Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik zit inmiddels in week 10 na het planten van de zaadjes. Ik zit te twijfelen of ik al moet oogsten of niet. Heb begrepen dat c.a. 75% van de haartjes bruin moeten zijn en de trichomen half melkachtig wit, half ember kleurig.

 

Dat laatste kan ik niet goed zien omdat ik geen vergroot glas heb. Wat denken jullie?

 

Soort: Amnesia Haze Automatic

 

Fotos:

 

gallery_16121_19484_200279.jpg

 

gallery_16121_19484_751704.jpg

 

gallery_16121_19484_1436984.jpg

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groeten,

 

Greenthings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij denkt is belangrijker.

Knal je hem om als iemand zegt ja, of blijf je 2 weken wachten als iemand nee zegt ?

Misschien heb je daar je antwoord al.

Zonder microscoop kan je het niet zien, 75% amber is best wat.

 

Amnesia haze van wie ?

Mijn amnesia autoflower moet 13 weken bloeien alleen al.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel bruine haren wat is het probleem ff een micro te halen voor 20 euro ?? Zodat je weet wanneer je moet oogsten ?

 

Die paar euries

Share this post


Link to post
Share on other sites

80% van de haartjes over 80% van de plant bruin zijn kan je oogsten, ben je geen microscoop voor nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mogen zo te zien nog wel ff..

 

Hoop ook voor je dat het echt zo is, want dit schiet nog niet zo op..

En die microscoop zou ik toch echt maar gaan halen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Amnees is een 13 weken plant dus die moet nog wel even hoewel het lijkt of ze ver klaar is..... Microscoopje kopen en je weet het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen zijn ook nog best klein. Maar het viel me op dat bij deze plant de haren al zo bruin zijn. Bij de andere vier planten zijn ze veel witter.

 

Ik ga wel even zo'n microscoopje aanschaffen dan. Zag dat je ze voor 1,78 dollar kan bestellen uit china maar dan is de levertijd een paar weken. Dan maar eentje voor 20 euro uit Nederland.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De haren kunnen ook bruin kleuren door luchtvochtigheid, het is een graadmeter voor de rijping maar geen perfecte.

Met een microscoopje kan je inderdaad de trichomes bekijken, dat is al veel betrouwbaarder.

 

Op basis van de foto's zou ik in ieder geval zeggen dat de toppen nog te luchtig zijn, na het drogen blijft er dan niet veel over.

Op je tweede en derde foto zie ik trouwens dat de bladeren wat donker verkleuren, let erop dat er geen toprot in komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op basis van de foto's zou ik in ieder geval zeggen dat de toppen nog te luchtig zijn....

let erop dat er geen toprot in komt.

 

Luchtige toppen en toch toprot?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De haren kunnen ook bruin kleuren door luchtvochtigheid, het is een graadmeter voor de rijping maar geen perfecte.

Met een microscoopje kan je inderdaad de trichomes bekijken, dat is al veel betrouwbaarder.

 

Op basis van de foto's zou ik in ieder geval zeggen dat de toppen nog te luchtig zijn, na het drogen blijft er dan niet veel over.

Op je tweede en derde foto zie ik trouwens dat de bladeren wat donker verkleuren, let erop dat er geen toprot in komt.

 

Als het lange tijd regent gaan de planten naar binnen met de ventilator erop. Wil geen toprot.

 

Heb toch maar even een microscoopje aangeschaft. Ik denk dat ze nog wel even mogen. De foto's hieronder zijn van vandaag, de 11e week. heb er ook een paar gemaakt met de microscoop voor mn camera.

 

De trichomen zijn al behoorlijk wit. Laatste weekje?

 

gallery_16121_19495_1507834.jpg

 

gallery_16121_19495_1351195.jpg

 

gallery_16121_19495_259551.jpg

 

gallery_16121_19495_1609955.jpg

 

gallery_16121_19495_859660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat inderdaad de goede kant op, geef je al alleen water? Het plantje is de bladeren al flink aan het leegtrekken dus dat is ook een teken dat ze tegen het einde zit. Maar een weekje kan nog wel. Het zijn toch wel kleine topjes dus hou nog even in de gaten of ze nog wat aandikken. Desnoods nog een week langer laten staan en nu je een microscoopje hebt de trichomen in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de 3e week dat we ze geen voeding meer geven. Moeten we nog wat meer bij voeden denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, vandaar dat ze er zo bij staat, dat is echt te vroeg gestopt met voeding en dat verklaart ook de kleine topjes volgens mij. In de belangrijkste fase van de bloei is ze toch wat tekort gekomen. Ik ga altijd uit van 2 weken enkel kraanwater maar 1 week zou voldoende moeten zijn. Ach je hebt er van geleerd toch...... De volgende keer beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat verklaard ook de bruine haren, volgende keer meer voeden.

Plant nadert letterlijk zijn einde dus versnelt ze het hele proces, nu nog voeding geven heeft geen zin meer.

 

Zou er vlug nog een paar zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter te weinig dan te veel, ja dat kost je grammen, ja klopt maar ik heb liever minder grammen die wel te roken zijn dan veel grammen die je in de kliko gooit ;) enne tis outdoor he

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, vandaar dat ze er zo bij staat, dat is echt te vroeg gestopt met voeding en dat verklaart ook de kleine topjes volgens mij. In de belangrijkste fase van de bloei is ze toch wat tekort gekomen. Ik ga altijd uit van 2 weken enkel kraanwater maar 1 week zou voldoende moeten zijn. Ach je hebt er van geleerd toch...... De volgende keer beter.

 

Ja leer inderdaad ieder kweekje weer wat nieuws.

 

De andere 4 planten zijn overigens nog veel groener. Deze is ook een stukje kleiner dan de andere en lijkt veel sneller te gaan.

 

beter te weinig dan te veel, ja dat kost je grammen, ja klopt maar ik heb liever minder grammen die wel te roken zijn dan veel grammen die je in de kliko gooit ;) enne tis outdoor he

 

Had laatst een wietje van de shop die echt naar chemische rommel smaakte. Zoiets wil ik absoluut niet. Omdat ik in de veronderstelling was dat de plant al in zijn laatste twee weken was, was ik gestopt met voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat inderdaad de goede kant op, geef je al alleen water? Het plantje is de bladeren al flink aan het leegtrekken dus dat is ook een teken dat ze tegen het einde zit. Maar een weekje kan nog wel. Het zijn toch wel kleine topjes dus hou nog even in de gaten of ze nog wat aandikken. Desnoods nog een week langer laten staan en nu je een microscoopje hebt de trichomen in de gaten houden.

 

Mijn plant krijgt al vanaf het begin alleen maar kraanwater.

Heb er alleen wat PK 13/14 aan toegevoegd tijdens 1 week vd bloei.

Mijn bladeren blijven groen (en de rest wordt opgegeten door groene rupsen)

Wanneer trekt die van mij zn bladeren leeg dan of wordt het gewoon niet beter omdat ik niet het optimale uit de plant gehaald heb?

Zie white Russian autoflower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...