Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Speech Cannabis Bevrijdings Dag.

Recommended Posts

Gisteren werd de Cannabis Bevrijdings Dag In het Flevopark te Amsterdam gehouden. Het park is een prachtige lommerijke omgeving voor zo'n manifestatie. Er waren erg veel mensen. Ik heb het nog nooit zo druk mee gemaakt en de sfeer was fantastisch. Echt een sfeer van love en peace, wat inherent is aan de hennepplant en haar werking. Het publiek was heel gemeleerd van jong tot oud. Er traden allerlei bands op, er was een hennepmarkt, een vape lounge, ettelijke panels, workshops en er waren een aantal sprekers op het hoofdpodium, waaronder ik.

Voor de mensen die dit gemist hebben plaats ik hier mijn speech.

 

Hallo beste mensen.

 

Het alweer de negende cannabis bevrijdingsdag. Geweldig wat het VOC tezamen met een groot aantal vrijwilligers weer uit de grond heeft weten te stampen. Alle respect Hulde!

Verleden jaar werden wij positief gestemd door oud premier Dries van Agt met de uitspaak: Er is hoop makkers! Wat is er het afgelopen jaar gebeurd? Positieve ontwikkelingen waren het wetsvoorstel van Vera Bergkamp om de aanvoer naar de coffeeshops te reguleren en het amendement van Liesbeth van Tongeren om medicinale teelt voor eigen gebruik mogelijk te maken. Beide wetsvoorstellen werden aan genomen. Belangrijk is ook de legalisering van cannabis in Canada. Cannadabis!

 

Minder is het, dat Trump de aanval heeft geopend op het liberale softdrugsbeleid, dat volgens zijn minister van Justitie, Sessions, moet worden teruggedraaid.

Ondanks het feit, dat wij hier al cannabis consumerend feest kunnen vieren worden er nog steeds mensen om een paar hennepplanten in of om hun huis met kinderen en al op straat gezet. Vervolgens worden ze sociaal, maatschappelijk en psychisch kapot gemaakt. Straf staat in geen enkele verhouding tot het 'vermeende' delict en is een flagrante schending van de mensenrechten. Evenals de langzaam in het Thaise martelmoeras wegzinkende Johan Van Laarhoven, ex coffeeshophouder van de Grass Compagny.

 

Het is heel wrang en verdrietig tegelijk dat het meest vredelievende volkje, de cannabis genieters, zo wordt gecriminaliseerd. Wij zijn niet de vijand! Inyegendeel! Als je ons als vijand ziet, dan ben je door de ratten besnuffeld. De vijand zit bij de overheid tussen de oren! Het zegt veel over hun morele standaard of wat daar nog van over is en het is duidelijk dat die nodig herijkt dient te worden.

 

Wat onvermijdelijk is, is dat de thuisteelt wordt geregeld. Anders houdt je nog het hele repressie apparaat met al zijn excessen in stand en schiet je er vooralsnog niet veel mee op.

Het is onverteerbaar dat iemand of een regering op basis van moralisme denkt het recht te hebben om voor mij te bepalen, wat ik wel of niet tot mij mag nemen. Je wordt beroofd van de zeggenschap over je eigen geest en lichaam , je enige concrete bezit. Het recht op zelfbeschikking, dat is waar het in essentie om gaat. Ik hoef niet tegen mijzelf beschermd te worden en heb geen plant politie nodig. Het criterium is altijd dat je een ander met je consumptie niet tot last bent De regering heeft gewoon niet het recht om een plant te verbieden. De natuur is van iedereen. Wij zijn de natuur!

 

Gezien de reacties van de VVD en het CDA zal het echter nog een hele klus worden om de wetsvoorstellen door de Eerste Kamer te loodsen.

Schrijnend is het optreden van Mark Rutte, als premier van ‘alle’ Nederlanders’, want in plaats van zich oplossingsgericht te manifesteren blijft hij als een langspeelplaat in de stigmatiseringsgroef hangen, met zijn onbekookte uitspraken over wiet, als zijnde ‘troep’ en ‘rommel’ en zadelt zodoende de samenleving met allerlei onnodige excessen op. Zijn ‘mantra’, dat 80% naar het buitenland gaat is puur speculatief en is tevens een non argument. Een calvinistische moralist vermomd als liberaal! Het enige wat de VVD/Rutte hoeft te doen is zich baseren op hun beginselprogramma van 2008. N.l. eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en het recht op zelfbeschikking.

