Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr haze

Nu Nog Nieuwe Kweek Starten ?

Recommended Posts

Hallo allen ,

 

Ik ben Mr haze , naam vond ik goed klinken ;) .

Ik ben 18 jaar mijn eerste kweekje loopt nu nog het is een autoflower White Widow van bij Royalqueenseeds . Normaal over een 2 tal weken volgends de info klaar voor de oogst, op 29 april was ze bovengronds .

Nu staan er wat topjes/toppen op maar moeten nog dikken ook moet ik nog de microscoop gaan halen bij men pa zo dat ik de Trichomen goed kan volgen.

Dus zo als jullie lezen ik heb weer een nieuwe hobby/ beginnende verslaving bij :innocent:

En heb ik nu ook de neiging om materiaal te kopen om binnen te kweken het hele jaar door er zijn namelijk veel soorten die ik moet testen he :likken: .

 

Mijn vriend had een kweek box besteld en kreeg 3 zaden cadeau waarvan ik er 2 heb overgekocht .

Beiden gingen ze kiemen echter is er 1 niet boven gekomen ...

 

1 plant heeft hij staan en hij zegt zelf dat mijn toppen mooier verdeeld zijn :P .

 

Nu is mijn vraag Kan ik nu nog een kweek starten buiten in pot ?

Had het graag in de volle grond gedaan maar ben bang dat de buren dan zouden reclameren ook al doe ik niks illegaals he en vooral omdat ik nu geen of weinig ruimte heb in de tuin , echter studeer ik tuinbouw dus volgend jaar neem ik de tuin onder handen alles er uit en afsluiting van +- 180cm -2m hoog , als men moeder mij laat doen tenminste !! Kunnen de buren ook al wat minder zien behalve als ze echt nieuwsgierig zijn dan kunnen ze kijken door hun raam ...

 

Dus ooit doe ik het wel is in de volle grond en heb dan misschien een wiettree ;)

 

Wel kan ik nu nog beginnen , stel deze week nog zaaien ?

Ik was wel stom dat ik geen stek had genomen anders kon ik bezig blijven maar ja ...

Ik keek even rond en de eerste soort die mij wel aansprak en redelijk rap is (volgends info) : de Candy Kush Express :http://www.royalqueenseeds.be/223-candy- kush-express-fast-flowering.html, of haar moeder de gewone royal kush

Dan kan ik misschien ook de zaden al meebestellen voor volgend jaar Northern light automatic spreekt mij wel wat aan (omdat die goed scoort en meer indica is) : https://www.royalqueenseeds.be/125-northern-light-automatic.html . Ook spreekt de gekende easy sativa mij nu wel wat aan omdat die 'makkelijk' is en veel opbrengt maar tuurlijk de in denemarken te kope soort Henkes Lolland , Al moet ik mijn favorieten nog ontdekken he Indica of Sativa of Ruderalis of hybriden u all know .Nu eerste kweek . En er is zo veel keus :icecream:

Ook wil ik eens en plant scroggen om dan het verschil te zien .

 

Laat gerust jullie aanraders horen ik wil veel leren dus laat los die tips .

 

Groeten Mr Haze

Edited by Mr haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik gewoon een paar autoflowers pakken.

 

RQS heeft wel redelijk lange verzendtijd. Als je nu besteld heb je ook pas over minimaal een week. Dat is wel een nadeel van RQS als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker nog een rondje doen, daar leer je alleen maar van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers nu nog wel doen, andere planten niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt allen , en eens kijken welke het wordt aanraders ?

@Pietjewietje : waar zou jij dan bestellen ? Komt naar belgie he maar dat hadden jullie al vast door .

 

Genoemde soorten de moeite om eens te kweken ?

de Northern light gaat nu dus wel , bestellen ?

Is die bruikbaar voor scrog ?

Volgend jaar zou ik de Henkes Lolland eens willen doen of is die te moeilijk als beginner ?

Maar dan in de volle grond als ik een plaatsje vind tenminste ...

Maar dat wordt dan bestellen in Denemarken bij Cannaseeds of is die niet aan te raden ?

Prijzen zijn laag hoe zit dat met de port ? En ze hebben de Henkes Lolland .

Edited by Mr haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist nu de dagen korter worden kan je beter geen autoflower zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het nu ? Ik wil liefst straks nog bestellen zo dat ik zo rap mogelijk men zaden , opbrengst heb . maar welke verdelen en welke soort ? Aanraders ?

 

Volgend jaar mss de Henkes Lolland zetten in de grond , kan ik die misschien nu al kopen via Cannaseeds ?

Wel stom dat je vaak meer dan 1 zaadje akn bestellen want als je 2 soorten wilt dan heb je al zaden te veel ... Tenzij men maat het zelfde zet als ik dan kunnen we gewoon wisselen .

 

Maar volgend jaar dus minimum 2 planten thuis en nog 1of 2 waaronder de HL bij iemand anders thuis , vollegrond ;) als dat mag van desbetreffende persoon ten minste dus fingers crossed als ik het vraag . Maar ja niet te veel op de tijd voorlopen er kan zo veel gebeuren he .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen auto flowers zeker nu niet nu de dagen al korten en reguliere planten ook automatisch beginnen te bloeien. Autoflowers neem je vanwege hun bloeihormoon maar nadat de langste dag geweest is beginnen alle andere soortjes ook te bloeien dus neem je beter die. Ik zou gefeminiseerd zaad nemen en als soort bijvoorbeeld Hollandse Hope of Durban Poison of Purple.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar nadat de langste dag geweest is beginnen alle andere soortjes ook te bloeien

 

Jazeker,, als je lang genoeg wacht totdat de dagen weer ongeveer 12/12 hebben..

