Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

22bas22

Boete Voor Bezit

Recommended Posts

hallo,

 

ik had een vraag stel ik oogst 1 kilo buiten wiet en bewaar dit wat zouden de gevolgen zijn als ik een huiszoekings bevel krijg, (geen verkoop intenties of doeleinden).

 

in ieder geval is het duidelijk dat 5 planten gedoogd zijn, maar dit spreek de andere regel tegen, dat je 5 gram maximaal in bezit mag hebben.

 

dus wat zullen de consequenties zijn van het in bezit hebben van een oogst van een kilo ongeveer droog gewicht?

 

mvg ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

In eerste instantie zou ik bewijzen bijhouden dat deze opbrengst van de 5 planten komen en zeker alles netjes opruimen in de tuin,

 

Geen stammen laten slingeren

Geen lege bloempotjes (maakt niet uit welk formaat),...

 

Geen idee wat voor boete je kan verwachten in NL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je de juten niet over de vloer krijgt in de 1ste instantie.

 

Zorg dat je die kilo niet in de huiskamer hebt liggen,en verdeel het in verschillende stashes op moeilijke plaatsten.

 

Zo heeft de politie bij mij TOEN ook een dikke vuilniszak vol wiet gemist van een kilo,stond tussen de vuilzakken met aarde :whistle:

 

 

hidden in plain sight :lol: sukkels...hahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OM rekent dat je 30gr per plantje trekt.

33 planten heb je staan om aan die kilo te komen met die 30gr.

zie site OM voor huidige boete.

 

Naast dat je straf rechterlijk wordt aangepakt mag je ook toeslagen en weet ik veel wat terug gaan betalen die vallen onder je inkomsten omdat je dat makkelijk uit de opbrengst van je kilo's kan betalen, leuk man dat hele ontneming om te ontmoedigen.

 

Erg lastig te verdedigen dat die kilo van slechts 5 plantjes afkomstig is, zou betekenen dat je 2 ons droog per plant trekt :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LC : is de situatie die je schetst van toeslagen vorderen niet als ze verkoop/handel kunnen bewijzen?

 

Aangezien de topic starter het zelf oprookt is dat niet aan de orde toch?

Als ze handel kunnen bewijzen ga je nat,en mag je je uitkering terugdokken en je auto inleveren,misschien zelfs je huis en je bankrekening. :wave:

 

 

Ze zouden hem al niet kunnen vervolgen met 5 planten in de tuin,ook al komt daar een kilo aan.

Omhakken kunnen/mogen ze wel doen.

Maar voor een rechter kunnen ze het niet hard maken,zoals gewoonlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De teelt van wietplanten is verboden. Bij maximaal 5 planten voor eigen gebruik neemt de politie de planten alleen in beslag.

Als men nu die 30gr regel er even bij pakt kan je 150gr verantwoorden als eigen gebruik.

 

Afstand doen van levende planten in de tuin is heel wat anders dan in beslag name van een kilo gedroogde wiet

 

Handel?

Als jij een kilo thuis hebt waar 30gr de max is wat je mag bezitten euh best wel

 

KLIK

 

voor de boete die je krijgt bij bezit tot aan die 30 gram.

stelt niks voor maar geen 2e of 3e keer gepakt worden met 30gr lijkt me..

 

Bezit boven de 30gr heb je als uitgangspunt dealen en ga je hogere boetes krijgen.

Vroeger was dat 2-5000 eurie maar of dat nog zo is?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten is nog steeds illegaal maar zul je er juridisch niet voor vervolgd worden

 

een kilo wiet krijg je wel gewoon straf, heb deze al een keer gehad kreeg ik 60 uur taakstraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

OM rekent dat je 30gr per plantje trekt.

33 planten heb je staan om aan die kilo te komen met die 30gr.

zie site OM voor huidige boete.

Lees anders het artikel eens voor de gekkigheid i.p.v. zomaar wat te roepen.

 

Er ligt echter nog een uitspraak van het hoogste rechtsorgaan in Nederland. In juni 2012 besliste de Hoge Raad dat het aantal hennepplanten doorslaggevend is, zolang niet kan worden vastgesteld dat de hennep afkomstig is van meer dan vijf planten. Zolang er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatige teelt geldt de oude gedoogregel van vijf planten.

De Drachtster zei dat de wiet uitsluitend voor eigen gebruik was. Toen hij zonder werk was komen te zitten, hij ermee begonnen. Rechter Bauke Jansen concludeerde dat de opbrengst van de planten voor privé-gebruik was en dus niet bestemd was voor de verkoop. 'Het OM had deze zaak niet moeten oppakken', concludeerde de rechter. De Drachtster werd vrijgesproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten gedoogd is echt zo'n mythe die nooit dood gaat.

