Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
imp

Betaalbare Luchtverfrisser

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben pas begonnen met het kweken van wietplantjes en heb een vraagje m.b.t. tot de geur die geheid zal komen over een paar weken. Ik kweek momenteel binnen (in een kast met TL buizen) en heb niet echt bepaald ruimte voor een heuze, dure luchtfilter installatie. Ik vroeg mij af of er een betaalbare manier is om die wietlucht een beetje te neutraliseren zodat de buren er niet al te veel last van hebben (heb geen zin in gezeik met de politie ook al heb ik minder dan 5 planten).

 

Ik heb het één en ander gehoord over ONA blokken en ION neutralisators e.d.

 

Advies is zeer welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-vent en een can-lite wat slangen en klemmen = iets van een 50-60€ als ik me niet vergis...

 

Maarja weet niet hoe groot je kast is of hoe goed je wil slapen in volle bloei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-vent en een can-lite wat slangen en klemmen = iets van een 50-60€ als ik me niet vergis...

 

Maarja weet niet hoe groot je kast is of hoe goed je wil slapen in volle bloei ;)

Slapen is niet zo zeer het probleem. Het gaat mij meer om de geur te maskeren/neutraliseren zodat de buren er geen (of weinig) last van hebben.

 

Mijn set-up zit namelijk in de garage (los van het huis) waar mensen dagelijk langslopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed filter met een beetje overcapaciteit, gedeeltelijk terugblazen in je schuurtje,ik heb een verhouding van ongeveer 80 % uit, 20% terug mijn schuurtje in waar ik een mooie ondedruk heb.(zodat je niet alles de open lucht in blaast en een potje ona in de slang werkt bij mij. Ik zit in een schuurtje waar dagelijks vele mensen langslopen, gaat al 4 jaar goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed filter met een beetje overcapaciteit, gedeeltelijk terugblazen in je schuurtje,ik heb een verhouding van ongeveer 80 % uit, 20% terug mijn schuurtje in waar ik een mooie ondedruk heb.(zodat je niet alles de open lucht in blaast en een potje ona in de slang werkt bij mij. Ik zit in een schuurtje waar dagelijks vele mensen langslopen, gaat al 4 jaar goed.

Wat voor filter is dit dan? Heb je een link?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch een koolstoffilter, dat is de enige natuurvriendelijke manier om lucht te zuiveren

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch een koolstoffilter, dat is de enige natuurvriendelijke manier om lucht te zuiveren

Oke... Want ik krijg net een tip dat deze ventilator gadget van ona ook zou werken in kleinere ruimtes zodat mensen op straat niet meteen weten wat er gaande is:

 

http://www.onlinekweken.nl/ona-breeze-fan.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe pak je de rest vd lucht verversing in je hokje dan aan?

Is de Ona gadget ook geschikt voor dat doel einde?

 

Doe zoals je moet doen wil je geen gedoe en filter actief mbv koolstof

 

KLIK

 

Ik draai met een 110m3 buisventilatortje met een 150M3 filtertje op 96W LED of 110W TNeon.

Bij dezelfde shop vandaan maar hebben ze niet op de site staan als setje.

Zou niet anders willen, cheap en je ruikt niks anders dan gefilterde lucht ipv een Ona luchtje wat, als ik eerlijk ben en dat sterk ruik als ik ergens kom, ik het meteen verdacht ga vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe pak je de rest vd lucht verversing in je hokje dan aan?

Is de Ona gadget ook geschikt voor dat doel einde?

 

Doe zoals je moet doen wil je geen gedoe en filter actief mbv koolstof

 

KLIK

 

Ik draai met een 110m3 buisventilatortje met een 150M3 filtertje op 96W LED of 110W TNeon.

Bij dezelfde shop vandaan maar hebben ze niet op de site staan als setje.

Zou niet anders willen, cheap en je ruikt niks anders dan gefilterde lucht ipv een Ona luchtje wat, als ik eerlijk ben en dat sterk ruik als ik ergens kom, ik het meteen verdacht ga vinden.

Oke. Ik ben nieuw in deze wereld, vandaar. Dus als ik die set koop, sluit alles aan, zet die ventilator vlak bij de planten, dan hoef ik me niet druk te maken om de geur over een paar weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk setje?

Of bedoel je een Ona vlak bij de planten neerzetten?

 

Ik zou als ik jouw was 1st een het sticky ventilatie techniek voor dummies hier op WF door lezen om eea voor jezelf wat inzichtelijker te krijgen hoe of wat je nu minimaal moet doen aan luchtverversing en filtering als je binnen planten wil kweken en hoe dat allemaal werkt met elkaar, heel leerzaam als je nieuw bent.

 

Denk dat je die Ona wel uit je hoofd laat nadien :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...