Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

25X Amnees @ 1150 Gavita.

Recommended Posts

Dat is niet voor iedereen weg gelegd. Dan zou ik eerder voor hydro gaan.

 

Bruine: er begint nu pas veel data binnen te stromen in de cannabis wereld. Als je ziet hoeveel verschillende soorten voedingsmerken zijn met allemaal verschillende npk's en het werkt allemaal.

 

Optimaal is het niet. Maar wil je dat wel moet je meten meten meten. En dat is duur. Bijv die horiba plantsap meters kosten per element ongeveer 2a300 dus dat loopt wel in de papieren. Dan moet je er nog mee kunnen werken. Ook moet je nog meerdere grond analyses doen.

 

Las wel dat je met plantsap ph en brix ook ver komt.

 

Wil je dat allemaal niet, dan gewoon niet opnieuw het wiel proberen uit te vinden en gewoon kopiëren wat bij veel mensen werkt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PG......je schrijft:

"shop aarde...'de gewone zwarte zakken' is niet half de kwaliteit die bijv Guanokalong of Jongkind grond heeft"

 

Waarom is de GK en/of Jongkind 2x beter?

Wat is het verschil dan in samenstelling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dat geleuter met meel,lava,wormen,schimmels,bacteriën,vijverwater wat naar stront stinkt.

Biologisch kweken meurt als de ziekte, want je werkt met stront. De opneembare stoffen is echter waar het de planten om gaat, dus kies ik liever voor een alternatief wat wel die stoffen bevat maar geurloos is. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd geloofd dat organisch/bio kweekjes de beste cannabis produceren.

 

En ik moet zeggen; pas toen ik mycos begon te gebruiken in combinatie met bacto's en halfslachtig lafjes een beetje bio kweek deed, ik pas echt ECHT sterk geurende wiet kweekte vol met trich's.

 

Ik heb 2 kweeken geleden zo een lekkere cannabis gekweekt, die bij het roken zo zacht op de keel was, dat je niet eens door had dat je rook inhalerende. Dat heb ik in die 7 jaren daarvoor nooit voor elkaar gekregen.

 

Ja wat dat betreft, ben ik overtuigd van organische kweek.

 

ifakn95kna6ld.jpg

 

Ja, ik ben er heilig van overtuigd, dat voor een connaisseurs kwaliteit cannabis, je niet om organisch kweken heen kunt.

 

Maar dat is persoonlijk i guess. Eigenlijk zou ik wel eens een goede hydro kweek willen proeven, waarvan je zeker weet dat die minstens 10 dagen ondersteboven heeft gehangen, niet te snel gedroogd is, en dan vergelijken met een organisch gekweekt wietje.

 

Het droogproces heeft ook zo fakking veel invloed. Zij die dat ontkennen zijn gewoon gek. Mij zal je iig niet meer zien proberen die cannabis binnen 5 dagen droog te krijgen.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas moeten afbreken op dag 58. Met rot neem ik geen risico en kap ik altijd meteen om. Gelukkig tot nu toe op 5 toppen na niks gevonden. Die liggen in 'quarantaine'

 

fuin2wsn2g8uj.jpg

 

Normaliter probeer ik zo lang mogelijk te wachten met het weghalen van de fanleaves (minstens een dag) zodat de boel niet te snel opdroogt. Dat is risicovol, en nu met de hoge luchtvochtigheid buiten durf ik dat niet aan. Ik heb meteen dus alle fan leaves eraf gehaald. Ik probeer altijd ervoor te zorgen dat de boel niet eerder droog is dan minstens tien dagen. Dat lukt helaas niet altijd want: variablen van het leven.

 

Dat truukje heb ik van een Amerikaan geleerd, en voor **MIJ**, loste dat het probleem van scherpe rook op ;)

 

Een troost, ze voelen gelukkig wel zwaar aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop gewoon nieuwe aarde

 

Is dat uit gemak zucht of alleen onwetendheid..

 

En ik moet zeggen; pas toen ik mycos begon te gebruiken in combinatie met bacto's en halfslachtig lafjes een beetje bio kweek deed, ik pas echt ECHT sterk geurende wiet kweekte vol met trich's.

 

Ik heb 2 kweeken geleden zo een lekkere cannabis gekweekt, die bij het roken zo zacht op de keel was, dat je niet eens door had dat je rook inhalerende. Dat heb ik in die 7 jaren daarvoor nooit voor elkaar gekregen.

kunt.

