Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dom Pachino

Kas Met Ventilatie

Recommended Posts

Dag,

 

Ik heb inmiddels wat ervaring met kaskweken. Ook met half open kassen zie ik sochtends (in de herfst) veel condens (rot).

 

Ik ga een nieuwe kas maken van 5 bij 5 met veel luchtgaten. Maar ik zit op een volkstuin. Wel volledige privacy 900 m2 met enorme schuttingen van coniveren van serieus 4 m hoog.

 

Maar ik heb geen stroom. Ik wil tijdens de bloei twee ventilatoren plaatsen voor circulatie. Ik zit te denken aan een generator of zonne energie maar de fan moet wel 4 weken continu aanstaan. Heeft iemand een idee hoe ik dit t beste kan aanpakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging werkt beter tegen rottige omstandigheden in combinatie met een fan.

 

Heb je geen lange kabel die je kunt ingraven?

Een zonnepaneel is ook zo duur gelijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuigers trekken verse lucht aan en ik denk dat je in een kas meer hebt aan iets wat de luchtvochtigheid naar beneden brengt. Een portable airco en/of een kachel zou kunnen helpen. Tegen luchtjes kan je een filter met afzuiger gebruiken maar in een kas heb je daar tegen rot niet veel aan.

 

Misschien is zoiets te realiseren met een aggregaat? Een maat van mij kweekte ook in een kas voorheen en had er ramen in die wagenwijd open konden tegen condensvorming.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen condens in een kas helpt een ventilator of een aantal weinig. Je verplaatst enkel vochtige lucht. Enigste remedie tegen een vochtig kas en botrytis is s'morgens voor de zon op de kas komt goed te verluchten. Of een flinke ontvochtiger neer zetten die heel veel stroom vreet.

 

Voor ventilatie van een kas hebben ze automatische raamopeners en lammelenramen uitgevonden.

 

Heb zelf nog nooit botrytis op de planten / vruchten (cannabis en andere vruchtdragende gewassen) gehad in de kas.

 

Vraag me wel af wat je gaat doen tegen de geur? 900m2 tuin is niet genoeg om de bemoeials van de tuincommissie of tuinburen het niet te laten ruiken. Zo lopen ook zo je tuin op als je er niet bent hé.

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een generator op de volkstuin wordt het ook niet natuurlijk.

 

En ja, de geur lijkt me een lastig probleem, afzuiging+filter op zonne-energie moet wel een hele flinke zijn wil je je vochtprobleem de baas blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietplanten in volkstuinen gevonden Drachten

22 september 2011, 12:17

 

 

Drachten - De politie heeft woensdagmiddag in een kas op het terrein van de volkstuinen aan het Noorderend 16 hennepplanten vernietigd.Na een anonieme tip besloten agente een kijkje te nemen bij de kas. Op dat moment was een 24-jarige inwoner van Drachten...

 

Probeer dit maar te voorkomen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk bericht:p teringlijers met anonieme tippen.

Ik denk dat ik de kas maak, in een grote L vorm. En dan zet ik 5 grote buitenplanten achter de kas zodat die niet zichtbaar zijn. Bouweb van een kas is ook tof!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent buiten dienst belt collega met dienst :whistle:

 

zou 5 wel mogen? :icecream:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mn eerste plam was om 30 autoflowers in potten te plaatsen. Soortje annapurna, heb deze dit jaar al staan en dit is de eerste autoflower die echt de 70 cm gaat passeren zonder bloei nog. Maar liever gepakt met 5 Grote planten dan met 30 kleine zegmaar.

 

Tuin is volledig afgeschermd met Enorme coniveren. Maar over stank had ik even niet gedacht. Er zit zon 30 meter tussen mij en de enige buurman.. en er zitten hagen en bramen tussen mij en de buur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...