Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

25X Amnees @ 1150 Gavita.

Recommended Posts

Je kunt in de bloeifase nog bijvoeden ja, wel met bio voeding. En 1 x per week bacto geven met rietsuikermelasse.

En dat zijn de spullen van Pg idd.

 

Tabs ben ik eerlijk gezegd niet zo kapot van, to much.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt in de bloeifase nog bijvoeden ja, wel met bio voeding. En 1 x per week bacto geven met rietsuikermelasse.

En dat zijn de spullen van Pg idd.

 

Tabs ben ik eerlijk gezegd niet zo kapot van, to much.

 

Ja maar daar had ik dus hetzelfde mee, het ging wel, maar gewoon niet zo goed als wanneer ik de hele boel gewoon ververs.

 

Als rocker zegt dat het onmogelijk is om over of te weinig te voeden, dan vraag ik mij af wat dan de oorzaak is. Opbrengsten liegen namelijk niet, en die zijn altijd bijna 1/3de minder als wanneer ik de aarde geheel ververs :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je er idd mss te weinig in gemikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot laatst, heb ik die buffer tablets geprobeerd. Tis ook gewoon drama, want zodra je blad verkleuring ziet heb je geen flauw idee of je nou aan het over of onder voeden bent.

 

Dat is gewoon een gebrek aan kennis@bruine vingers, tabs zijn makkelijk in t gebruik maar alleen voor de groei.

Bladverkleuring kan van alles zijn maar je moet wel weten wat je doet en nog meer wat er eigenlijk gebeurt als je op aarde kweekt.

Als je elke x ververst (met standaard shop aarde) dan gaat het prima, ga je deze aarde opwaarderen kom je meestal voor verrassingen te staan omdat er weinig goede grondstoffen in zitten. Het word meteen stof als je het wil hergebruiken en hoid geen water vast.

 

Blue Label Urban light is de beste light mix op de markt, geproduceerd door Jongkind Grond (grootste grond producent van Ned (van de vroegere Special mix die ook gewoon nog daar te koop is). Deze aarde kost 7 euro voor 50L en kun je zelf bemesten en opwaarderen tot je een ons weegt. Ik gebruik deze voor mijn moeders al jarenlang omdat ik geen guano in mn groeihok wil.

De aarde is te koop bij Gebr. Eveleens in Aalsmeer, particulieren kunnen zo terecht.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op mijn plant buiten in lightmix heb ik gewoon uit de losse pols een half pak N van Ecostyle op de toplaag gestrooid en ook een half pak P vanaf de bloei. En zelfs na een paar hoosbuien geen spoor van tekorten of overvoeding.

 

Een halve pak is ook wel een beetje veel :whistle: Dat is voldoende voor een heel voetbalveld :dribble:

 

Dat bedacht ik dus ook??? :whistle:

Klopt, dit is gebeurd omdat ik een beetje uitschoot. :thumbsdown: De bodem knapte uit het pak N wat ik nog had te liggen toen ik besloot daarvan maar wat op de toplaag te deponeren ten tijde dat de planten de eerste gele bladeren kregen. En dat gebeurde ook later tijdens de bloei met het pak P. En de planten hebben er blijkbaar geen last van!

 

Lekker bezig, hoelang geleden hebben ze de N gehad D?

 

Pg

Weet ik niet, maakt ook niet uit want die plant staat er voor de sier.

 

Althans, ze fungeerde als leverancier van stekken en ik heb al zoveel Amnees in de weckpotten dat ik niet afhankelijk ben van wat ze al dan niet opbrengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, hebben ze ook een voorbemeste grond van dezelfde kwaliteit?

 

 

Ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.eveleensbv.nl/downloads/2016-2017/Eveleens_hfdst_13.pdf

 

Urban special@bruinevingers, zelfde kwaliteit als Guanokalong aarde alleen zit er geen guano in.

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is nou het verschil tussen die lightmix en de voor-bemeste aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveelheid meststoffen

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt?

 

Maar kun je met de bemeste een ronde draaien zonder zelf bij te voegen?, of alleen de groeiperiode..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt?

 

Maar kun je met de bemeste een ronde draaien zonder zelf bij te voegen?, of alleen de groeiperiode..

 

Heb toevallig onlangs bij een neef van een vriend van de buurman van mn tante een amnees 9 weken op 18 liter growmix zien bloeien. met enkel kraanwater. Maar dit is niet ideaal en ging om een kneus van ongeveer 60/70 cm. Ligt dus aan grote van je plantje, de hoeveelheid medium, hoe lang je voor gaat groeien, ect. In de regel zit er voor 4 weken voeding in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt?

 

Maar kun je met de bemeste een ronde draaien zonder zelf bij te voegen?, of alleen de groeiperiode..

Kijk maar eens naar het topic van Oude Rocker, volgens mij geeft hij alleen kraanwater voor de gehele cyclus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt?

 

Met genoemde voor bemeste aarde?

Welke grond hij gebruikt weet ik niet, maar volgens mij geeft OR de hele cyclus water. Zie hier z'n topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ook over het algemeen alleen water, hooguit een beetje suikers op hun top van de bloei.

 

Hangt er vanaf wat je in je grond stopt en wanneer ze het eruit halen.

 

en Al, het is Echt waar.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt?

 

Met genoemde voor bemeste aarde?

Welke grond hij gebruikt weet ik niet, maar volgens mij geeft OR de hele cyclus water. Zie hier z'n topic.

 

Zelf samengestelde grond.

Maar niet alleen (vijver)water hoor.

 

Regelmatig ook een sausje erop

Lees het topic maar eens door idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien eens gaan inlezen in No-till

Dat is toch eigenlijk al wat er hier bedoeld word door vakman (beendermeel, lavameel, bloedmeel etc etc?)

 

Nee,

 

No-Till, is eigenlijk dat je je aarde intact laat.

In de landbouw, niet ploegen of schoffelen.

 

In onze teelt, de potten gewoon helemaal hergebruiken.

De dikste stuk van de stam weg,

wortels laten zitten,

Een bovenste laagje van je aarde weg schrapen,

die zit vol met afvalstoffen

En dan een lekkere top-dressing er weer boven op en weer gaan met die banaan...

 

DAT is No-Till

 

Wat vakman bedoelde was een "nieuwe" aarde maken.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PG, hoe herbemest jij je aarde na een ronde?

 

Ik herbemest naar de behoefte van de plant/strain, ze eten vaak hetzelfde maar soms wijkt het iets af van het gemiddelde.

 

Een algemene bemesting is Complete Organics waar een heel compleet skala aan voedingsstoffen in zit. Soms meng ik het zelf van de 5/6 losse componenten die ik gebruik. Ik laat het dierlijk slachtafval achterwege, dat wil ik niet in mn grond (beendermeel/bloedmeel)

en mix er guano, fishmix, seaweed/kelp, palm tree ash, lavaworm doorheen. Dit kun je zelf prima aanpassen in de juiste verhoudingen.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess, er zit guano in de Complete Organics. Guano is een essentieel onderdeel in het systeem, het is uitstekend voor onze planten.

 

Er zit 15% kalk/calcium in wat het eerste secondaire voedings component is wat ze nodig hebben. Magnesium, het tweede secondaire component zit er ook in ruime mate in. Na verloop van tijd creert de guano een humuslaag waar de planten dol op zijn.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...