Dat duurt nog wel ff hoor D

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar nadat de langste dag geweest is beginnen alle andere soortjes ook te bloeien

 

Jazeker,, als je lang genoeg wacht totdat de dagen weer ongeveer 12/12 hebben..

Dat duurt nog wel ff hoor D

Het zal niet veel langer duren dan een autoflower want die moet eerst ook even groeien, OR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik ga dus nog een kweek doen maar welke soort dat twijfel ik nu nog zeker nu ik weer in de war ben wel of net niet autoflowers ? Het is niet de bedoeling dat ik zaai om er dan niks van te oogsten he :wave: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gefeminiseerd zetten, levert meer op dan een autoflower, ook als je nu nog start. Omdat de bloeifase nog lang niet is begonnen krijg je nu nog steeds grotere planten dan een autoflower.

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik ga dus nog een kweek doen maar welke soort dat twijfel ik nu nog zeker nu ik weer in de war ben wel of net niet autoflowers ? Het is niet de bedoeling dat ik zaai om er dan niks van te oogsten he :wave: .

Neem dan gefeminiseerde Hollandse Hope, Durban Poison en/of Purple. Dat zijn soorten die zich buiten hebben bewezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke verdeler aangezien rqs lang duurt ?

Ik zou graag deze week nog zaaien Vandaar ;)

 

Bedankt allen tot nu toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dutch Passion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zamnesiaen female seeds opgeslagen

 

@dilago : rsq heeft geen van genoemde soorten zamnesia heeft deze https://www.zamnesia...n&orderway=desc de bovenste neem ik aan ?

 

Acc gemaakt op dutch passion , al die verdelers allen accounts :P de beste verdeler vinden is moeilijk dus .

 

Maar ik weet dus nog niet 100 % welke soort ik nu zet :o zo veel genoemd .

Maar het maakt dus eigenlijk niet echt uit welke soort je zet omdat de planten toch nog in bloei moeten komen ?

 

Dus mss bestel ik de durban poisson en de purple bieden ze niet aan ?

 

ps de auto durban of de gewone durban ? Welke zou jij doen en gaan jullie ook nog een kweek starten ?

Zou ik scrog doen of gewoon 'boompje' ?

 

de auto geeft aan na 8-10 weken oogst dat is dan wel goed niet

 

wietzaadjes Bied ze ook aan en is goedkoper hier doen of niet ?

 

en dan krijg ik ook 1 zaadje cadeau :o

Edited by Mr haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik ga nu de Hollands Hope bestellen . dus hopelijk goede resultaten ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollandse Hope van Dutch Passion heb ik destijds een uitstekende ronde mee gedraaid buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok besteld

 

Hollands Hope®

1x 3 zaden gefeminiseerd € 23.00

hopelijk krijg ik geen spijt ... Wat zou ik doen ? alle 3 zaaien of niet zo ja alle 3 in pot of 1 in pot onder continue eigen toezicht en 2 onder onder toezicht van mijn ma en haar vriend in de week , dus daar ben ik dan maar +- max 1x in de week in het weekend soms zelf niet , in de volle grond daar? Grote tuin :P

Of 1 zaaien zien wet er van komt thuis houden en dan die 2 andere sparen voor volgend jaar of mss 1 doorverkopen aan vriend

 

 

Hollands Hope®

1x 3 zaden gefeminiseerd € 23.00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle drie planten maar een per pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er 2 zaaien 1 verkoop ik door (schoonbroer) ;) das dan 3 planten dit jaar . Niet echt slecht voor eerste kweek vind ik .

Volgend jaar rapper beginnen en mss ook stekken nemen zo kan ik meerdere rondes doen .

En dan zo blijven gaan voor de komende x tijd :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben echt STOM geweest , weet je wat ik vandaag merkte ?

Ik ben met mijn 'stomme' hoofd vergeten de verzendkosten betalen :(

dus ik had gewoon 23 ipv 25.50 overgemaakt , vandaag die 2.50 euro overgemaakt dus ik ga men zaden wellicht niet de verwachte maandag (morgen ) dus hebben ...

 

Hopelijk heb ik ze snel zo dat ik kan zaaien :P

 

Eergisteren eitjes ontdekt op mijn WW kleine lichtgroene eitjes op de onderzijde van een blad , mooi maar vast niet de diertjes die er zouden uitkomen als ik het niet had gezien .

Ik heb de plant volledig bekeken maar niks meer ontdekt .

 

Ook heb ik vandaag de microscoop van bij mijn vader meegenomen dus dan kan ik de trichomen van de planten hopelijk volgen en zo de 'beste' tijd van oogsten kiezen .

Vraag alleen af hoe ik die buts ga bekijken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even laten weten dat de zaden vandaag eindelijk zijn toegekomen .

2 liggen klaar om kiem te schieten .

Misschien houd ik een verslagje bij .

Het wordt gewoon in pot het maar wel een grotere pot dan nu dus hopelijk ook grotere plant en opbrengst dan bij de huidige WW.

Want die gaat inmiddels ook lekker , de buds worden mooi dik .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...