Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Perfecte Moment Om Te Oogsten?

Recommended Posts

Ik heb hier een foto van een microscoop. Eronder ligt een klein topje van een kweekje.

 

Hoe zat dat precies nu met die hoofdjes, milky, doorzichtig, etc. Wanneer is het de perfecte moment om te oogsten?

 

hye4krqltfobs.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp, volgens jouw plaatje, is het voor mij nu het juiste moment om te oogsten als ik ze vergelijk? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee zie ik meer doorschijnende trichs, zou nog even wachten tot je toch wat amber kleurige hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe je je wiet wilt.

Ik wacht tot alles milky is en een deel amber.

Bij jou zijn er zo te zien nog veel helder en maar klein deel milky. Kan dus nog wel ff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haartje moet je niet naar kijken..

Nog wat geduld, (misschien nog wel 2 week)

en je zal zien hoe ze nog gaan verkleuren..

 

Nou zit er wel veel verschil in satvia en indica wiet qwa verkleuren..

Sommige sativa soorten, gaan nooit echt amber worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat je hier al behoorlijk wat tijd rondhangt en al aardig wat kweekjes gedaan heb bruinevingers..

 

Hoe bepaalde je voorheen het oogstmoment? Nattevinger werk....? Cannabis kweken 101 dit... niet eens les 1.. de intro.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trichomes-are-milky-white-.jpg

 

zo hakken de meeste mensen ze om, ik wacht persoonlijk nog even tot ze volledig bewolkt zijn en ik minimaal 10% amber zie, zo houd ik een wat overal rijpere plant over maar dat is niet ieder zijn smaak

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meen ooit gelezen te hebben dat het moment van omkappen van invloed is op de uitwerking van de cannabis. High/stoned. Of dat waar is weet ik niet.

 

En ik maar denken dat je hier al behoorlijk wat tijd rondhangt en al aardig wat kweekjes gedaan heb bruinevingers..

 

Hoe bepaalde je voorheen het oogstmoment? Nattevinger werk....? Cannabis kweken 101 dit... niet eens les 1.. de intro.

 

Hield gewoon de bloeitijd altijd aan die aangegeven wordt bij die specifieke strain. Sorry dat ik niet aan je verwachting kan voldoen van ultimate kweker :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meen ooit gelezen te hebben dat het moment van omkappen van invloed is op de uitwerking van de cannabis. High/stoned. Of dat waar is weet ik niet.

 

 

Of het zo is, weet ik niet,

maar ik lees dat ook vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus als ik het goed begrijp is dat wat ik aanwijs doorzichtig. De rest is milky, en we wachten op iets wat letterlijk bruin gaat worden? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ooit iets gelezen ( op internet) dat je het in ieder geval in de ochtend moet oogsten, want de thc zou kunnen verbranden door de zon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus als ik het goed begrijp is dat wat ik aanwijs doorzichtig. De rest is milky, en we wachten op iets wat letterlijk bruin gaat worden? :-)

 

https://www.google.nl/search?q=trichomes+amber&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjR1LPIhuvUAhXPUlAKHXeCDisQ_AUIBigB&biw=1600&bih=721

 

Heb ooit iets gelezen ( op internet) dat je het in ieder geval in de ochtend moet oogsten, want de thc zou kunnen verbranden door de zon.

 

Hoe verbranden? Knippen doe je (de meeste tenminste) binnen en daarna hang je ze in het donker te drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verbrand de THC ook altijd maar niet door de zon. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veel zon in zo'n indoorkweek ook, lol.

 

Ik zie maar een paar trichomes met een ambere kleur, onder de b van amber bijv. Als je maar niet oogst als het grotendeels helder is, je kan wachten op meer bruin, maar als er zoveel melkachtig zijn kan je ze gewoon omhalen, 'tis maar net wat je prefereert in de uitwerking.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder de letter b zit er een 1 amber ;)

 

Heb ooit iets gelezen ( op internet) dat je het in ieder geval in de ochtend moet oogsten, want de thc zou kunnen verbranden door de zon.

ha, nee

 

het idee achter na/in de nacht oogsten is dat de voedingsstoffen, glucoses, snachts naar de wortels gaan (de blaadjes doen snachts immers niets meer) zodat er minder voedingstoffen/materiaal in de toppen zit, hoe minder hoe beter en glucose is suiker en suiker rookt niet lekker :icecream:

 

het idee is dat de plant thc/trichomes aanmaakt om zich te beschermen tegen uv op de meeste kwetsbare delen; de voortplanting, want uv veroorzaakt ongecontroleerde celdeling en dat wil je niet voor je nageslacht

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelooft er trouwens iemand in het verhaal van 3/4 laatste dagen geen water geven zodat ze plant meer THC zou aanmaken (denken dat hij sterft)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meerdere trucjes.

Laatste dagen geen water, laatste dagen in het donker, klieven, laatste dagen ijswater geven etc.

De een geloofd er in en de ander vind het onzin. Zelf proberen is de enige manier om er achter te komen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatse 2/3 dagen geef ik geen water mee nee, niet om een magisch proces te activeren, maar gewoon het droogproces te versnellen, rond die tijd zijn de meeste bladeren er al af en 'droogt het aan de tak' als je het langer doet gaat de plant de toppen leegtrekken so careful ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het perfecte moment om te oogsten is net niet te laat en ook net niet te vroeg. Want als je net te laat oogst ben je te laat en en als je net vroeg oogst ben je te vroeg.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...