Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rock fever

Bruine Kiem?

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Ik heb twee dagen geleden twee zaadjes (Critical Jack Herer Autoflower van Delicious Seeds) laten ontkiemen tussen vochtig keukenpapier zoals ik altijd doe( Commentaar dat een zaadje direct in de grond hoort mag door de azijndrinkers achterwege gelaten worden;)). Na een dag zag ik de zaadjes al opengaan, maar er lijkt eerder een bruin/zwart kiempje uit te komen dan een wit pennetje. En het lijkt ook niet echt gegroeid te zijn tegenover de eerste dag. Het is lang geleden dat ik nog eens wiet gekweekt heb, maar kan dit aan de genetica van de plant liggen? Lijkt me raar dat de zaadjes wel prima zouden ontkiemen maar dan direct dood gaan? Ik heb ze alsnog in de grond gestoken en ik wacht nu nog wel een paar dagen af wat er gebeurt. Maar als iemand nu al met zekerheid zou kunnen zeggen dat dit geen goed teken is, dan probeer ik alvast de andere te ontkiemen, maar dan misschien wel rechtstreeks in de aarde. Heb nog één zaadje Critical Jack Auto en OG Kush Auto.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord. Ik ga sowieso een kweekverslag starten als ze bovenkomen;).

 

Cheerz

 

Rock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruin kiemworteltje betekend dood. Helaas volgende keer beter.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even wat meer duidelijkheid te scheppen ( en om antwoorden te krijgen met duidelijke argumentatie en niet zoals hier boven gewoon een besluit zonder enige duiding) heb ik een foto toegevoegd. Het gaat niet om een verschrompeld of dood bruin kiempje maar een mooi glad. Hetzelfde zoals een wit kiempje maar enkel met een andere kleur. Of zit er in het zaadje nog een beschermlaagje waar de kiem door dient te prikken?

 

gallery_5204_7095_1711242.jpg

 

EDIT: het kiempje heeft trouwens nooit wit gezien, vanaf dat het zaadje openging zag het er zo uit, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit rot of iets dergelijks zou zijn, dan zou ik toch eerst wel een wiet kiempje gezien hebben?

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel schrijf ik ze niet af en gelukkig had ik geduld. Eentje is vandaag trots boven de grond komen piepen. De andere was wel K.O.. Had het zaadje opgegraven maar geen kiempje te zien. Toen ik lichtjes kneep op het zaadje kwam er allemaal witte drap uit dus duidelijk wel rot. Ondertussen ook de OG Kush Auto laten ontkiemen en daar kwam gewoon een mooi wit pennetje uit. Hopelijk over een paar dagen dus een tweede plantje:).

 

Gelukkig aanschouw ik meningen niet onmiddellijk als feiten:P ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...