Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

25X Amnees @ 1150 Gavita.

Recommended Posts

Ook spoelen is lastig op aarde want

 

Op aarde kun je helemaal niet spoelen :whistle:

 

Scherpe wiet komt vaak door de chemische voeding

Ja en organisch geeft een poepsmaak! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook spoelen is lastig op aarde want

 

Op aarde kun je helemaal niet spoelen :whistle:

 

Scherpe wiet komt vaak door de chemische voeding

Ja en organisch geeft een poepsmaak! :likken:

 

Op aarde kun je niet spoelen en heeft geen enkele zin mits je organisch kweekt, gebruik je bac of biobizz zou ik wel alleen water geven de laatste 2 weken want die zijn bio-mineraal dus zit een stukje chemie in wat het scherp maakt.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel: ik heb geen problemen met wiet op aarde geteeld, er zit superieure kwaliteit tussen. Het een is niet beter dan het ander vind ik en misschien ga ik in de toekomst wel weer een rondje op aarde doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten nemen altijd "chemie" op. Dat is het enige wat naar binnen kan. Organische moleculen moeten eerst afgebroken worden tot "chemie".

 

De plant kan ook niet kiezen wat die opneemt. Ook daar zit geen verschil. Alles wat door het membraan in de wortels past gaat met het water naar binnen.

 

 

De meest scherpe wiet die ik ooit gekregen heb was organisch gekweekt. Zelfs met de vape kon ik dat niet gebruiken. Elk haaltje hiestte ik mijn longen er haast uit. Dat heb ik gewoon weg moeten gooien

 

Spoelen is naar mijn mening wel onzin. Ik heb daar nooit enig verschil door bemerkt. Je moet, ze gewoon niet over voeden

 

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zetten fosfaten ( geen voeding ) om in N wat de plant ten goede komt.

Fosfaten worden omgezet naar stikstof? Das knap. Fosfaten in kraanwater valt trouwens wel mee pg, dat is meer wanneer wij er klaar mee zijn en terug het riool in pompen met de wasmiddelen erbij.

watersamenstelling_massa.jpg

 

Op aarde kun je helemaal niet spoelen :whistle:

Dat kan wel, heb ik je voorheen al eens uitgelegd in een ander topic. Net zoals dat je kan overvoeden met organische toevoegingen. Het ligt eraan hoe snel al die meststoffen vrijkomen en wateroplosbaar zijn dat spoelen nut kan hebben. Calciumfosfaat spoel je niet zomaar gemakkelijk uit, stikstof in de vorm van bloedmeel bijvoorbeeld weer wel.

Kan ik niet gewoon zelf compost maken in mijn aardebak, in mijn aarde?

 

Het lijkt mij dat dat genoeg voeding levert

Ooit wel eens compost gemaakt? Zijn allemaal beestjes, schimmels en bacteriën voor nodig die je liever niet in de buurt van je planten hebt. Nee, dat gaat niet werken. Kant en klare compost hebben ze wat aan, maar een beetje compost zit ook echt niet genoeg voeding in voor weer een gehele binnenkweek, daar heb je snelwerkende meststoffen voor nodig, afbraak van compost heeft langer nodig.

De planten nemen altijd "chemie" op. Dat is het enige wat naar binnen kan. Organische moleculen moeten eerst afgebroken worden tot "chemie".

 

De plant kan ook niet kiezen wat die opneemt. Ook daar zit geen verschil. Alles wat door het membraan in de wortels past gaat met het water naar binnen.

Precies, een goede organische kweek heeft ten alle tijde een medium wat zo rond de 50% mineraal zit, de rest is organisch. Hoe anders moet de plant het op gaan nemen? Een scherp wietje wordt vaak veroorzaakt door een teveel aan fosfor, als je myco's geeft en weinig bijvoedt, dan gebruiken ze over het algemeen een stuk minder p, het logische vervolg is een zachter wietje. Blame de pk13/14 die veel hydrokwekers stug tot week 7 blijven meegeven voor de niet te roken hydro die je in de shops ziet liggen. Plant kan aardig veel fosfor opnemen zonder uiterlijke excessen te vertonen, maar meer is zeker niet beter wanneer het p betreft. Niet alleen hydrokwekers hebben daar last van trouwens hoor, organisch is het net zo makkelijk om te veel p mee te geven.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een plant het zelf uit de grond haalt hoe 'geef" je dan teveel p? Ik geef hemaal geen p..., sterker nog Kalong bloom zit geen p in.

