Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

beginnendekwekr

Mijn Eerste Buiten Kweek! (Hulp Word Gewaardeerd)

Recommended Posts

Ik weet dat het laat is om nog te beginnen. maar heb toch besloten dit jaar, voor het eerst mijn eigen planten te zetten.

Ik heb er voor gekozen om zelf zaadjes te kopen simpelweg omdat ik niet de juiste mensen kom om aan stekjes te komen en omdat me dit ook leuker leek.

 

Mijn doel is om een zo hoog mogelijk opbrengst te krijgen die goed van smaak is, Hierbij is alle hulp nodig aangezien ik geen expert ben op het gebied van kweken.

 

ik heb er voor gekozen 6x AK47 autoflower zaden te gebruiken. ik wil ze eerst thuis laten ontkiemen en dan als ze sterk genoeg zijn naar buiten halen. ben ook van plan foto's te posten zodat jullie mij het beste advies kunnen geven.

 

veder denk ik dat ik ze in potten zet van 11l en over de grond verhouding die ik in de pot ga doen ben ik niet overuit daar zou ik graag hulp bij krijgen

 

kom binnen kort met eerste foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast succes! :D

 

Als je de luxe hebt om naar de growshop te gaan dan zou ik daar eerst voor een lightmix gaan en bij het overpotten naar de finale pot een batmix.

 

Anders zaai en stekgrond en dcm groenten&kruiden potgrond. (Eventueel wat lavameel of tuinkali en beendermeel er ondermengen)

 

Er wordt gezegd autoflowers niet verpotten maar 1x kan geen kwaad ;)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn 2 dagen veder en de zaadjes zijn binnen ik ga ze gelijk laten ontkiemen.

 

dit ga ik doen door ze eerst in water op kamer temperatuur te zetten in een glas met water (water ook kamer temperatuur)

en morgen stop ze in een natte wc rol en leg ik ze nog 2 dagen op een bord.

 

de zaden heb ik besteld bij freeseedsonline en zijn gefeminiseerde ak-47 zaden

 

hier volgen de eerste foto's

 

https://ibb.co/e4rTqv

https://ibb.co/i0y8qv

https://ibb.co/fFwpxa

 

vroeg me af het beste was om het glas met water met de zaadjes in het donker of in het licht te zetten.

en hetzelfde geld voor als ik morgen de zaadjes in het wc papier stop moet ik ze dan in het donker, licht of vol in de zon zetten graag iemand die mij daarbij advies kan geven.

 

heb ze voor nu gewoon in het licht gezet maar niet vol in de zon.

 

hoop dat alles goedkomt :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal als ik jou was alleen de wc-papier methode gebruiken, meeste kans op slagen namelijk. Ontkiemen doe je altijd in het donker anders kan je het ontkiem proces verstoren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu :tu

 

Zorg dat ze vochtig blijven maar niet TE nat. dan krijg je schimmel en wil je ook niet. Ik besproei bij het ontkiemen het wc-papier 1x in het begin en dan niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SHIT. heb ze dus wel veelste nat gemaakt.

heb net de drastische maat regel genomen om de zaden in heel donker licht uit het toilet papier te halen heel voorzichtig en ze in nieuw toilet papier te stoppen dat minder nat is tot bijna droog. heb een paar druppels water rondom elk zaadje gedaan.

 

zag dat uit 2 zaadjes al wel een piepklein steeltje is gekomen.

 

hoop dat ik het niet verpest heb :thumbsdown:

door ze eruit te halen

maar omdat je zei niet te nat en aangezien mijn toilet papier waar ze eerst in zaten compleet doorweekt was :innocent:

 

iemand nog tips om ze nu beter te maken heb ze nu in redelijk droog toilet papier op een bord zitten met een klein beetje water rondom de zaden hoop dat ik minimaal nog 4 van 6 goed kan laten ontkiemen

 

IEMAND NOG TIPS!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, gewoon in stek en zaaigrond en geduldig wachten ?

100% opkomst hier door ze gewoon in een donker kastje in licht vochtige aarde te plaatsen.

Kan ook geluk zijn van mijn kant maar tot nu komt alles op in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...