Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

25X Amnees @ 1150 Gavita.

Recommended Posts

ik ga helemaal overstappen op coco's

gewoon vanwege het gebruikers gemak, dan hoef ik niet meer met aarde of iets te slepen

 

even spoelen na een ronde en klaar voor gebruik. met die omnipotent voeding draai ik hele run voor 40 euro kwa voeding

ben benieuwd hoe de overstap van aarde na coco's gaat bevallen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral PHC spullen pg.

 

Maar ik speel vals, ik doe soort van hybride. licht bijvoeden zodat mijn ph wat lager wordt.

 

Is dat nodig dan?@boef lol

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga helemaal overstappen op coco's

gewoon vanwege het gebruikers gemak, dan hoef ik niet meer met aarde of iets te slepen

 

even spoelen na een ronde en klaar voor gebruik. met die omnipotent voeding draai ik hele run voor 40 euro kwa voeding

ben benieuwd hoe de overstap van aarde na coco's gaat bevallen

Spoelen hoeft niet, gewoon de kluit eruit trekken, de kokos losmaken en weer gaan met die banaan. Het enige wat je nodig hebt is Canna Coco A + B. En ja, dat is inderdaad veel gemakkelijker dan kweken op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral PHC spullen pg.

 

Maar ik speel vals, ik doe soort van hybride. licht bijvoeden zodat mijn ph wat lager wordt.

 

Is dat nodig dan?@boef lol

 

Pg

 

Ja, heb aardig hoge ph hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het ook zonder geprobeerd@boef? Of is dat al teveel no till dus een nono lol.

 

Sorry ben knetter.....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel no no?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik was en ben eigenlijk meer van de hydro. Alleen vind dat aarde met "leven" stiekem toch ook wel heel mooi. Ik ben sinds een tijdje dan ook weer een aarde ronde gestart. Scoor voor mij doen echt niet slecht. (niet slechter dan hydro) Nu wil ik op grote aardebak werken en misschien wel soort van No -till achtig.

Ik ben ook helemaal hydro eigenlijk, omdat ik nooit iets anders heb gedaan. Vind levende aarde ook erg interessant, vanwege het "natuurlijke" en zo, wat is er nou mooier dan wiet met lekkere strontsmaak. :)

Zo'n grote aardebak lijkt me prachtig om draaiend te hebben en houden, alleen wel een hele berg aarde voor nodig. Duur en een hoop gesjouw.

Als je gewoon Guanokalong aarde gebruikt met een beetje Kalong bloom kun je prima eens een rondje bio proberen@boef en twiet. Daar komt niks bij kijken, kind kan de was doen. Wat gebruik jij boef met je aarde rondje? Pg

Maar die aarde moet dan toch wel elke ronde weer opgewaardeerd worden toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of opwaarderen of verversen, maar met zo een grote aardebak alles verversen is flauwe kul. Kost een hoop en vooral je rug.

 

Lavaworm en complete organics zijn compleet zat voor de planten, en je hebt er vrij weinig van nodig zeker in zo een grote bak.

 

De aarde klinkt altijd wat in dus je ververst 1 zak die je toevoegt met wat componenten. Daarna weer vol gas opnieuw starten.

Wortels enzo laten zitten die worden omgezet naar voeding voor de plant. Zo hoef je minimaal bij te voeden.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak me droom nou niet stuk Fras :(

Ha, ha :)

 

Ik zei het meer als geintje, maar er is bij zo'n binnenkweek wel een hele boel anders dan in de natuur.

 

Ben benieuwd hoe het gaat met je no-tilling. Ben net als Blowmonkey wel bang dat je heel veel beesten ellende gaat krijgen door die rottende plantresten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha i know.

 

 

Ik heb als eerst volgende doelstelling; kunnen opwaarderen zonder kwaliteits en kwantiteits verlies.

 

Vooralsnog niet van plan compost te maken op mijn plekje. Van dat eeuwig aarde verversen wil ik af. Ik wil zoveel dingen nog uitproberen, maar ik mis gewoon de ruimte, jammer genoeg.

Edited by bruinevingers
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit hoor!