Kalong grow-->>NK 6-3

Kalong bloom-->> NK 3-6

 

De p zit in de guano die de planten zelf uit de bodem halen, 380 gram op 50 liter Guanokalong aarde trouwens.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit wel eens compost gemaakt? Zijn allemaal beestjes, schimmels en bacteriën voor nodig die je liever niet in de buurt van je planten hebt. Nee, dat gaat niet werken. Kant en klare compost hebben ze wat aan, maar een beetje compost zit ook echt niet genoeg voeding in voor weer een gehele binnenkweek, daar heb je snelwerkende meststoffen voor nodig, afbraak van compost heeft langer nodig.

 

 

Jij hebt zeker nog nooit geen planten (maakt niet uit wat voor) op een composterende composthoop gezet??

Moet je eens doen voor de gein, je zult versteld staan!!

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegene die nooit een echte 100% organische kweek heeft gedraait, laat staan ooit zulke wiet gerookt kunnen totaal niet oordelen.....

 

Dat is hetzelfde als iemand die altijd op dwc onder led kweekt er ook van alles van vind maar het nooit echt geprobeerd heeft.....en dan nog wint het ego het vaak want een kwestie van gunnen komt er ook bij kijken lol, waarom zou je diegene een veer in zn reet steken, omdat zn wiet zo lekker is? Iedereen zn eigen wiet is toch het lekkerst lol.

 

Pg

 

ik kijk nu mee met 3 organische binnen kweekjes omdat iemand in mijn omgeving daar een hosseltje in heb (organsiche aarde)

planten groeien prima op hoor. zien er super gezond uit hele kweek zonder bij te voeden

 

maar of die wiet beter is als mijn wiet? daar waren de organische growers ook nog niet van overtuigt

waar ze wel van overtuigt zijn is dat het idiot proof is. je hoeft alleen water te geven

 

 

Ook spoelen is lastig op aarde want

 

Op aarde kun je helemaal niet spoelen :whistle:

 

Scherpe wiet komt vaak door de chemische voeding

 

kwam de scherpe smaak in wiet niet van chlorofyl?

dat heb je toch met elke manier van kweken

 

das de reden dat je gaat spoelen en curen zodat de chlorofyl afbreekt en je een lekkerder wietje krijgt

en met spoelen word bedoelt de plant de bodem leeg laten trekken waardoor de plant de voeding uit de bladeren haalt waardoor er minder chlorofy

op het moment van oogsten

 

zo had ik het begrepen teminsten.

ik ben verder ook geen expert ik papagaai maar dingen na van de forums en websites die ik afgelopen jaren heb gelezen

Edited by MisterX
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

He nog even over dat compost gedoe.

 

 

Ik heb nu deze ronde klaar, en de stekkenboer is weer eens traag. Kan ik de boel niet een beetje levend houden door een maand lang die fanleaves (halve vuilniszak vol) onder de aarde te stoppen en verdelen? Of is een maand te kort? (moet 2 weken wachten en nog 2 weken voorgroeien).

 

Dat no tillen waar boef het over had is toch eigenlijk gewoon composteren tijdens je kweek? Of zie ik dat verkeerd. Het idee is dus die aarde 'levend' te houden, niet om genoeg compost te maken voor een hele kweek ;)

 

Als ik de boel niet een maand levend kan houden, ga ik deze aarde maar weer verversen, voor die jonkman aarde zodat het daarna goed opgewaardeerd kan worden. Ga het iig niet weer laten uitdrogen.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mycos maken toch juist extra P beschikbaar uit voor de plant? En dan gaat er bij sommigen nog een extra overdosis P bij uit vleermuizenpoep. Teveel P is overigens slecht voor het bodemleven.

 

Dat no tillen waar boef het over had is toch eigenlijk gewoon composteren tijdens je kweek? Of zie ik dat verkeerd. Het idee is dus die aarde 'levend' te houden, niet om genoeg compost te maken voor een hele kweek ;)

no tilling is inderdaad om het bodemleven niet te verstoren. Dat is toch iets heel anders dan composteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh ik begreep eruit dat ze gewoon al hun plantresten e.d terug in de aarde stoppen. Daarna wordt het toch tot compost gemaakt lijkt mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zo goed hoe luchtstromen werken, maar 'ketst/bounced' een luchstroom tegen wanden?

