Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenRider

Domme Vraag Maar:

Recommended Posts

Is een plant nou een 1-jarige of 2-jarige?

 

(Ter info: ik ben een app aan het maken(op android) met alle basis informatie erin die ik off-line kan opvragen (In nl en eng) En probeer dit zo compleet mogelijk te maken.)

 

En ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kan die info niet meer terug vinden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna is 1 jarig...

planten zijn 1,2 of meerjarig.

 

Met zulke vragen ben ik benieuwd naar je app...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ozzoes, dank je wel voor de info.

 

Oh, stel je er niet al te veel van voor hoor. Ik ben geen programmeur van oorsprong en heb mezelf alles geleerd :).

De basis van de app is redelijk klaar en ben nu bezig om de database te vullen met info.

Het doel van die app is eigenlijk meer een soort "starters" handleiding te maken met basis informatie waarmee je je planten in leven kan houden aangezien ikzelf in feite ook nog een beginner ben en me dit handig leek ipv elke keer heen en weer te rennen naar de pc voor info.

 

Voorlopig bevat het info voor indoor en algemene informatie (outdoor moet ik nog mee beginnen om te vullen)

Het plan is ook wat over voeding en ziektes erin te zetten met voorbeeld foto's (maar daarvoor zal ik eerst toestemming vragen aan OP's als ik foto's en text van deze website gebruik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is een wietplant 1 jarig.

Maar als je er een moederplant van maakt om je eigen stekken vanaf te halen kan zij meerdere jaren oud worden zolang je de plant maar in de groei laat dus ongeveer 18 uur licht per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Haipaaltje,

 

ik dacht altijd dat een moederplant iets van 18 maanden kon worden maar meerdere jaren wist ik niet.

Elke keer leer ik weer wat nieuws hier :)

Dank je wel voor de informatie en dit zal ik zeker gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet beter even wachten met de app?

Aangezien je zelf nog niets weet over het plantje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vakman,

 

Ik heb inderdaad niet veel ervaring maar dat houd niet in dat ik geen ervaring of kennis heb ;).

Maar sommige dingen ben ik simpelweg vergeten of heb ik nooit gebruikt.

 

Ik zit er trouwens over na te denken of ik die app hier ga uploaden.

Een hoop mensen zijn terughoudend om dit soort dingen uit te testen. (En uiteraard met goede reden)

 

Zomaar uit nieuwsgierigheid:

Zouden er mensen zijn die dit misschien willen uitproberen / commentaar op willen geven?

 

De app zal toestemming vragen om 2 dingen: Internet en Camera.

Internet is omdat ik er een kleine reclame banner in verwerkt heb (Ik zit vrij krap en tja... geld is nodig om te leven. Ik vraag overigens geen geld voor de aanschaf van de app)

Maar zonder internet zal de banner niet vertoont worden en kan je de app gewoon gebruiken.

De camera toestemming is omdat ik er een zaklamp tool in verwerkt heb.

(En dit werkt alleen maar als je android 5.0 of hoger hebt)

De software spreekt alleen de LED aan van de camera en verder niets anders.

(de bedoeling is dat ik daarbij een microscoop / zoom tool bij implementeer om de trichomen goed te kunnen bekijken.

 

ALS... er mensen zijn die willen testen: elke feedback of suggestie is uiteraard welkom. Hou er rekening mee dat dit voor de startende hobby kweker zal zijn en dat ik misschien niet elke suggestie erin verwerk. (maargoed dat is voor als er daadwerkelijk testers zich "aanmelden" natuurlijk :))

 

**edit**

Meh een link toevoegen is zo gebeurt:

 

https://grow-helper.en.aptoide.com/?store_name=greendwellerstore&app_id=30178887

Edited by GreenRider

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Het plan is ook wat over voeding en ziektes erin te zetten met voorbeeld foto's (maar daarvoor zal ik eerst toestemming vragen aan OP's als ik foto's en text van deze website gebruik).

 

Ik denk dat je toestemming moet vragen aan de eigenaar van deze website.

Hij is de eigenaar van de content van deze site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo FoolOnTheHill,

 

hmm dat is op zich een goed punt en heb nog eens even de forum regels nagelezen.

Ik zie de zin "Wietforum.nl is in geen geval auteursrechtelijk aansprakelijk noch juridische aansprakelijkheid voor content geplaatst door onze bezoekers"

staan dus ik ga er van uit dat het geen probleem is verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat over de aansprakelijkheid, niet over de eigendomsrechten.

 

Maar even terug naar het begin:

 

Ga naar de wiki-pagina over Hennep en lees de eerste zin.

 

Hennep of kemp (Cannabis sativa) is een eenjarige plant uit de hennepfamilie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

/facepalm

Ik ben zo gewent om op deze site te kijken als ik cannabis info nodig heb, dat ik gewoon vergeet naar andere sites te kijken.

Dank je wel natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

/facepalm

Ik ben zo gewent om op deze site te kijken als ik cannabis info nodig heb...

 

... dat een app overbodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij het maken van je 'app' leer je wel meteen alles :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop maar gewoon.

 

Zonde van je tijd en de kbs op dit forum zelfs, zo ernstig ist.

 

Ga wiet kweken ofzo... dat kan elke mongool kijk maar eens in de rondte hier, zzelfs zonder app!!!!!

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF

 

dank je voor de positieve insteek.

 

@ de rest

 

Beetje jammer dit Maargoed niet iedereen kan tegen nieuwe of andere dingen dus ik zal er niet over wakker liggen.

In ieder geval bedankt voor de informatie die ik in de eerste instantie heb gevraagd.

(en ik zit overigens te wachtten tot m'n planten in de tuin klaar zijn.)

 

Cheers.

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...