korte loopbaan als hennepkweker met mijn goederen blijven zitten en nu moet ik het echt allemaal oproken! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overal zijn de prijzen klote ophet moment, ook de andere kant van NL @dilago.

Alles uber die grenze! :P

 

Ligt ook aan de opkoper wat je hebt.. er zijn altijd wel van die figuren die zitten te zeiken;

zijn wel kleine toppen he, vervolgens knip je ze niet meer kleiner, zijn toch wel grote toppen die tak daarin betaal ik niet voor!

 

Dat soort figuren moet je langs lopen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel keus in opkopers heb ik helaas niet, de meesten die ik ken runnen een kleinschalige koffieshop en zitten vol of betalen momenteel niet meer als 3.8 voor soorten die voorheen gingen voor 4.5 - 5. En voor growshops zijn mijn partijen te klein om wat aan te verdienen. Het wordt tijd om de schoolpleinen af te schuimen met zakjes van een gram! :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodja

Je laat vingervlugge buurmeiden toch niet knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...