Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Led Strips Moederplanten

Recommended Posts

wietefras moet weer next level gaan hoor, volgend jaar print ie een nieuwe lever en nieren voor patienten :D :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die draadjes aan de drivers zijn wel irritant kort. Ik had zelf die draden eraf gehaald en er langere op gesoldeerd,

 

Krimpkous zou inderdaad wel werken neem ik aan. Ze hebben daar ook andere krimpconnectoren voor overigens. Dan zit de afschemring er meteen in als je ze op elkaar klikt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt! Bedankt iedereen! Mijn kledingkast is nu ineens een moederskamer haha

Moet alleen nog die kousjes isoleren, maar heb geen tape meer

 

IMG_2363.jpg

IMG_2364.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_2365.jpg

 

Ik heb drie van die stripjes gebruikt, 1 stripje was 50 watt ofzo toch?

 

In het kastje ernaast wil ik 1 zo een stripje gebruiken voor stekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strip is 25W, maar is vergelijkbaar qua licht met een T-neon van 55W (na reflector verliezen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens die dude in de winkel, maakt een trafo altijd 12 volt van de inkomende 230. Klopt dat? Niet dat straks die klemmen de plaat raken en ik mezelf elektrocuteer

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je niet een stukje tyleen liggen?

stukjes afsnijden, in de lengte doorsnijden en er overheen klemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens die dude in de winkel, maakt een trafo altijd 12 volt van de inkomende 230. Klopt dat? Niet dat straks die klemmen de plaat raken en ik mezelf elektrocuteer

Nee dat is onzin. Je hebt ook trafo's die het voltage verhogen. Hangt er maar net vanaf hoe de windingen zitten.

 

Er zit overigens ook helemaal geen trafo in die driver, want het zijn electronische (switching) drivers. Daar zitten hooguit wat spoelen in, maar geen trafo.

 

Die drivers leveren standaard iets van 24W bij 50V.

 

Je kan er toch tijdelijk wel wat anders om heen doen? Zo lang het maar niet geleidend is. Desnoods een stuk papier ofzo. Of duct tape.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nu met isolatie tape helemaal geisoleerd.

 

Ik heb ook de smaak te pakken en wil eigenlijk nu eindelijk eens die groeilamp in elkaar knutselen.

 

Zit te denken om die lamp van mister X na te bouwen, omdat ik het gevoel heb dat die het beste toepasbaar is op mijn oppervlaktes.

 

Tenzij iemand zegt; er zijn alweer betere cobs, dan die mister X gebruikt.

 

Mijn vraag is eigenlijk; is het bouwen van zo een lamp grotendeels vergelijkbaar zoals het met deze ledstrips ging? Want het viel uiteindelijk allemaal wel mee :-)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een frame gebouwd voor een 120x120 tent.

 

Geloof mij...als ik het kan dan kan iedereen het :)))

 

Worm zijn bouwtopic is een aanrader! Ook veel advies gekregen van Wietefras de topper..heeft mij enorm geholpen daarmee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is uiteindelijk helemaal niet zo moeilijk als je het gewoon doet.

 

Het is alleen even een uitzoek werke welke COBs en welke drivers enzo, maar als je een armatuur copieert dan heb je daar ook geen last van. Kwestie van schroeven en draadjes insteken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het echt zo'n klus boef, veel draadjes strippen ed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op amerikaanse fora zijn ze er wel enthousiast over. Riu etc...

Bridgelux eb series en samsung lm561c strips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze TCI strips kunnen ook COBs vervangen hoor. Mijn COBs zijn minder efficient dan de TCI strips. Niet helemaal eerlijk want de COBs die ik gebruik zijn al flink verouderd maar toch :)

 

Samsung gen 3 strips zijn zeer efficient en Bridghelux heeft net een Gen 2 versie uit van hun strips. Die liepen wat achter op Samsung, maar binnen kort zijn ze weer op gelijk niveau.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het echt zo'n klus boef, veel draadjes strippen ed?

 

Dat ook. Maar ga maar is paar honderd gaatjes boren in 4 mm dik alu. Is net werken

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom doe je niet gewoon 2mm alu.

 

Ik ging er doorheen als een warm mes door boter. Heb er wel een ijzerboor voor gekocht.

 

@langerd

 

Als ik bijv google op samsung lm561c dan kom ik alsnog losse blokjes tegen. Bedoelen jullie met strips niet van die leds die al op zo een band zitten? (die je alleen nog hoeft af te rollen)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kowlere boef, om bekant gek van te worden.

 

Maar je hebt het overleeft dus het zal toch wel een beetje meevallen dan, echt werken is vast erger.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben voorlopig nog niet klaar. Haha.

 

2 mm ben ik bang dat het doorhangt en niet genoeg "koelt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen foto van hoe je het nu bouwt?

 

Ik was laatst bij de ijzerboer, vakken snijden, vrezen en gaatjes maken kost een godsvermogen. Ik had een alu plaat 2mm dik van 1meter lang en 50 breed. Daar wilde ik in het midden twee grote vakken uitgezaagd hebben, wat gaatjes e.d zodat het gewicht minder werd. 150 euro! wtf, dat heb ik mooi niet gedaan.

 

Maar als iemand mij kan vertellen hoe ik zelf makkelijk vierkanten zaag in alu plaat, dan hoor ik dat graag :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slijptol, decoupeerzaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...