Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joyforgardening

Beste Knipmachine / Proces Makkelijker Maken

Recommended Posts

4 pagina's over de tumble trimmer ��.

 

Machinaal geknipte natte wiet, niet alleen de tumble trimmer, alle machines die nat knippen maken gebruik van vrijwel hetzelfde principe. Sommige zijn automatisch en van wat hoogwaardiger materiaal gemaakt (zie je ook terug in de belachelijke prijzen), knippen waarschijnlijk nét iets mooier dan een handgedraaid tumble trimmertje, maar het eindresultaat blijft over het algemeen hetzelfde.

 

Wat je wilt is mooie wiet toch? Dan zou ik voor de bonsai hero's gaan (of de trimwiz, trim'r'matic, trimdaddy, speedee trimmer, etc), je toppen worden niet gekneusd en je kan alles ondersteboven ophangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, de bonsai hero (testarossa versie) is nog het goedkoopst van al die dingen, maar ik vind het allemaal veels te duur voor een downsized grasschaar met snoer, ervaring heb ik er niet mee dus. Maar als je op yt een paar van die filmpjes vergelijkt met elkaar dan lijkt de trimdaddy wat preciezer te werken, waarschijnlijk omdat de blades wat korter/kleiner zijn en je er dus dichter mee op de toppen kan werken, die bonsai hero en vergelijkbare modellen lijken iets groffer te knippen. Die speedee trimmer kan je volgens mij ook aardig precies mee werken, gewoon een mini heggenschaar eigenlijk, maar maakt alleen een stuk meer herrie ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig dat er zoveel pagina's over de TT gaan. Ik blijf erbij dat het gewoon lelijk wordt met de TT. Ik doe alleen het kleine grut erin. Heb hem al vaak zat gebruikt en altijd met hetzelfde resultaat met mesjes en snijdraad maakt nauwelijks verschil.

 

Inmiddels wel de bonsai testerossa duo gekocht ( 2 stuks) binnenkort gaan ze gebruikt worden en ben erg benieuwd. Ik denk dat het ergonomisch is en een stuk sneller werkt als je er eenmaal handigheid in krijgt. In weze is het gewoon een mesje wat heen en weer gaat wat dus een knipbeweging simuleert. Ding is lekker stil maakt helemaal geen herrie. Her draaien van de TT maakt meer geluid.

 

Als ik ze gebruikt heb zal ik hier mijn ervaring delen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we hebben de bonsai testerossa gebruikt en we zijn er zeer tevreden over en vinden het een erg goede investering, wij zijn dan ook blij verrast met het resultaat.

 

-werkt een stuk sneller dan met een schaartje

-kwaliteit is net zo goed als met de hand

-het is een stuk ergonomischer --> je hand wordt niet moe en je blijft continu op hetzelfde tempo werken.

-zit netjes in een mooi onopvallend doosje

-maakt geluid gelijk aan een elektrische tandenborstel.

 

Kortom prima uitvinding en wij gaan nog een setje aanschaffen of de bonsai hero.

 

Zeker een aanrader!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

bonsai testarosso..... zal ik aanschaffen.

TT en de automatische TT heb ik veel ervaring mee. hoofdbuds niet erin maar gewoon met de hand en de rest kan er prima in. daarna nog ff giga vlug nalopen. prima ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een elektrische handschaar is dus beter, begrijp ik als ik zo vlug door de pagina's blader?

Overweeg ook om er een aan te schaffen.

Voorheen had ik meestal 1,2 of 3 planten. Tegenwoordig 5 of meer.

Dan is de lol er snel vanaf met een gewone schaar :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip met veel plezier mijn 4 plantjes met de hand............. en dat is weer een coffeeshopbezoek.... en weer een...... en nog een....... enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeff-1986.

 

De elektrische schaar geeft hetzelfde resultaat als met de hand maar dan een stuk sneller. Ik kan je vertellen dat ik een paar uur bezig was met de elektrische en toen eens probeerde met de hand, wat een verschil dan lijkt met de hand veeel langzamer.

 

Ik ben iemand die de beste kwaliteit wil en daarom vrijwel altijd met de hand heb geknipt.

De TT heb ik ook vaak zat gebruikt, nooit voor mooie eindproducten, maar voor het kleine tijdrovende spul wat toch minder mooi is.

 

Er zijn een aantal mensen positief hier over de TT, maar echt eerlijk waar het is bij mij nog nooit mooi eruit gekomen zoals je zou willen.

-Blaadjes blijven er nog voor een gedeelte op zitten, of je moet zo vaak draaien dat je halve top weg is.

-Ik vind het naar gras ruiken als het eruit komt

-Het ziet er minder mooi uit

-Er gaat meer van de toppen af

 

Daarbij heb ik de mesjes en draadjes gebruikt, 35x draaien naar recht en dan een paar keer naar links verschillende volgorde zonder het gewenste resultaat het blijft hetzelfde.