 

 

De wiet, die ik deel met mijn vrienden,

wordt ook altijd beoordeeld met ....

 

Wooohhw.. dit is pas echt lekker..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het komen door de warmte dat planten meer vocht vasthouden? Ik heb altijd het gevoel met zomer kweekjes dat ze volgepompt zitten met water vooral :--) De drie keer dat ik nu rot heb gehad, was ook ALTIJD in de zomer.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop gewoon nieuwe aarde

 

Is dat uit gemak zucht of alleen onwetendheid..

 

En ik moet zeggen; pas toen ik mycos begon te gebruiken in combinatie met bacto's en halfslachtig lafjes een beetje bio kweek deed, ik pas echt ECHT sterk geurende wiet kweekte vol met trich's.

 

Ik heb 2 kweeken geleden zo een lekkere cannabis gekweekt, die bij het roken zo zacht op de keel was, dat je niet eens door had dat je rook inhalerende. Dat heb ik in die 7 jaren daarvoor nooit voor elkaar gekregen.

kunt.

 

 

De wiet, die ik deel met mijn vrienden,

wordt ook altijd beoordeeld met ....

 

Wooohhw.. dit is pas echt lekker..

De mijne ook!

 

Wat mij betreft kan je op ieder medium heerlijke wiet kweken, maar hydro kwekers staan meer open voor wiet geteeld op aarde dan andersom. Want wat een boer niet kent vreet ie niet en de meeste hydro kwekers zijn begonnen op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hydro kwekers staan meer open voor wiet geteeld op aarde dan andersom.

 

 

Ik weet niet of dat wel waar is..

 

Het verschil zit hem denk ik vooral in de beleving van de hobby.

Ik haal mijn plezier enkel uit de weg er naar toe.

En dit in combinatie voor een ontzettende respect voor de kracht van de natuur.

 

Dat sluit voor mij uit, dat ik andere kweken dan volgens de natuur-weg, afvallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind kweken ook erg leuk en hydrocultuur spreekt mij enorm aan. En de reacties op mijn wiet zijn zeer positief. Ik denk dat je je zou verbazen hoe Santa Maria smaakt met liefde op steenwol gekweekt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof DAT wel D.

 

Maar mijn beleving van de hobby is anders dan die van jou..

 

PS

En hoe die smaakt,??

Ik meen toch, dat jij een kweekje gaande had met SM??

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor het wel vaker dat bij biologische kwekers dat hun wiet suppurieur zou moeten zijn. Tegenover bijvoorbeeld mineraal/hydro kweken

 

 

Heb ook veel wiet gerookt ervan.

Maaruh om eerlijk te zijn proef ik geen verschil.

Wat ik wel goed merk is of een wiet rustig aan gedroogd is. Dat komt ook terug in de geur en smaak

 

Als ik de zelfde strain zou roken.zou ik het verschil niet proeven.

Denk ook dat het voor groot gedeelte suggestie is.

 

Zo gingen ze met bnn naar een biologisch voedsel beurs.

En gaven ze de "kenners" vlees van een mac hamburger. En ze vertelden de mensen dat het speciaal was

 

De kenners waren super positief over het vlees.

Totdat ze vertelt werd dat het macdonolds vlees was.

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe die smaakt,??

Ik meen toch, dat jij een kweekje gaande had met SM??

Dat is er nog niet van gekomen, momenteel ben ik nog bezig met een ronde Amnesia Haze en daarna kom ik er misschien aan toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegene die nooit een echte 100% organische kweek heeft gedraait, laat staan ooit zulke wiet gerookt kunnen totaal niet oordelen.....

 

Dat is hetzelfde als iemand die altijd op dwc onder led kweekt er ook van alles van vind maar het nooit echt geprobeerd heeft.....en dan nog wint het ego het vaak want een kwestie van gunnen komt er ook bij kijken lol, waarom zou je diegene een veer in zn reet steken, omdat zn wiet zo lekker is? Iedereen zn eigen wiet is toch het lekkerst lol.

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop gewoon nieuwe aarde

 

Is dat uit gemak zucht of alleen onwetendheid..

 

En ik moet zeggen; pas toen ik mycos begon te gebruiken in combinatie met bacto's en halfslachtig lafjes een beetje bio kweek deed, ik pas echt ECHT sterk geurende wiet kweekte vol met trich's.

 

Ik heb 2 kweeken geleden zo een lekkere cannabis gekweekt, die bij het roken zo zacht op de keel was, dat je niet eens door had dat je rook inhalerende. Dat heb ik in die 7 jaren daarvoor nooit voor elkaar gekregen.

kunt.