Misschien moet je gewoon een keer een krant openslaan of gewoon een artikel lezen. Met je mythe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit gaat ook over buitenplanten

 

plus als je dus een kilo van 33 planten hebt is er niks aan de hand haha

 

daar dacht de rechter die ik had toch wel anders over heb het aangekaart over dit arrest maar dan moet je al echt net je 5 buitenplanten aan het knippen zijn

 

want voor een kilo krijg je gewoon straf en voor 33 planten ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze man had meer dan een kilo en werd vrijgesproken. Of staan verzinsels in het geposte artikel? Zo ja, toon dat dan aan zo nee, wat lul je dan?

 

In juni 2012 besliste de Hoge Raad dat het aantal hennepplanten doorslaggevend is, zolang niet kan worden vastgesteld dat de hennep afkomstig is van meer dan vijf planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die D, die denkt dat een individuele uitspraak leidt tot jurisprudentie in geval van cannabis :dribble:

Lees eens goed een hele uitspraak door of ga eens met een advocaat of jurist babbelen, wordt je vast wijzer van en het 1e consult is bijna altijd gratis :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die D, die denkt dat een individuele uitspraak leidt tot jurisprudentie in geval van cannabis :dribble:

Lees eens goed een hele uitspraak door of ga eens met een advocaat of jurist babbelen, wordt je vast wijzer van en het 1e consult is bijna altijd gratis :hug:

D heeft het artikel gelezen en LC duidelijk niet. En van ons rechtssysteem begrijp je ook al niets want er wordt altijd naar individuele zaken verwezen. Maar zeik vooral lekker door, er is niets zo fijn als lekker afgeven op spoken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alle cannabis vrijspraken concludeert is de rechter:

Deze uitspraak kan/mag niet beschouwt worden als jurisprudentie.

 

Ontgaat je dat dan ga je denken op basis van losse uitspraken dat je je ergens op kan gaan beroepen.

 

Elke zaak is een zaak op zich, een uitspraak in de ene zaak is niks waard in de andere zaak.

 

En dan nog zeggen dat ie weet waar ie het over heeft :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke spookverhalen hierzo....

 

Ja ze kunnen je het leven zeer zuur maken. Het is echter niet standaard het geval.

 

Ik ben gepakt met 96 buitenplanten (geloof ik dat het was) en wel iets meer als een kg gedroogde wiet van vorig jaar...

Geen vervolging, 1 jaar voorwaardelijk. De weckpotten kreeg ik zelfs (welliswaar geleegd) weer terug...

Er was dan ook geen enkele sprake van handel of ook maar iets wat hiertoe reden tot verdenking gaf, enkel een kweek met als doel 3 kg voor de eigen consumptie door 3 personen.

 

Bijzonder dat men maar 30 gram per plantje rekent... de officier van justitie bevool mij aan het bij 5 plantjes te houden in de toekomst, maar dat dit echter geen bomen mogen zijn. Het begrip bomen konden zowel hij als mijn advocate niet verder definiëren.

 

Overigens geloof ik best dat ik ontzettend veel geluk heb gehad.

 

@TS: hangt af van jouw, de behandelaars en de situatie lijkt me. Zorg in elk geval dat je het verspreid door je woning zoals collie al zegt maar weet wel dat ze behoorlijk fanatiek kunnen wezen.. Hier gingen ze van zolder naar de kelder tot aan de vriezers aan toe.

 

Tjah.

 

@Dilago: Mij is ook verteld dat jurisprudentie een erg lastig iets is in zaken omtrent cannabis.

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago: Mij is ook verteld dat jurisprudentie een erg lastig iets is in zaken omtrent cannabis.

Het punt was dat de Drachtster is vrijgesproken op basis van een oude zaak, dat staat gewoon in het geposte artikel. Of dat jurisprudentie is of niet begint LC alleen maar over te zeuren omdat hij zijn gelijk probeert te halen.

 

Bijzonder dat men maar 30 gram per plantje rekent... de officier van justitie bevool mij aan het bij 5 plantjes te houden in de toekomst, maar dat dit echter geen bomen mogen zijn. Het begrip bomen konden zowel hij als mijn advocate niet verder definiëren.

Sinds 2012 mag je rustig vijf bomen zetten, want (citaat uit het artikel van Waldnet)

 

In juni 2012 besliste de Hoge Raad dat het aantal hennepplanten doorslaggevend is, zolang niet kan worden vastgesteld dat de hennep afkomstig is van meer dan vijf planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Supernoob :

Hoezo mythe?

