Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiwawietje

Planten Verduisteren?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb 5 Hollands Hope planten in de tuin staan, in de volle grond. De hoogste is nu 2,20. De rest van de planten zit nu tussen de 1,60 en 1,90.

 

Ik heb een paar vragen over het verduisteren van de toppen.

 

Hoeveel meer is de opbrengst met verduistering ten opzichte van geen verduistering?

Wanneer moet ik gaan verduisteren?

Hoe moet je verduisteren? (dacht zelf aan vuilniszak erover)

Heb je niet veel meer kans op toprot?

Hoelang moet je verduisteren? (enkele dagen? tiental dagen? Weken?)

Worden de toppen niet veel te warm tijdens het verduisteren?

 

Dit waren mijn vragen, ik hoop dat ze serieus beantwoord zullen worden.

 

Alvast thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig

 

Antworden op de vragen ( zelf geen ervaring mee want groei zelf autoflowers die als goed is automatisch gaan maar dit wat weet van wat ik zelf lees en kennis)

 

Verduisteren brengt zeker meer op

 

 

Verduisteren moet je doen als de planten na eigen meening doen als je blij met kennis hebt en de werkelijke zon uren ook ongeveer zelfte als bij binnen lampen anders gaat de plant terug naar groei periode

 

Ja of hele kast erom heen bouwe met donker plastic om heen

 

Nee want je zit als goed is met afbloei eerder klaar in droog sesioen en niet in de koude natte sezoem

 

Meestal minimaal 24 uur of meer

 

Als je verduistert het doen als niet veel zon schijnt en dus rond 20 23 graden en weinig zon is en minimaal 24 uur lang of langer dus want emaal begonnen kun je niet echt terug

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1..... Hoe veel minder zul je bedoelen, hoe korter je plant groeit hoe minder opbrengst, dus eerder verduisteren betekent minder.

2. ... wanneer je wilt?

3.... Vuilniszak, grote doos (lichtdicht).... alles wat geen licht doorlaat.

4.... Nee

5..... totdat de dagen korter dan 12 uur worden. Is volgens mij zelfs 13 uur.

6..... Je verduistert in de avond dus nee........

Edited by CaveDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel meer is de opbrengst met verduistering ten opzichte van geen verduistering?

 

je opbrengst is minder maar iets of wat kwalitatief beter om dat er nu eenmaal meer zon schijnt in de maanden juli, augustus.

 

Wanneer moet ik gaan verduisteren?

 

je kan op elk moment beginnen verduisteren in de groeifase (minimaal na 3weken groei al van een zaailing)

je kan verduisteren in de ochtend of in de avond maar doe dit konsekwent.

 

je zou toch nu ergens moeten beginnen als je wil verduisteren om het nog zin te laten hebben.

 

 

Hoe moet je verduisteren? (dacht zelf aan vuilniszak erover)

 

hier heb je zeer veel keuze in, zwart-wit folie, vuilzakken, zeilen,...

in de vorm van een tent, de zeilen, folie,... om een hout frame gespannen om er over te zetten,...

 

Heb je niet veel meer kans op toprot?

 

met gewoon een vuilzak erover te trekken wel, om dat deze de toppen kan raken,... ( je hebt minder kans als je verduister opstelling groter is dan je plant)

je hebt juist minder kans op toprot als je het goed doet dan als je ze zo laat afbloeien.

 

Hoelang moet je verduisteren? (enkele dagen? tiental dagen? Weken?

 

je moet niet verduisteren tot de daglengte +/-12u is naargelang de soort blijft deze al tussen de 13-14u licht bloeien.

als de bloei er al goed inzit (na +3weken) kan je al stoppen na 15augustus met verduisteren (14,5u licht) ( al raad ik toch aan blijven verduisteren tot het 14u licht minimaal is)

 

Worden de toppen niet veel te warm tijdens het verduisteren?

 

hier heb ik geen gepast antwoord op :whistle:

 

voor de rest raad ik je aan de search knop (rechtsboven) en google te gebruiken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen voor alle antwoorden, aan de antwoorden te lezen ga ik waarschijnnlijk niet verduisteren. Ik wilde verduisteren voor een grotere opbrengst namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt het volgens mij niet helemaal.

Verduisteren zorgt dat je sneller kan oogsten.

en

je opbrengst is minder maar iets of wat kwalitatief beter om dat er nu eenmaal meer zon schijnt in de maanden juli, augustus.

 

En een ander ding waar je aan moet denken is de slechte nazomers in nederland. In de nazomer bloeit de plant af en als je in de nazomer rot krijgt is je oogst zeker weten minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...