Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Bruine Puntjes Op Bladeren En Bruine Blad Punten.

Recommended Posts

Ik heb bij sommige bladeren bruine vlekken. En bij sommige bladeren zijn de uiteinden bruin en opgekruld.

Ik kweek op cocos gemengd met aarde. Als voeding bebruik ik canna coco A+B en regenwater.

 

Hier zijn wat foto's.

 

3

2

1

De bij de laatste foto is het blad aan de uiteinden opgekruld. Als je goed kijkt ontwikkeld het bruine zich tussen de nerven.

 

Waardoor kan dit komen?

Ik heb er alleen last van bij de plantjes die ik later geplant heb. Dus de kleineren.

 

Ik dacht zelf aan een calcium tekort door het gebruik van regenwater. Maar ben nu overgegaan op kraanwater en zie nog steeds geen verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buitenplant heeft ook van dat soort schade, lijkt op schade veroorzaakt door insecten. Ik inspecteer mijn plant dagelijks en vind met grote regelmaat eitjes van wat voor insect dan ook. Draai de bladeren eens om, zie je iets "verdachts"? druk het plat en veeg het van je blad af. Dat opgekrulde blad.... heeft je plant te nat gestaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buitenplant heeft ook van dat soort schade, lijkt op schade veroorzaakt door insecten. Ik inspecteer mijn plant dagelijks en vind met grote regelmaat eitjes van wat voor insect dan ook. Draai de bladeren eens om, zie je iets "verdachts"? druk het plat en veeg het van je blad af. Dat opgekrulde blad.... heeft je plant te nat gestaan?

 

Nee mijn planten hebben dit jaar amper last van insecten. Ik check elke dag onder het blad.

 

Het gaat hem eigenlijk om de 3e foto. Door de lichtval is het niet erg duidelijk te zien, maar de uiteinden zijn helemaal opgekruld en bruin. Dit lijkt me niet echt iets wat wordt veroorzaak door insecten.

 

Het zou wel kunnen dat mijn planten soms wat teveel water hebben. Ik heb er in de gewone potten ook meer last van dan de smart pots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapotte blad cellen die je daar in dat blad ziet.

Verbrandt worden ze ook wel genoemd.

 

Hoe het precies komt kan ik je niet zeggen, hier vertonen oude moederplanten op te kleine potjes dan weer vet gevoed dan weer op honger dieet dit soort verschijnselen altijd op het onderste blad, ik geef ook zeer onregelmatig water aan deze moeder(s), niet omdat ik lui ben maar omdat ik moeder planten met nageslacht wil wat alles kan hebben :withstupid:

 

Calcium probleem heb je ook, zie 1e foto, de puntjes in het blad.

regenwater en kokos, je ph zou wel eens op kunnen gaan spelen als je niet op past

veel vd calcium uit de canna gaat in buffering zitten bij te zacht water (regenwater)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

een beetje verbrand, heb je snel als er waterdruppels op liggen en de zon/lamp schijnt erop. is niet erg de plant komt er makkelijk bovenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...