Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Santanesia 12/12 Systeem Onder 400W Cree Cobs Leds

Recommended Posts

Ik dief omdat ik geloofde dat de kleine topjes energie stelen van de grootste toppen en dat de fluf onderin zorgt dat de toppen bovenin minder dik worden. Als dat niet zo is laat ik het liever achterwege want dieven is een flinke klus.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon een hekel aan fluff knippen,dus dief ik het liever weg.

heeft bij mij verder weinig te maken met opbrengst ofzo,eerder met tijd&luiheid.

Met mijn 3 plantjes is dieven zo gedaan,maar met 20 ofzo pfff....rugpijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies een paar is wel te doen maar meer dan 4 planten dieven word je niet blij van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kantoorpikjes praat..

 

(Of je moet al minder valide zijn) dan heb ik niks gezegd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven deed je om het lekker luchtig te houden onder de rokken vd dames en zo problemen te voorkomen.

Gaan de dames van zichzelf al wat luchtiger door het leven dan beroof je je van een flink aantal grammen wiet als je die dieft :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Normaal gesproken dief ik ook, maar dan meer voor de "netheid".

 

Dit keer laat ik het gewoon een keer allemaal zitten :)

 

Ik moet zeggen dat een aantal planten nog best "diep" topjes heeft zitten die best aardig mee lijken te komen. Andere planten (met meer blad) beginnen inmiddels onderin al blad te verliezen omdat het geen licht vangt. Dus het hangt zeker ook van de bouw van de planten af ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kantoorpikjes praat..

 

(Of je moet al minder valide zijn) dan heb ik niks gezegd :)

Gewoon lui en zeker geen kantoorpik! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat kan natuurlijk okk :P wou et al niet zeggen

 

Dieven doe ik ook nooit, omdat ik er gewoon niet bij kom omdat ik op slabs kweek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder dus tijd voor ene update. De dames hebben inmiddels 3 weken bloei achter de rug.

 

 

 

Het gaat zijn gangetje. Alleen hangt nu wel de lamp op maximale hoogte. Hoop dat ze dus niet (veel) verder meer de hoogte in gaan.

 

 

 

Overzichtje van het hele veld

gallery_37858_19441_253593.jpg

 

En wat foto's van toppen:

gallery_37858_19441_21270.jpg

 

gallery_37858_19441_4812.jpg

 

gallery_37858_19441_104896.jpg

 

gallery_37858_19441_61207.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie aardig wat bolstaand blad, hebben ze misschien last van de warmte? Voor slechts drie weken bloei (zichtbare bloei?) hebben ze al flinke toppen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bol blad is meer van teveel water geven of te hoge luchtvochtigheid toch? Ik heb in ieder geval doorgaans eerder "hol" (canoblad) als ze te warm/droog staan.

 

Het is 26C in de tent, dus de temperatuur zal het niet zijn. Droog is het ook niet met de LV tussen de 65% en 70%).

 

Die bolle blaadjes zijn allemaal van dat blad uit de toppen. Dat ziet er atijd wel wat anders uit. Zeker die pheno met "klauw" heeft inderdaad wel veel van dat blad in de toppen.

 

Het is het 12/12 systeem dus ze staan vanaf ontkiemen al op 12/12, dus ik tel de bloei maar vanaf de zichtbare bloei. Het heeft een week of 4 geduurd voordat ze van ontkiemen in bloei stonden. Niet echt vergelijkbaar met een "normale" kweek waarbij je eerst een paar weken voorgroeit dus. Vorige keer stonden ze (na wat voorgroei) anderhalve week na overschakeling naar 12/12 al in bloei.

 

Die eerste top (zonder flits en dus met normale kleur) is er eentje die al wat oranje haren heeft. Neem aan dat die wel met 6 weken klaar zal zijn. Anderen zijn nog aan het op komen en die zullen meer richting de 10 a 12 weken gaan.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant om te volgen zo'n kweek gelijk op 12/12 .

Mooie topvorming al na 3 weken .

 

Je scheef dat je een ronde potgrond gedaan , maar dit zo'n gekoot vond .

Om welke redenen precies ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

logischerwijs gezien voel ik wel wat voor het dief verhaal. De argumenten erachter klinken wel logisch toch? Meten is weten uiteraard, maar gevoelsmatig zou het me niet verbazen.

 

Het probleem met dieven is dat in mijn geval het niet lekker werkt. Ik kom never nooit meer bij de middelste planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heribei-lover, Water geven is zo'n gedoe op aarde en je weet nooit echt wat de pH of het voedingsniveau is in de aarde. Heb er allemaal liever wat meer controle over.