Tuurlijk als je veel hebt dan is het een prima ding, maar mijn voorkeur gaat 200% uit naar de elektrische schaar. Met de elektrische schaar weet je zeker dat je kwaliteit goed (beter) blijft en de investering heb je in 1x alweer terugverdiend.

 

Dikke plus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog updates over de beste manier om te knippen in 2019

heb nog niet echt een manier gezien waar iedereen van overtuigd is. is er wat veranderd de afgelopen 2 jaar?

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik de ruimte niet voor :( en dat wil ik ook niet! moet gewoon klaar zijn als het om gaat.

Maar als ik het zo hoor moet je nog steeds met de hand knippen.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een keuze: Met de hand knippen is mooier en zorgvuldiger. Maar je bent er wel tyfuslang mee bezig. Ligt natuurlijk aan de grootte van je tentje.

Kun je nergens een tumble trimmer lenen/huren om het 's te proberen wat het precies met je oogst doet?

Al die nieuwe apparaten (met die verticale buis met gleuven) zijn immens groot en duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als knippen echt veel teveel werk is en je ziet een tumble trimmer niet zitten zou ik gaan soggen ipv wat je nu doet.

Scrog of planten heel lang voorgroeien betekent een struik van 3.5mtr binnen met al het werk wat erbij komt.

Een TT is een verlichting tov zere klauwen van het kleine schaartje en een leek ziet echt het verschil niet:ph34r:
Van het afval kan je primo ICE maken.

De wiet die uit een TT komt is vaak iets donkerder van toon en alleen onder een loep zie je er iets van.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sog heeft mijn voorkeur ook, ik zet 120 stekkies op 4,5 mtr, 2 of 3 daagjes 18/6.

Oogst is plantjes afknippen en meteen ophangen, half uurtje werk. Doordat het korte plantjes zijn heb je zo niet veel oppervlak nodig voor het drogen, 1 m2 met 2 lagen is zat, gewoon een tentje van bvb 1m2.

Knippen is 4x3 uurtjes werk, maw in 2 dagen a 6 uur per dag heb ik dik 2k mooi schoon. Ik gebruik nauwelijks een schaar, gewoon met de vingers, is sneller. Schaartje enkel voor de takjes.

Maar goed, ik begrijp dat de 5 plant-regel voor mij niet opgaat, maar het werkt wel lekker zo. Ik heb natuurlijk ook wel ruimte voor moeders en stekken, maar ook daarvoor heb je aan een kleine 2 m2 voldoende hoor. Dus drogen is 1 m2 extra en moeders+stekken ook amper 2 m2.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Twiet said:

Oogst is plantjes afknippen en meteen ophangen, half uurtje werk.

Jij knipt dus pas als het droog is?

Dan werkt een machine volgens mij niet zo fijn. Tumble Trimmer e.d. werken volgens mij het beste bij nat knippen.

Misschien ook wel bij droog, maar dan is de noodzaak voor een machine ook niet zo hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, eerst hele plantjes drogen, dan pas knippen. Hoewel, ik knip eerst alle topjes van de takken en daarna pas ga ik die toppen schoonmaken. Met de vingers ipv met een schaar, want is makkelijker en sneller.

Tumble trimmer werkt volgens mij met droge toppen.

 

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een hele grote Tumble Trimmer. 

Als we het op dit forum over een TT hebben, bedoelen de meesten waarschijnlijk toch een apparaat als dit

image.thumb.png.dad0185da7c35c6bca353c51dd73785d.png

Ik heb ze alleen nog maar gebruikt zien worden met nat knippen.

Maar wellicht zijn er ook mensen die zo'n kleine TT voor droog knippen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, is dat ook een tumble trimmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf al een tijdje de Trumble Trimmer en alle negatieve ervan kan ik mij niet in mee leven.
Nat alles erin (behalve hoofdtop) en draaien maar. meestal zijn ze netjes geknipt, met de hand is het natuurlijk mooier maar na het drogen zie ik het verschil nauwelijks. 
Ik heb zelfs aantal keren wat ''kleinere'' hoofdtoppen ook met de TT geknipt maar dat was uiteindelijk niet zo verstandig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me dat je de trichomen er ook afschud als je de toppen droog machinaal knipt.

Bij de tt knip je nat. Blaadjes moeten door het rooster steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/28/2017 at 11:57 PM, joyforgardening said:

Nou we hebben de bonsai testerossa gebruikt en we zijn er zeer tevreden over en vinden het een erg goede investering, wij zijn dan ook blij verrast met het resultaat.

 

-werkt een stuk sneller dan met een schaartje

-kwaliteit is net zo goed als met de hand

-het is een stuk ergonomischer --> je hand wordt niet moe en je blijft continu op hetzelfde tempo werken.

-zit netjes in een mooi onopvallend doosje

-maakt geluid gelijk aan een elektrische tandenborstel.

 

Kortom prima uitvinding en wij gaan nog een setje aanschaffen of de bonsai hero.

 

Zeker een aanrader!

Nog steeds tevreden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...