 

MAW, als ik mijn fan richt op een wand, ketst hij dan af en creeert hij dan meerdere nieuwe luchtstromen?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bladeren over de aarde doen ze om de wormen te voeden. Dus als je die niet hebt lijkt het me niet zo zinvol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, als dat zo is David, hoe zorgen ze er dan precies voor (met het oog op het feit dat ze de aarde geheel met rust laten) er voldoende voeding aanwezig is voor de duur dat 'ze de aarde in zijn geheel' met rust laten?

 

het klinkt als de ultime manier van meest lui kweken ;-)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat voegen ze aan het begin toe.

 

Daarna gaat alles weer terug op de aarde. Precies zoals het in de natuur ook gaat. De blaadjes vallen van de bomen en dat zorgt weer voor voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ze voegen aan het begin toe (wat voegen ze dan eigenlijk preciestoe?), zoveel, dat het genoeg is voor meerdere runs? Of hoe moet ik dat zien? 1 run? Dan is het niet logisch meer, want dan moet je alsnog je aarde 'bewerken' voor de volgende run.

 

Het organische afval laten ze dus gewoon los bovenop de aarde liggen?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf erg weinig verstand van, maar er is heel veel info over te vinden op internet.

 

Ik volg deze jongens op Youtube en toevallig doen zij dit jaar ook aan no-till.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Google een voorbeeld:

 

Acadian Kelp Meal @ 1/2 Cup per cubic foot

 

Neem Cake and Karanja Cake 50/50 Mix @ 1/2 cup per cubic foot

 

Crustacean Meal @ 1/2 Cup per cubic foot

 

Gypsum Dust @ 1 Cup Per Cubic Foot

 

Brix Blend Basalt @ 1 Cup Per Cubic Foot

 

Glacial Rock Dust @ 1 Cup Per Cubic Foot

 

Oyster Flour @ 1 Cup Per Cubic Foot

 

Malted Barley @ 2 Cup Per Cubic Foot

 

1 Handful of Red Wigglers (per container)

 

1 Handful of European Night Crawlers (per container)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja post dan gewoon die hele link, want dit zegt me nog niks :D Je voegt dit toe en dan? kan je 3 jaar vooruit? 3 maanden? 3 dagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat No-till is leuk voor buiten of binnen als je meerdere locaties hebt, lijkt me niet echt geschikt voor de ene ronde meteen na de andere ronde. Het bodemleven heeft tijd nodig om de kluit te composteren, als je er meteen een plantje "bovenop" zet gaat het niet werken. Dan komen de wortels de bodem niet in (zelf ervaren) , en al je "zooi" wat je na een ronde weer bovenop je aarde gooit zal ook eerst even verwerkt moeten worden door het bodemleven voordat het weer beschikbaar is voor de plant.

 

En je afvalstoffen in je aarde, hoe zit dat?

 

Die boeren die volgens deze methode werken kweken meestal ook maar 1x per jaar, dan heeft de bodem ook het hele najaar/winter de tijd om weer zijn ding te doen ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klinkt als de ultime manier van meest lui kweken ;-)

 

Eerlijk gezegd, begin je ook echt te klinken als een ultieme luie kweker/lezer/onderzoeker

 

Je kunt ook gewoon wiet in de shop kopen,

Dan heb je er helemaal geen werk meer aan.

 

Je kunt er zelfs voorgedraaide joints kopen.

 

:whistle:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat No-till is leuk voor buiten of binnen als je meerdere locaties hebt, lijkt me niet echt geschikt voor de ene ronde meteen na de andere ronde. Het bodemleven heeft tijd nodig om de kluit te composteren, als je er meteen een plantje "bovenop" zet gaat het niet werken. Dan komen de wortels de bodem niet in (zelf ervaren) , en al je "zooi" wat je na een ronde weer bovenop je aarde gooit zal ook eerst even verwerkt moeten worden door het bodemleven voordat het weer beschikbaar is voor de plant.

 

En je afvalstoffen in je aarde, hoe zit dat?

 

Die boeren die volgens deze methode werken kweken meestal ook maar 1x per jaar, dan heeft de bodem ook het hele najaar/winter de tijd om weer zijn ding te doen ;)

 

Nou in de natuur halen ze de afvalstoffen ook niet weg. En opzich kan je je mulch ook weg schuiven. Ik haal nooit wortels weg en plant altijd er boven/ desnoods paar centimeter er naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...