 

@bruinevingers, De argumenten "klinken" logisch, maar zijn het ook weer niet echt. Dieven stelen bij een indoor groei geen energie van de bovenste toppen. Get gaat gewoon die kant niet op. We dieven eigenlijk ook niet echt. Het is meer snoeien. De hele takken gaan eraf. Inclusief blad, dus per saldo heb je ook minder fotosynthese.

 

Anyway, ik heb nooit gemerkt dat het met of zonder dieven echt veel uitmaakt voor de oogst. Dus ik dief om andere redenen. Of niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door te dieven kunnen onderliggende toppen wel harder worden omdat het licht er direct opvalt zou je denken, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor hardere toppen zal je denk ik defoliation moeten toepassen, met dieven haal je enkel de energie weg bij topjes die het net niet waard zijn.

De toppen die daar boven groeien worden niet harder, eerder volwassener dan normaliter.

 

@Wietefras

Dat worden weer heerlijke kaarsen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze ronde (voor het eerst) de onderste node geheel verwijdert,

en vervolgens onder/binnenin wat gediefd.

 

En ik ben zeer te spreken over de ontwikkeling van het gewas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt natuurlijk het LAI verhaal. Maar Wietefras doelt volgens mij op het feit dat bij de gemiddelde indoor grow het onderin zo "koud" is dat de energie daar toch niet heen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel gehad dat ik de boel wat opgeschoond had en dat vervolgens de plant weer als een dolle blad ging aanmaken, maar dan wel in de toppen. Dat gaf dus alleen maar extra knipwerk.

 

Verder inderdaad wat Boefje zegt. De toppen onderin nemen nooit energie weg van de toppen bovenin. Die kant gaat het gewoon niet op. Ze zouden hooguit wat water kunnen wegenemen.

 

De Universiteit van Leiden heeft ooit een testje gedaan met wel of niet "scheren" van de beentjes. Die hadden een vergelijking gemaakt tussen het cannabinoiden en terpenen profiel van planten die van onderen gesnoeid waren en planten waar ze vanaf gebleven waren. De gesnoeide planten gaven meetbaar lagere THC en terpenen concentraties. 19,7% THC bij de gesnoeide planten en 21,8% THC bij de niet geschoren dames. Dus blijkbaar doet het de planten wel degelijk eerder kwaad dan goed als je de onderkant leeg haalt.

 

Vraag is natuurlijk wel of je dat merkt als je het rookt/vaped/eet Waarschijnlijk zie je dat verschil alleen maar als je de boel laat testen in een lab.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook niet dat ik die 2% verschil zelf zou merken.....

Zou ik dan net 2% meer vreetkick hebben? :lol:

 

 

Misschien moet ik gewoon de volgende ronde ook maar eens een scheerloze ronde doen. :innocent:

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het is weer tijd voor een update na inmiddels 4 weken bloei.

 

Gaat eigenlijk nog steeds zijn gangetje. Groei is er ook wel uit, dus het is nu alleen nog wachten op de ontwikkeling van de toppen. Her en der is al een eerste oranje pistil te zien en een enkele top zit al helemaal vol met oranje pistils.

 

Ben nog een beetje zoekende naar de juiste EC, maar ik vermoed dat ik eerst ook wat moet doen aan de verdamping. Met DWC kwam er eigenlijk geen water uit de bak, maar deze open perliet bakken zullen flink verdampoen. Wat mogelijk ook de EC in die bakken wat verhoogt. Anyways, de planten lijken het allemaal sowieso wel prima te vinden.

 

Temperatuur is wel een beetje een drama op zolder, maar in de tent valt het met een graad of 29 nog wel mee. De lucht is redelijk vochtig (rond de 60%) dus de planten kunnen gelukkig wel wat hebben.

 

De foto's dan met allereerste een overzichtje:

gallery_37858_19441_166546.jpg

 

Topje van een beetje dichterbij:

gallery_37858_19441_97067.jpg

 

Plus een assortiment toppen:

gallery_37858_19441_152713.jpg

 

gallery_37858_19441_121453.jpg

 

gallery_37858_19441_81720.jpg

 

gallery_37858_19441_42683.jpg

 

gallery_37858_19441_10445.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit voor dit stadium

EC mag inderdaad wel een iets omhoog

Gaan zoals die gaat !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn al lekker aan het bouwen, zo te zien wordt het een veelbelovende ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze gaan lekker. Vind het ook wel een mooi gezicht met die toppen zo in rijen. Je ziet eigenlijk precies de twee planten zitten die ik getopt had (werden te lang). Dat zijn de enig die uit het gelid staan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...