Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fockit

Welke Technieken Zijn In Combinatie Met Elkaar Te Gebruiken ?

Recommended Posts

Ik heb gelezen over verschillende technieken die het thc gehalte zouden verhogen en mogelijk ook de smaak zouden verbeteren zoals:

- klieven (tussen de 2 en de 7 dagen voor oogst ?)

- laatste 48 uur geheel donker

- laatste paar nachten in de kou (hoeveel nachten ?)

- ijskoud water geven tegen het einde (hoelang, wanneer en echt letterlijk ijskoud, zeg < 5 graden ?)

- laatste week geen water meer geven

 

Naast de vraagtekens hierboven vraag ik me vooral af of het verstandig zou zijn de 5 genoemde technieken in combinatie met elkaar te gebruiken, of dat dat om de een of andere reden valt af te raden. Daar heb ik helemaal niks over kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer van die technieken je tegelijk toepast des te meer thc gaan je plantjes krijgen.

 

Alleen de laatste twee technieken lijken me wat lastig tegelijk toe te passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal mythes, nooit bewezen.

Maar ga gerust je gang.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelezen over verschillende technieken die het thc gehalte zouden verhogen en mogelijk ook de smaak zouden verbeteren

 

Die truuken heb je niet nodig: daar zorgt een degelijk bodemleven wel voor :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon goed genoeg laten afrijpen,en inderdaad een degelijk bodemleven.

Gebruik van guanokalong poeder verbetert je smaak,maar ik denk ook meer THC omdat de plant/bodemleven het beter heeft met dat spul in je grond.

 

Klieven heb ik weleens gedaan,weet niet echt of het hielp was niet echt zichtbaar,dus nooit weer gedaan. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat goed materiaal en een goed klimaat meer doen dan wat je hier boven noemt

 

luchtvochtigheid op orde en de temperatuur zal waarschijnlijk ik meer doen dan de plant in 2e hakken

 

en genoeg licht en water met de benodigde voedingenstoffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht, water en voeding, dat is belangrijk volgens mij, de rest zijn fabeltjes if you ask me...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is maar 1 manier om daar achter te komen :jump:

 

- klieven (tussen de 2 en de 7 dagen voor oogst ?)

 

- ijskoud water geven tegen het einde (hoelang, wanneer en echt letterlijk ijskoud, zeg < 5 graden ?)

 

 

Klieven een week voor oogsten.

IJswater, water met ijsblokjes. Dacht laatste 3 dagen.

 

1 van m`n planten ga ik over 1,5 week oogsten. Maar heb geen andere om te vergelijken.

Heb er vandeweek 4 bijgezet. Als ik er dan nog aan denk wil ik er t.z.t wel een opofferen om te kijken hoe ze reageert op een combi en of het verschilt met de anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stress zorgt wel degelijk voor meer thc op het eind.. of dat nou met ijswater, klieven, lage temp in je hok, 48uur donker of wat dan ook maakt geen reet uit! Hangt wel een beetje er van af welk soortje en zoals fatamorgana al zij is je klimaat veel belangrijker voor rijk gepoederde topjes. is de gehele kweek zonder problemen en stress gegaan dan pas zou ik de plantjes laten stressen.

Hebben ze al aardig wat stress gehad hoef je het niet meer te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stress zorgt wel degelijk voor meer thc op het eind..

 

Enig bewijs voor deze bewering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook niet dat er bewijs voor is maar logisch geredeneerd zal het wel kunnen kloppen, buiten deze technieken om is niet bevrucht worden voor een plant ook al heel veel stress, dat is namelijk het enige wat telt voor de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...