 

 

De wiet, die ik deel met mijn vrienden,

wordt ook altijd beoordeeld met ....

 

Wooohhw.. dit is pas echt lekker..

De mijne ook!

 

Wat mij betreft kan je op ieder medium heerlijke wiet kweken, maar hydro kwekers staan meer open voor wiet geteeld op aarde dan andersom. Want wat een boer niet kent vreet ie niet en de meeste hydro kwekers zijn begonnen op aarde.

 

Stuur mij eens een gram op van wat jij groeit! :-) Jij droogt ook ondersteboven toch? Of iemand anders die hydro kweekt en netjes droogt?

 

Alles wat ik in de shop koop (sporadisch) is niet netjes gedroogd.... als het al droog is... Ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de shop weet je niet wat op hydro geteeld wordt, want de opkopers vragen nooit naar het medium en zijn er zelfs niet in geïnteresseerd.

 

Ik droog in een droog net en neem er de tijd voor. Stuur me maar een pm met je adresgegevens dan krijg je een sample om te proberen. De mensen die het geproefd hebben waren allemaal enthousiast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof! Ik ken een shop die op de kaart hydro en hygro apart heeft staan, heb daar wel eens een hydro gehaald, maar die was nog gewoon half nat :/ Zo scherp als de tyfus dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij vertellen of 1 buffer tab per 5 liter pot volstaat om moeders in leven te houden? Alles staat op zwak licht en is ongeveer 25 cm hoog. Hoe lang kan ik ze gemiddeld dan laten staan? Heb geen zin om steeds te moeten voeden. Kan ik er niet meerdere tabs in een pot doen, zodat ik ze het eerste jaar alleen water hoef te geven :)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof! Ik ken een shop die op de kaart hydro en hygro apart heeft staan, heb daar wel eens een hydro gehaald, maar die was nog gewoon half nat :/ Zo scherp als de tyfus dus.

Ja maar wiet geteeld op aarde wat nog nat is is ook scherp op de keel. Een dergelijk gebrek kan je niet op het medium afschuiven. En ik heb zelf organisch gekweekt. Weliswaar niet met de beste resultaten maar toch steeds genoeg opbrengst om er ponden van te kunnen roken. Daarna ben ik overgestapt op hydro en ik ben verdergegaan met stekken van dezelfde moeders. Beter vergelijkingsmateriaal dan Amnees door dezelfde kweker op meerdere media gegroeid krijg je niet. En mijn conclusie is: hydro is beter want constanter.

 

Hoe vaak ik niet zie dat aardekweekjes mislukken voordat er een goeie ronde is. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar kweken op hydro geeft je controle zodat je fouten kan uitsluiten en je eindproduct goed kan spoelen. Ook spoelen is lastig op aarde want er kan altijd voeding blijven zitten op een droog plek in je medium.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de scherpte is geheel afhankelijk van het drogen mijninziens. Maar als iets scherp is, kan ik de smaak niet eens meer proeven, want ben alleen maar met de scherpte in me keel bezig dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wil ook geen scherpe wiet hebben, dus adequaat spoelen en rustig drogen is een must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook spoelen is lastig op aarde want

 

Op aarde kun je helemaal niet spoelen :whistle:

 

Scherpe wiet komt vaak door de chemische voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is nou rustig drogen??????????

 

Ik heb zo'n kast: https://www.g-tools....i-en-droogkast/

 

Rustig in het donker en af zuigertje op z'n laagste stand.......5 dagen droog= te snel?

Niet goed??????

Hoe anders, vakmannen

 

Precies zoals ik een pagina hiervoor bescreef. Ik hang de ondersteboven op. De eerste dag altijd met al het blad er nog aan. En zo haal ik gedurende de dagen steeds wat meer blad eraf zodat het niet te snel droogt.

 

Ja dat is risicovol, want ik moet er de hele dag op letten, zeker de eerste 5 dagen. Je kan ook de luchtvochtigheid hoog houden, met dezelfde risico's. Het is ook arbeids intensief, want ik haal elke dag een deel van het blad weg.

 

Het is wel *voor mij* de enige manier die ik ontdekt heb om de scherpte flink terug te dringen. Er zullen vast ook andere factoren meespelen. Volgens mij is de theorie erachter dat de plant gewoon flink wat tijd nodig heeft om stoffen tot suikers om te zetten, is het droog, kan dat niet meer.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...