Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

25X Amnees @ 1150 Gavita.

Recommended Posts

12/1300 is wel het maximale wat je uit 1,5 x 1,5 haalt, en wij doen het in losse potten.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik 1200 watt draai, op 1,5 bij 1,5, en ik haal daar 1 gram de watt uit, dan is dat het maximaal haalbare op dat formaat? (Met HPI)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hpi?? Wat bedoel je...

 

Als je planten ieder 130/140 gram opbrengen en je heb er 10 staan dan kom je er wel.

 

Wij zetten er altijd verschillende in dus dat haalt het gemiddelde naar beneden maar Euforia of Skunk#1 doen gewoon 140 gemiddeld.

 

Zet ik er daar 10 van reken maar uit.....13/1400 is te doen. Alleen niet met ammie daar zit gewoon te weinig vlees aan.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toegegeven, Super Skunk brengt bij mij ook meer op maar als je een probleemloze Amnees ronde hebt en haar flink kan laten drinken dan brengt ze als een politiehond. En denk eens aan gestreepte kwekers als pH Donner en Hidronesia die bij hoog en laag volhouden dat Ammie de beste brenger is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit doet amnees niet lol simpelweg teveel sativa.

 

med_gallery_8629_4825_1912347.png

 

med_gallery_8629_4825_1398182.jpg

 

med_gallery_8629_4825_3200939.jpg

 

Kiloknallers lol!!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn mooie legbatterij kippen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar Skunk #1 is toch ook sativa dominant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net welke je selecteerd, Euforia is onze sativa dom dame. Veel langere takken en meer uitgroei.

 

Deze Skunk#1 blijft mooi compact en schiet niet de lucht in ook niet onder 1000/1200.

 

Zelfde met Green Manalishi, onze oude moeder komt niet boven de 80 cm en is ideaal onder 1000, ze gaat alleen maar de breedte in en oogst standaard ook 130/140 pp. Haar zusters zijn meer Hp/g13 dom dus veel meer sativa en worden veel hoger.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 jaar geleden vertelde je me dat ik moest kijken naar grammen per watt. Nu begin je over grammen per m2.

 

963/0900 = 1.07

963/0950 = 1.01

963/1000 = 0.96

963/1050 = 0.91

963/1100 = 0.87

963/1150 = 0.83

 

Gemiddeld: 0.94 lijkt me redelijk voor een oogst dat een week minder licht heeft gehad en alle zomerse problemen heeft moeten doorstaan :D

 

Wat is een goeie oogst wanneer je kijkt naar grammen per m2 dan? Grammen per vierkante meter, wat zegt dat eigenlijk :-D Gaat toch om hoeveel energie je verbruikt hebt en wat dat heeft opgeleverd?

 

Btw: hoe kan je het gemiddelde echt goed berekenen als 1 waarde uit de hele reeks hoofdzakelijk is gebruikt. In mijn geval 1000 watt? MAW; hoe kan ik meer ''gewicht' aan die waarde hangen?

 

Beetje naar beide kijken. Zijn nog veel eerlijkere berekeningen maar goed.

 

Want met een 600 watt in een 2 bij 2 gram de watt halen is niet zo goed als met een 600 watt een gram de watt halen uit een keukenkast.

 

Beide gevallen zijn natuurlijk overdreven maar om het duidelijk te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die berekeningen altijd een beetje suggestief en totaal niet stroken met een reële berekening als je ook niet de tijd die een plant staat meerekent. Er zit voor mijn gevoel wel degelijk verschil in opbrengst of je bijvoorbeeld 3 of 6 weken voorgroeit. De meest nauwkeurige berekening is je totale stroomverbruik t.o.v. je opbrengst, maar ik denk dat dat is ondergesneeuwd toen mensen besloten buiten de meter om te gaan kweken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt toch gewoon korter voorgroeien door meer planten te zetten? Voorgroeien kun je ook onder een lager wattage en buiten de bloeitent doen. Daarom wordt meestal alleen naar g/W en g/m2 gekeken op basis van de bloei.

