Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joyforgardening

Beste Knipmachine / Proces Makkelijker Maken

Recommended Posts

Machine geknipt kan je niet meer mee aankomen anno 2017.

 

 

Soms kan je niet anders.

 

LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké "dilago"

Compact gekweekte wiet komt uit de machine rollen alsof het met de hand geknipt is, echt hoor "boefje".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machine geknipt kan je niet meer mee aankomen anno 2017.

 

 

Soms kan je niet anders.

 

LOL

 

Wat is hier lol aan?

 

ga geen prijzen noemen hier maar de tijd van machine geknipte spullen is voorbij. Zelfs aan de overkant worden ze kieskeuriger.

 

Ik zeg niet dat je machine geknipte spullen niet kwijtraakt, maar dan ga je met de marktprijzen te maken krijgen.

 

Nogmaals soms ontkom je er niet aan.

 

Oké "dilago"

Compact gekweekte wiet komt uit de machine rollen alsof het met de hand geknipt is, echt hoor "boefje".

 

Nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet meer mee kunnen aankomen, en andere prijs dan zeg je al heel iets anders boef.

 

je ziet enkel wat minder wit op de buitenkant. geen andere mensen bij je projecten betrekken levert op de lange run meer op dan een goede prijs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het was ook niet letterlijk. In principe kan je elke soort spullen kwijt natuurlijk.

 

Maar ook met machines moeten er meerdere mensen bij komen. Dat blijft kut ja, maarja.

 

Met de hand kost letterlijk minimaal 3 keer zoveel man uren. En Voor het zelfde geld kan je elke machine op de markt kopen. Maar alsnog aan het eind van de streep levert het meer op. Maar nogmaals soms ontkom je niet aan machines.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machines, marktprijzen, manuren, het lijkt wel of jullie er geld mee verdienen......

Ik dacht dat iedereen hier alles zelf oprookte :whistle:

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het was ook niet letterlijk. In principe kan je elke soort spullen kwijt natuurlijk.

 

Maar ook met machines moeten er meerdere mensen bij komen. Dat blijft kut ja, maarja.

 

Met de hand kost letterlijk minimaal 3 keer zoveel man uren. En Voor het zelfde geld kan je elke machine op de markt kopen. Maar alsnog aan het eind van de streep levert het meer op. Maar nogmaals soms ontkom je niet aan machines.

Neen! ;)

 

gallery_19153_5931_83747.jpg

 

In mijn ogen prima geknipt, maar het zal wel een kwestie van smaak zijn.

 

gallery_19153_5931_1100.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dilago, om eerlijk te zijn vind ik die toppen vrij slecht geknipt. Al die blaadjes die je ziet knip ik er normaal nog af. En ja, dat proef je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De slecht geknipte is met de hand gedaan, dat bedoel ik nou! Ik pluk zo'n blaadjes er nog even af voordat ik de top oprook. :P

 

Hier twee betere voorbeelden:

 

gallery_6495_18712_94059.jpg

 

gallery_6495_18712_77287.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wat meer plantjes hebt ga je ook echt niet meer zorgvuldig knippen met de hand

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago ik zal toch maar is overwegen om zn tumble trimmert te kopen. Na 3 uurtjes in die verse wiet lucht gezeten te hebben branden me ogen als een malle en vind ik het best lastig om nog mn beeld scherp te houden. Na dat is mijn handknip werk een stuk slechter dan jou tumble trimmer wiet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog knippen kan je op je gemakkie doen wanneer je wil of tijd hebt.

 

Droogknippen doe je ook niet met een schaar maar met een klein vlijmscherp mesje.

 

Ook een stuk minder last van je ogen.

 

Grote voordeel vind ik mooier en geen tijds druk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago ik zal toch maar is overwegen om zn tumble trimmert te kopen. Na 3 uurtjes in die verse wiet lucht gezeten te hebben branden me ogen als een malle en vind ik het best lastig om nog mn beeld scherp te houden. Na dat is mijn handknip werk een stuk slechter dan jou tumble trimmer wiet.

Ja dagenlang in die verse wietlucht zitten of in een middag een kilo wegknippen. Een lastige keuze vind ik het niet. :)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog knippen kan je op je gemakkie doen wanneer je wil of tijd hebt.

 

Droogknippen doe je ook niet met een schaar maar met een klein vlijmscherp mesje.

 

Ook een stuk minder last van je ogen.

 

Grote voordeel vind ik mooier en geen tijds druk.

Ja die tijds druk is ook altijd een dingetje bij mij. Maar hoe zie ik dat voor me met zn mesje? Heb er nooit van gehoord, gelezen of gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operatiemesje mesje met zo kort ijzeren houdertje eraan. Je steekt t mesje tussen top en blaadje, duim aan andere kant van t blaadje mesje duw iets naar beneden en dan trek breek je t blaadje zo af gaat heel rap.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed idee. toppen knippen met een scalpel. met je duim aan de andere kant van t blaadje

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse wiet is uit en rode wiet is in? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuw soortje: Bloody Mary Jane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een scalpel had ik nog niet geprobeerd is inderdaad ook wel een goeie. Ik doe doorgaans het zelfde met het schaartje. Schaartje tussen de buds steken steken en op het steeltje drukken en het blaadje valt er zo uit. Dat gaat met een scalpel natuurlijk nog veel beter.

 

Ik kan ook niet zo goed tegen die lucht van verse wiet. Mijn ogen tranen en alles begint te jeuken. Met droog knippen heb ik daar nauwelijks last van. Zo lang ik van mijn ogen afblijf met mijn vingers althans.

 

Vind het ook een voordeel dat je je tijd zelf kunt indelen. Ik stop ze ongeknipt in potten en stukje bij beetje knip ik het dan schoon. Duurt wel een eeuwigheid. Met nat knippen had ik het in een fractie van de tijd klaar, maar dan knipte ik ook alleen de blaadjes er wat vanaf. Met droog knippen blijft er haast geen blad meer op zitten. Dan knip je het veel schoner.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met nat knippen aan je ogen zitten doe je 1 keer... daarna weet je wel beter.

 

Ik knip t ergste blad eraf als t nog nat is, t kleine spul vis ik er wel uit met draaien.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon je vingers en schaar schoon houden? nou doe ik niet meer dan 5 planten maar achteraf heb ik alleen vieze linker duim en wijsvinger, de rest raakt niets aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operatiemesje mesje met zo kort ijzeren houdertje eraan. Je steekt t mesje tussen top en blaadje, duim aan andere kant van t blaadje mesje duw iets naar beneden en dan trek breek je t blaadje zo af gaat heel rap.

ik heb helaas geen scalpel maar ik ga een poging doen met zn plastic stanley mesje voor dat ik 2/300euro voor zn tumbler geval gaat betalen. Thanks voor de tip!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon je vingers en schaar schoon houden? nou doe ik niet meer dan 5 planten maar achteraf heb ik alleen vieze linker duim en wijsvinger, de rest raakt niets aan

Hangt er wellicht vanaf hoe gevoelig je bent. Als ik wat fanleaves eraf haal en ik raak mijn ogen aan dan ben ik al de haas.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...