 

ja dat aarde wisselen word je schijtziek van! ik ben beetje noob kwa aarde opwaarderen. dus aan mij heb je weinig

daarom ga ik op coco's dan maar wat minder natuur in me tent (vloeken in de kerk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank! Ik volg je topic al een tijdje en ben jaloers :D Ik heb geen flauw idee hoe coco's precies werkt. Maar scroggen vind ik altijd 1 van de tofste technieken om naar te kijken. Vooral om naar te kijken, want persoonlijk vind ik het veel werk :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit hoor!

 

ja dat aarde wisselen word je schijtziek van! ik ben beetje noob kwa aarde opwaarderen. dus aan mij heb je weinig

daarom ga ik op coco's dan maar wat minder natuur in me tent (vloeken in de kerk)

Kokos is een natuurproduct en ziet er uit als aarde. Dat klinkt toch aardig (bio) logisch? :icecream:

 

Dank! Ik volg je topic al een tijdje en ben jaloers :D Ik heb geen flauw idee hoe coco's precies werkt. Maar scroggen vind ik altijd 1 van de tofste technieken om naar te kijken. Vooral om naar te kijken, want persoonlijk vind ik het veel werk :D

Daarom gebruik ik van die ronde planthouders, dat geeft hetzelfde effect maar is flink wat minder werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu het grootste deel geknipt, en ik kan nu al zeggen dat het geen Kilo knaller wordt. Ik denk dat ik rond de 900 eindig.

 

Ik weet niet hoeveel watt ik precies heb verbruikt, hij heeft in het begin 1150 gedraaid. Daarna teruggedraaid naar 1000 en soms zelfs op 900. Denk dat ik gemiddeld 1000 watt heb gedraaid.

 

Rekening houdende met dat ze paar weken veels te warm hebben gestaan, en die GOD DAMN rot (eigen schuld, geen netje, geen fan dit keer) denk ik dat ik in mijn handjes mag knijpen. (edit: heb net gewogen wat ik heb moeten weggooien, en dat is gewoon een goeie 40 gram :() plus daarnaast afgebroken op dag 59 (wilde voor 9,5 week gaan)

 

Ik zal het uiteindelijke resultaat posten.

 

Ben nu stekken aan het maken voor de volgende run. Dat wordt wss:

 

5 x Rolex pheno 1

5x Rolex pheno 2

5x Sugar black Rose

5x Super Orange Glue

5x Pineapple Chunk.

 

 

Ik hoop dat jullie er dan weer bij zijn met jullie tips en tricks,

 

Ik vind helemaal mooi, en wil jullie graag andere keer zien!

Edited by bruinevingers
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 jaar geleden vertelde je me dat ik moest kijken naar grammen per watt. Nu begin je over grammen per m2.

 

963/0900 = 1.07

963/0950 = 1.01

963/1000 = 0.96

963/1050 = 0.91

963/1100 = 0.87

963/1150 = 0.83

 

Gemiddeld: 0.94 lijkt me redelijk voor een oogst dat een week minder licht heeft gehad en alle zomerse problemen heeft moeten doorstaan :D

 

Wat is een goeie oogst wanneer je kijkt naar grammen per m2 dan? Grammen per vierkante meter, wat zegt dat eigenlijk :-D Gaat toch om hoeveel energie je verbruikt hebt en wat dat heeft opgeleverd?

 

Btw: hoe kan je het gemiddelde echt goed berekenen als 1 waarde uit de hele reeks hoofdzakelijk is gebruikt. In mijn geval 1000 watt? MAW; hoe kan ik meer ''gewicht' aan die waarde hangen?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maat van me kweekt in een hok van 1 x 1 meter en had er eerst 600 watt boven hangen. Toen draaide hij 0,5 gram de watt wat dus neerkomt op 300 gram. Toen hij de 600 watt lamp verving voor 400 watt haalde hij er 280 gram vanaf. Gemiddeld ging zijn gram de watt ratio omhoog maar hij haalde minder grammen per m2 als daarvoor met de 600 watt lamp. Dat is het verschil tussen gram de watt en grammen per m2.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar dat is toch alleen interessant als je op ruimte wilt besparen?

 

edit: ooh wacht, volgens mij zie ik het nu :D Tis een soort efficiency meting, wat moet er mogelijk zijn op 1,5 bij 1,5 dan

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kilo moet minimaal kunnen. Zo heel slecht heb je het in mijn ogen niet gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...