 

Je kunt het allemaal nodeloos ingewikkeld maken, maar dan heb je helemaal niets om te vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kweekt met een 600 watt lamp op 150 x 150 cm is de uitdaging om een gram de watt te halen minder groot dan op een oppervlakte van 120 x 120 cm. Hang je een tl lamp van 15 watt boven een voetbalveld met planten dan oogst je een bizar hoge gram de watt ratio.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cavedave

 

Ik heb altijd begrepen dat mensen buiten de meter om kweken omdat ze niet op willen vallen vbt het stroomverbruik, niet perse om de kosten omlaag te brengen.

 

Als je 20 kilo knalt, zal het je toch worst zijn als je 10K electra moet afrekenen? je houd er nog 90 over. Zo zou ik iig denken :D

 

Of bedoelde je dat niet? (dat gram de watt niet meer interessant is omdat je toch niet betaald voor de electra)

 

De cannabis scene is sowieso naar mijn idee verpest door mensen met geen enkele affiniteit met cannabis, anders dan het geld dat ze er op kunnen verdienen. Dat is jammer, want de hardcore crimineel, zonder oog op veiligheid of wat dan ook, alleen maar gericht op de euro's heeft het gewoon zwaar verpest voor de goedwillende kweker. Het gedoogbeleid is er nooit op berekend dat mensen hele loodsen vol gingen knallen, zelf ging lopen kutten met electra, stelen, milleuvervuiling, brand, lekker veel vertimec spuiten en al wat niet meer. Los van het feit dat de kern van het probleem uiteraard het gedoogbeleid an sich is :) De overheid zou eens een hele grote spiegel moeten bouwen en daar recht in moeten kijken. Want zij zijn degene die het probleem in stand houd met half slap beleid.

 

Met hpi?? Wat bedoel je...

 

Als je planten ieder 130/140 gram opbrengen en je heb er 10 staan dan kom je er wel.

 

Wij zetten er altijd verschillende in dus dat haalt het gemiddelde naar beneden maar Euforia of Skunk#1 doen gewoon 140 gemiddeld.

 

Zet ik er daar 10 van reken maar uit.....13/1400 is te doen. Alleen niet met ammie daar zit gewoon te weinig vlees aan.

 

Pg

 

Ik bedoelde met een HPS lamp.

 

Dus 1,5 bij 1,5. 1200 watt HPS eronder, en er 1200 gram uithalen. Dat zou dan ongeveer het maximaal haalbare moeten zijn op dat formaat? Als ik het goed begrijp. (Afhankelijk van de strain dus ook)

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje tussendoor.

 

Ik heb altijd water van bovenaf gegeven, maar ik heb nu zoveel plantjes staan, dat is geen doen meer.

 

Ik heb een bak, die kan ik toch gewoon vullen met de oplossing die ik normaal van boven af geef?

 

Maar hoelang moet/mag ik die bakjes met plantjes er max inhouden? Gewoon tot alles is opgezogen? (en het eventuele restant in de bak laten zitten?) Tot de aarde verzadigd is?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
13/1400 is te doen. Alleen niet met ammie daar zit gewoon te weinig vlees aan.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13/1400 is te doen. Alleen niet met ammie daar zit gewoon te weinig vlees aan.

 

Pg

Bwahahahaha voor iemand die aangaf steevast 0.9g/W te halen onder een 1000W HPS (wat later max 900g bleek van onder 1200W) ben je wel heel stoer met je 1400 "is te doen".

 

Blijft lachen met de marketing machine uit de polder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft lastig te zeggen wat nu de max is.

 

Volgens mij staat hier het record op 1k per m2, maarja op internet heeft ook iedereen een 20 cm lul dus wat is waarheid he. En de ene ruimte is niet met andere te vergelijken.

Ik heb geen ervaring met 1,5 bij 1,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ooit dat mensen met 20+ cm een grotere kans hebben op een problematisch seksleven.

 

Doe mij maar gewoon gemiddeld, maar wel met 1k per m2

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat topic gezien. Tegenwoordig zou je dat niet kwijt raken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al mijn moeders in een bak gegooid op het moment en daar een zooi voedingswater bijgegooid.

 

Maar ze staan nu 30 minuten, en ik heb niet echt het gevoel dat de bakken zich volzuigen. Doe ik iets fout?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze moeders heb je in potten en deze staan in een bak ?

 

Misschien zijn ze al verzadigd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...