 

Het CDA claimt met veel aplomb het alleenrecht op moraliteit. Zij wil alle coffeeshops sluiten, omdat ze daar een door 800.000 Nederlanders gewaardeerd kruid, namelijk wiet, verkopen. Wiet als concurrent van God? Het heeft er de schijn van, want hoe is het anders te verklaren dat het CDA een plant, een creatie van hun eigen schepper, gaat bestrijden? Hoe durf je zo’n goddelijk geschenk ‘het groene gif’ of ‘sluipmoordenaar’te noemen?

Calvinistisch moralisme, een manier om mensen klein te houden!

Nu kun je wel een moreel oordeel hebben, maar dat geeft je nog niet het recht om je medemens het consumeren van hennepbloemen te verbieden. Temeer daar zij met hun consumptie niemand tot last zijn en er niemand aan dood gaat. In feite stellen de VVD en het CDA hun moralisme boven de grondwet.

 

Het is de overheid die # bewust een monstrum heeft gecreëerd. Het cannabiswanbeleid is als een voortwoekerende juridische kanker, die een wissel op de samenleving trekt. De haard is het verbod. Dus zul je noodzakelijkerwijs naast het bestrijden van de uitzaaiingen , de haard- het verbod-moeten verwijderen.

Daarom wordt het tijd om actie te ondernemen. Laat niet langer over je heen lopen. Verhef je stem! Wat kun je doen? Maak bv. filmpjes voor Cannabis?Aangenaam!- http://cannabisaangenaam.nl. Stel deze onzin aan de kaak, laat zien wat cannabis voor jou betekent. Volg mijn vlog op het youtube kanaal 'doedeledocu'- https://www.youtube.com/watch?v=LlzMA5M4U_I. De overheid dient nl. op haar kinderachtige gedrag aangesproken en afgerekend te worden.

Opheffing van het cannabisverbod zal een verbetering van de wereld betekenen.

 

Baas in eigen Brein! Doede J. de Jong

 

Ik heb geen idee waarom dit nu weer zo'n klein lettertype is.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het in Antwerpen dit jaar niet doorging door onverwachte pesterijen tegen TUP :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo Doede en mede CannaLOvers

 

Wat een top dag was het idd echt super goed kwa sfeer!!!!! :vape: :icecream:

Vooral de muziek viel niet tegen, kortom volgend jaar ben ik er weer bij!

 

Ps waren er meer mensen die ook hier op het forum zitten?

 

 

Greetz GanjaFyah :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1vape,1love

stond er met waterpijpen en dampjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is langzamerhand een revolutie gaande in Nederland, waar steeds meer mensen waarvan je het niet zou verwachten wietolie gebruiken, ook mensen die het Christelijk geloof aanhangen.Ik heb het dan niet over de legale verkrijgbare CBD olie, maar gewoon de wietolie met THC erin.Mensen voelen zich er goed bij, slapen makkelijker & hebben minder last van kleine vervelende lichamelijke ongemakken.Vaak wordt er door de arts paracetamol of een aspirientje aanbevolen die vervelende bijwerkingen kunnen hebben of een slaapmiddel waar je in de ochtend groggie van wakker wordt, iets dat ze bij de wietolie niet ervaren.Hoe meer mensen het aan elkaar doorvertellen, hoe meer mensen het gaan uitproberen.De politiek gaat het nog moeilijk krijgen de komende tijd, want ook Cannabis is preventief te gebruiken.De Cannabinoidenzuren die je in een tinctuur of thee aantreft zijn al hele sterke antioxidanten, dus net zo gezond als een bakkie zwarte koffie of groene thee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er sterven teveel mensen aan het prescriptie medicijngebruik,terwijl canna olie vaak ook helpt zonder negatieve bijverschijnselen.

 

Maar aan olie verdient niemand,alleen de persoon die het gebruikt verdient daarmee zijn/haar gezondheid terug.

En dat is voor de farmaceutische industrie niet genoeg,want die willen alleen geld.

 

 

Als alle politiek gestuurde baasjes niet geschoold worden,denken ze het altijd bij het juiste eind te hebben zonder er kaas van gegeten te hebben. :rtfm:

Dus leer ze hoe het wel zit,inplaats van de sterkte van wiet willen beperken.

Dat is de grootste onzin ooit.

 

Zelfs keukenzout is giftiger dan THC...... :lol:

 

 

Me se legalise it, nuh critisize it.....

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekker wiettheetje is ook niet verkeerd & zit barstensvol antioxidanten, net zo goed als groene thee.Wiet is ook preventief te gebruiken & mensen die regelmatig een jointje roken zijn meer tevreden & succesvol

 

http://metro.co.uk/2017/06/18/people-who-smoke-weed-might-be-more-successful-and-satisfied-6716898/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...