Ik houd het veel netter bij 5 stuks binnen de regels.

Vorige keer had ik 12 Loki's Whisper in het eind v/d de bloei toen ze kwamen.

plus nog iets van 60 kiempjes van 3 verschillende soorten en 2 zadenkweken waarvan de man al om was.

En NOG heb ik maar 2 jaar voorwaardelijk gekregen,en verder geen veroordeling of rechtsgang.

 

Als ze weer bij mij thuis komen vandaag de dag zien ze ook wel dat ik iets heel anders doe dan broodkweken.

En bied ik ze doodleuk koffie aan......

 

Ik kan rustig mijn tent van 600w helemaal nokkievol trappen met 5 joekels van planten,toch heb ik er maar 3 instaan als phenotype test en rookwaar.

En 2 Fem. zaad dragende planten,in een klein T-neon tentje.

Wat mij eigenlijk alleen maar ruimte kost,ten opzichte van mijn wiet-opbrengst.

Dus ben ik aanzienlijk gekrompen ten opzichte van vorige keer dat de juten hier waren.

 

Als de regels ooit anders worden ga ik los,maar ik blijf nu weloverwogen binnen de lijnen pissen. :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen veroordeling betekent niet dat t gedoogd wordt toch. er worden nog steeds planten bij mensen uit de tuin getrokken. ook bij minder dan 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt wel gedoogd, dat staat duidelijk in het artikel. Maar denk wat je wilt denken, het interesseert mij verder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ supernoob : gedoogd is niet legaal maar ook niet illegaal,maar gedoogd.

Als er iemand in de buurt ook maar klaagt en hun doen een verificatie of het klopt,krijg je bezoek en nemen ze de boel mee.

En zet ik de dag erna nieuwe....... :likken:

 

 

Ik heb niets te maken met woningbouw enzo,maar die kunnen er ook wat van.

Zetten mensen hun huis uit en dat soort crap.

Blij toe dat ik mezelf politiek correct verbaal kan weren tegen de juten,dat was toen ook al zo.

 

En ik ben alleen maar meer gegroeid binnen dat perspectief, ik blijf rustig,denk na en ik laat me niet naaien.....

 

 

But still i pray that babylon nah come blow down mi door....

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als er iemand in de buurt ook maar klaagt en hun doen een verificatie of het klopt,krijg je bezoek en nemen ze de boel mee.

En zet ik de dag erna nieuwe..

 

daarom dat noem ik niet gedogen. ja gedogen met een *

*zolang niemand belt dat ze het vies vinden ruiken

woningbouw grote kans dat je eruit wordt gezet ook nog ja.

 

mensen denken er te makkelijk over bedoel ik maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het hele topic doorgelezen.

Behalve de welles nietes discussie (man man, t'zijn net kinderen soms hier)

 

Die hele gedoogconstructie, is een rammelaar.

Het begint al met het begrip gedogen..

 

Het is en blijft verboden om wiet te kweken. Dikke punt.

Wel zijn er enkele voorwaarden/ontsnappingen en daar zit hem het gedogen.

 

De Opiumwet, is voor een leek wat moeilijk te lezen,

maar in de basis komt het hier op neer..

 

Niet meer dan 5 planten en niet bedrijfsmatig, (lees verkoop)

In geval van TS zit hij dus wel goed, met dat verschil, dat hij bij geval van ontdekking "kwijt' zal zijn.

 

Justitie zal moeten bewijzen in zijn geval, dat het van meer dan 5 planten afkomstig is,

maar het zou handig zijn, als hij dat middels bv een paar foto's of zo zelf zou kunnen aantonen.

 

Een uitspraak vergelijkbaar met een zelfde soort situatie..

 

Voor alle angsthazen..

De allerbelangrijkste reden voor vervolging, zal altijd zijn...........

 

!!!!!!!! Is er sprake van (verdenking van) 'handel" !!!!!!!!

 

Dus het voorhanden hebben van zakjes, (of andersoortig daartoe geschikt verpakkingsmateriaal), een weegschaaltje.

En dat soort dingen zullen je vaak de das om doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus wat zullen de consequenties zijn van het in bezit hebben van een oogst van een kilo ongeveer droog gewicht?

 

Seponering van een zaak waarbij 1kg aan droge wiet wordt aangetroffen omdat het voor eigen gebruik gegroeit vd eigen buitenplantjes en zo gedoogd zou zijn, het is in de wereld van sommigen helemaal mogelijk, wat zouden ze roken Rocker?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...