Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SmokingLo

Voeding En Water Geven

Recommended Posts

Beste mensen,

 

ik heb vanmorgen voeding gehaald voor mijn planten. Ben bij het tuincentrum hier geweest waar ik ook mijn substraat (Horticoop substraat) gehaald heb die hij mij aanraadde voor de wietteelt.

Hij had geen speciale voeding liggen voor de wietteelt maar ik kreeg 2 emmertjes mee uit zijn voedingsvoorraad voor de planten die hij zelf opkweekt voor zijn bedrijf. Geen wietplanten.

 

Dit is 1000x geconcentreerd spul wat hij zelf mixed van een aantal chemische ingredienten.

Voor in de groei een goedje vol met stikstof en voor de afbloei iets met veel kalium.

 

Zijn advies was het volgende :

 

in de groei : 2x per week stikstof en 1 x kalium

in de bloei : 3x per week kalium en 1x stikstof

 

en nu komt hetgeen ik mij over verbaasde ...... op de andere dagen ook water geven! Hij zei dat met dit spul je echt goed moest voorkomen dat ze droog kwamen te staan. Ik geef nu om de dag, zal ik dan toch maar weer elke dag geven maar dan in mindere maten?

De bovenlaag van mijn grond wordt al snel droog aangezien ze in een kas staan waar de temperatuur altijd wel aardig oploopt.

 

Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de voeding, ook niet aan zijn deskundigheid wat betreft opkweken van een plant maar er gaan zoveel verhalen over hoe vaak je water moet/kan geven.

 

Kunnen jullie mij helpen?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het wordt aangeraden zou ik het zeker doen. Wat je normaal aan hoeveelheid water geeft om de dag deel je door 2. 1 deel voedingswater en 1 deel gewoon water en je kan iedere dag water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hortiscoop heeft wel meerdere dingen kan echt weinig over zeggen zonder details

 

denk dat het wel uitgebreider is dan alleen stikstof en kalium geven aan je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook niet aan zijn deskundigheid wat betreft opkweken van een plant

 

Zal best, maar met alleen N en K kom je er toch echt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij je echt had willen helpen had ie je paprika of tomaten voeding aangesmeerd of je gezegd iets online te gaan bestellen.

 

Tuurlijk komt een tuincentrum man als expert over maar bleek dat zijn expertise op cannabis gebied best onder deed als hij je met dit soort voeding op pad stuurde, vooral op water geven letten :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid , het is geen pure Stikstof en Kalium wat hij heeft gegeven. Het zijn 2 mixen van allerlei groei- en bloei- voedingsstoffen voor iedere plant. Dus zal zeker geen rotzooi zijn.

 

Duur spul van internet kan ik altijd nog bestellen als dit niets doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...