Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenlover101

Plotselinge Verkleuring Van De Bladeren (Volle Grond)...voedingstekort?

Recommended Posts

Hallo natuur liefhebbers ;-)

 

Ik heb enkele auto's en regs (ww + gifts) in de volle grond staan. Ze zijn tussen de 5-8 weken oud.

Tot eergisteren waren ze allen mooi donkergroen van kleur, maar sinds gisteren worden de bladeren opeens een stuk lichter van kleur. Dit is bij zowel de auto's als de regs en bij alle soorten.

 

Ze staan zoals gezegd in de volle grond, in gaten van 25-50L gevuld met Plagron Allmix. Kan het zijn dat er een voedingstekort is? Zo ja wat zou het kunnen zijn? Zou de hevige regenval van de afgelopen dagen hier iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb een fles Biobizz groeivoeding staan, zou deze hierbij kunnen helpen?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groet, Greenlover

 

 

Verkleurde bladeren 1

Verkleurde bladeren 2

Verkleurde bladeren 3

Verkleurde bladeren 4

Buitenste rand donkergroen, de rest lichter groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wachten, pak ik ff mijn leesbril :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wachten, pak ik ff mijn leesbril :blink:

 

Haha dat was niet de bedoeling, heb de lettergrootte even aangepast ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou haast zeggen dat te weinig voeding niet kan, die kleine dingen hebben de voeding in die all-mix nog niet opgevreten zou je denken.

Alles eruit gespoeld met de regen???? Hmmm

 

Geef ze eens wat bladvoeding, lichte dosis ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan zoals gezegd in de volle grond, in gaten van 25-50L gevuld met Plagron Allmix. Kan het zijn dat er een voedingstekort is? Zo ja wat zou het kunnen zijn? Zou de hevige regenval van de afgelopen dagen hier iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb een fles Biobizz groeivoeding staan, zou deze hierbij kunnen helpen?

De vragen stellen is ze beantwoorden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ze met inplanten altijd met wat voeding inwateren,anders trekt de plant zichzelf eerst leeg om de eerste wortels te genereren.

Dus laat ze geen honger lijden en geef ze groeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collie...

 

Lol... nee? Dat heb ik nou echt nog NOOIT gezien, en vloeibare voeding zoals jij nu suggereert raak ik al jaren niet meer aan voor de planten in de volle grond.

 

Ook dit jaar heeft van me 61 blue shaze zaailingen er niet 1 plant zich zelf leeg getrokken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ozzoes : Ze zullen sneller/beter aanslaan met groeivoeding insinueerde ik kerel. ^_^

Hij gebruikt een plantgat met all mix,lijkt mij sterk als het voedingswater de plant niet bereikt in het begin.

Terwijl de voeding in de all-mix time-released is,en nog eerst vrijgemaakt moet worden door het bodemleven kun je eerst wel eerst voedingswater geven als boost.

Nooit gezegd dat het niet wil zonder,het zal gewoon beter gaan.

Tijd heb je namelijk nooit teveel van,altijd te weinig. ;)

En het lijkt mij dat hij zijn plantgat niet 2 weken vantevoren heeft voorbereid,zoals jij dat waarschijnlijk WEL doet in jouw tuin.

 

De onderste bladeren gaan er bij mij toch echt aan geloven als ik niet bij-voed na het overplanten in een kuil aarde in gewone zandgrond :P

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

die enorme regen zou ik een valide verklaring vinden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou haast zeggen dat te weinig voeding niet kan, die kleine dingen hebben de voeding in die all-mix nog niet opgevreten zou je denken.

Alles eruit gespoeld met de regen???? Hmmm

 

Geef ze eens wat bladvoeding, lichte dosis ;)

 

 

De regs zijn tussen de 70-140 cm, dus niet heel klein meer, de auto's zijn enkele weken jonger en tussen de 20-40 cm. Deze staan nu zo'n 3 weken in de volle grond, maar ze gaan allemaal tegelijk zienderogen achteruit. Wat voor bladvoeding zou ik het beste kunnen geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ozzoes : Ze zullen sneller/beter aanslaan met groeivoeding insinueerde ik kerel. ^_^

Hij gebruikt een plantgat met all mix,lijkt mij sterk als het voedingswater de plant niet bereikt in het begin.

Terwijl de voeding in de all-mix time-released is,en nog eerst vrijgemaakt moet worden door het bodemleven kun je eerst wel eerst voedingswater geven als boost.

Nooit gezegd dat het niet wil zonder,het zal gewoon beter gaan.

Tijd heb je namelijk nooit teveel van,altijd te weinig. ;)

En het lijkt mij dat hij zijn plantgat niet 2 weken vantevoren heeft voorbereid,zoals jij dat waarschijnlijk WEL doet in jouw tuin.

 

De onderste bladeren gaan er bij mij toch echt aan geloven als ik niet bij-voed na het overplanten in een kuil aarde in gewone zandgrond :P

 

 

Jah Bless!

 

Ik heb mijn gaten idd niet 2 weken van te voren voorbereid, maar de planten staan al 3-6 weken probleemloos in de grond. Ze hadden allemaal 100% diepgroene bladeren, maar nu sinds enkele dagen gaan ze met de dag hard achteruit...wat zouden ze nu dan kunnen missen? Is het een optie om evengoed ook groeivoeding te geven naast de bladvoeding die Vakman adviseert?

 

Ik hoor graag van je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ze met inplanten altijd met wat voeding inwateren,anders trekt de plant zichzelf eerst leeg om de eerste wortels te genereren.

Dus laat ze geen honger lijden en geef ze groeivoeding.

 

Moet ik dit een bepaalde periode elke dag geven of een paar keer per week en dan kijken wanneer hij weer opknapt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...