Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wiebri

Mijn Allereerste Wietplant (Northern Light ''royal Seeds'')

Recommended Posts

Hallo Luitjes,

 

Ik dacht ik deel even mijn aller eerste wietplant met jullie, ik ben dus een totale noob, maar gelukkig ben ik hovenier dus heb ik in ieder geval een klein voorsprongetje. :wOOt 15 mei heb ik het zaadje geplant, direct de grond in(pot) en na volgende week wil ik 'm in de volle grond zetten.

nja dat is een beetje voor zover ik er iets over kan zeggen. Hopelijk vinden jullie 'm mooi :shifty:

gallery_47618_19469_158214.jpg

Edited by Wiebri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er opzich mooi uit.

Echter liever geen foto's uploaden buiten dit forum voor het behoud hiervan.

Zie onderstaande link hoe je jouw eigen gallerij kan aanmaken en foto's kan delen op het forum!

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, maar zie ik nou dat hij al in bloei staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje, maar draai je foto's in het vervolg even, dat scheelt ons een nekhernia :likken:

gallery_47618_19469_2566510.jpg

 

En in je album staat rechts naast je foto een bbc code, die even kopiëren in je post, dan is je foto direct zichtbaar.

 

Succes

 

Mooi, maar zie ik nou dat hij al in bloei staat?

 

Dat zie je goed.......

Vindt je dat vreemd voor een autoflower?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je 1ste plantje spannend succes man autoflower is handig ben benieuwd wat eraf komt aangewicht , maat van me had vorig jaar 1 staan daar haalde die max 15gr vanaf..

was een WW btw ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje, maar draai je foto's in het vervolg even, dat scheelt ons een nekhernia :likken:

 

 

En in je album staat rechts naast je foto een bbc code, die even kopiëren in je post, dan is je foto direct zichtbaar.

 

Succes

 

Mooi, maar zie ik nou dat hij al in bloei staat?

 

Dat zie je goed.......

Vindt je dat vreemd voor een autoflower?

 

Zo hij staat recht, ff wennen die fora's van nu. heb er al 10 jaar niet meer op gezeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na volgende week nog in de volle grond en het is een autoflower? Die heeft nog maar een week of 5 a 6 te gaan en dan is ie klaar, en verpotten is heel slecht voor autoflowers.

 

Ik snap eerlijk niet waarom nog in volle grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes Wiebri, met je plantjen ;)

 

mooie autoflower ... .

 

... geniet vn uw oogst binnenkort ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet ?

Aangezien ze zo snel de bloei in schiet heeft ze toch weinig tijd om te herstellen van wat voor stress dan ook ?

Overal waar ik lees raden ze verpotten af.

Maar tja, er word een hoop onzin gepapegaaid in de wereld van wiet.

Dus eh, leg uit aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan prima zo lang ze niet helemaal doorgeworteld zijn .

dan ben je te laat .

om de 11 dagen is de max als je ze steeds een 2/ 3e grotere pot geeft .

wel op pecies de zelfde grond .

niet van bio naar coco en terug steeds op het zelfde mengsel .

in de bloei gaan ze door met wortelen dus maakt ook niet uit .

gaat allemaal wel langer duren maar krij je dikke toppen van .

lees ook es op autoflowernet dan had je beter geweten .

is wel engels btw .

bij de weg !

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engels is geen probleem, door de bomen het bos zien is het probleem :yummy:

Maar relaxed, dan weet ik dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet ?

Aangezien ze zo snel de bloei in schiet heeft ze toch weinig tijd om te herstellen van wat voor stress dan ook ?

Overal waar ik lees raden ze verpotten af.

Maar tja, er word een hoop onzin gepapegaaid in de wereld van wiet.

Dus eh, leg uit aub.

 

Verpotten zorgt natuurlijk voor even een paar dagen bijkomen, maar daarna hebben ze wel weer meer potgrond dus meer voeding.

De cyclus van de plant zal dus wel iets langer duren.

 

En SmokingLo zegt echt '' verpotten is heel slecht voor autoflowers.'' maar dat is gewoon niet waar.

Het wordt niet aangeraden om ze te vaak te verpotten, maar heel slecht is het zeker niet.

Zolang je het voorzichtig doet, en het zelfde medium houdt is er geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh, in combinatie met Mac's reactie snap ik het nu helemaal!

Sommigen best goede kwekers beginnen in die kleine bekertjes en gaan steeds net iets groter als (!!) ze de wortels zien.

Dit doen ze om te zien hoe het met het wortelstelsel gaat maar bij de auto ben je al snel te laat als je wacht tot de wortels zichtbaar zijn.

Pot je een autoflower over ver voordat rootbound kan voorkomen is er niets aan de hand.

 

^^^ Dat is nu mijn idee, correcties zeer welkom.

Kom hier om te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is het heel simpel hoor. Auto's hebben een vaste levenscyclus. Die per feno kan verschillen tussen de 10 en 13 weken. Het zijn altijd.... nuja mijn huidige kweek nagelaten.. snelle plantjes dus is het wijs ze zo min mogelijk stress te bezorgen. Maar het is ook logisch dat als je een 13 weken plant groeit je meer tijd hebt om eventuele stress op te vangen. Auto's kun je normaal gesproken nietv toppen, maar de langer staande versies kunnen dat best hebben als je het maar zo vroeg mogelijk doet. Dat geldt ook voor overpotten. Het is gewoon beter voor een auto om na het ontkiemen de plant zo snel mogelijk in de definitieve pot te zetten ammr als je een keer extra wilt overpotten met een wat langer staande auto is dat echt geen probleem denk ik dan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig aan mensen(hierboven) ik begrijp de eventuele kritieken en/of onzekerheden.....maar de voor en tegen groepen hebben allemaal gelijk....

Of het nou een autoflower is ofniet...je zult altijd rekening moeten houden met de wortelen, of het nou om wietplanten gaat of met een simpele tulp....ik heb mijn plant zojuist in de vaste grond gezet met alle wortelen intact zonder deze te kietelen(kietelen betekend in hoveniers jargon het loshalen van wortelen van de grond om sneller door te schieten in de bodem) dit in gedachte dat je zo min mogelijk impact creëert voor de plant zelf, ik heb deze nu pas in de vaste grond gezet zodat de plant een boost kreeg vanwege de ruimte om door te groeien. Dus als je een autoflower verpot kan dat prima mits je er heel voorzichtig mee te werk gaat en het laat blijken alsof er niets is gebeurd. de plant zal vanzelf uitbreiding zoeken en zal deze geen zogenaamde re-pot shock ervaren. en zal je plant alleen maar groter een groter en groter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...