Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greentje

Heel Vreemd Bladprobleem

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Ik ben iets meer dan een maand begonnen met mijn eigen kweekje, plagron lightmix met een 100% terra voedingsbox, (waar alles inzit voor 5 plantjes)

Led lamp van spectrabox gold 3 350 watt.

Ph en ec worden altijd afgemeten.

De eerste vertakking had ik paarse takken, maar dit is na verloop van tijd weggegaan.

Na een 2 weekjes groeien begon mijn bladprobleem, eerst was het alsof mijn blad vochtig was ofzo, precies in de vorm van druppels dat bepaalde bladeren lichter gekleurd werden tot de stukken blad uitgedroogd was.

Dan heb ik beter op mijn LV beginnen kijken aangezien in mijn groeifase de LV altijd tussen de 50 a 60% was, heb ik dit aangepast naar 60 a 70%.

Wanneer ik zag dat het probleem niet opgelost was ben ik even met dit probleem tot in een winkel gegaan, daar dachten ze dat dit een magnesium tekort was, dus heb ik extra magnesium gegeven een ook een tensiometer gekocht omdat ik twijfelde dat soms een beetje teveel water gaf.

En dit klopte ook want ik geef nu veel minder water.

Maar ondertussen zie ik dat het probleem nog niet weg is.

Het zijn altijd de iets oudere bladeren die dit probleem heeft.

Kan er iemand mij helpen zodat ik de nodige ervaring krijg aub?

Edited by greentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zoektocht naar de term bladprobleem gaf 349 resultaten

 

Al iets daarvan gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zoektocht naar de term bladprobleem gaf 349 resultaten

 

Al iets daarvan gelezen?

 

 

ik ben ondertussen al heel veel pagina's afgezocht, maar ik weet niet aan welk probleem het kan zijn.

lamp hangt hoog genoeg, krijgt niet te weinig of teveel water, alles wordt afgemeten ec en ph.

ondertussen extra magnesium. dus had ik het graag van een ervaren persoon geweten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de rest van de plant er maar goed uit ziet, zou ik me geen zorgen maken over die plekjes.

Kijk maar naar oude mensen die hebben ook vaak van die plekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de rest van de plant er maar goed uit ziet, zou ik me geen zorgen maken over die plekjes.

Kijk maar naar oude mensen die hebben ook vaak van die plekjes.

hahaha ja misschien wel, de rest van de bladeren zien er wel goed uit, het enige is dat ik op sommige bladeren precies iets lichtere vlekken heb alsof het blad op een stukje vochtig lijkt maar het voelt droog aan.

de bloem begint toch al vrij goed lijkt me maar dat zal het einde uitwijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra magenesium?

Had je een magnesium probleem dan?

 

Dat dit gediagnostiseerd is als een magnesium tekort door een GS, ze moesten zeker vd flessen magnesium af :icecream:

 

Niks aan de hand, volgende keer bij een diagnose..

als jouw probleem niet voor komt (zie ook de bijbehorende plaatjes) in de bladproblemen beschrijvingen die je overal terug kan vinden dan is er ook niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra magenesium?

Had je een magnesium probleem dan?

 

Dat dit gediagnostiseerd is als een magnesium tekort door een GS, ze moesten zeker vd flessen magnesium af :icecream:

 

Niks aan de hand, volgende keer bij een diagnose..

als jouw probleem niet voor komt (zie ook de bijbehorende plaatjes) in de bladproblemen beschrijvingen die je overal terug kan vinden dan is er ook niks aan de hand.

 

 

de GS dacht een magnesium tekort, dus voeg ik bij mijn water extra magnesium toe, maar het is niet beter of slechter, ik zie ook nergens een gelijkenis als ik fotos van bladproblemen opzoek. we zullen zien hoeveel de oogst gaat zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...