Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mijn speed+ was na ongeveer 5/6 weken al zo goed als klaar. Onderin nog wel onontwikkeld. Misschien kan je hem deels oogsten en het spul onderin door laten groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn speed+ was na ongeveer 5/6 weken al zo goed als klaar. Onderin nog wel onontwikkeld. Misschien kan je hem deels oogsten en het spul onderin door laten groeien.

 

Het ziet er inderdaad na uit dat ze bovenin eerder klaar zullen zijn. 50 tot 80% van de trichomes amber ga ik voor. Als dit het geval is voor een top, gaat die eraf tot dat alle toppen weg zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pas bij 50 tot 80% amber? Potentie is dan al voor een deel verloren, he.

 

https://www.cnnbs.nl/is-het-al-oogsttijd/

Je hebt inderdaad gelijk ja! Ik zal dus moeten gaan voor zoveel mogelijk melkachtige/troebel ipv amber. Als de eerste amber kleurige trichomes verschijnen moet ik eigenlijk al direct oogsten dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn de topjes van de plant die volgens mij het verste is qua bloei.. Dit kan ik zien aan de grote bladeren, die zijn allemaal bijna zo goed als geel of dood.

Ik heb geen loep of microscoop tot mijn beschikking dus kan het heel lastig zien. Heb net een rondje stad gedaan maar nergens eentje kunnen scoren. Hopelijk kunnen jullie mij aan de hand van de volgende foto's vertellen of deze plant al zover is??

 

20170814_134626266_i_OS.jpg

20170814_134649353_i_OS.jpg

20170814_134604946_i_OS.jpg

20170814_134621094_i_OS.jpg

20170814_134544928_i_OS.jpg

20170814_134504806_i_OS.jpg

20170814_134456892_i_OS.jpg

20170814_134448625_i_OS.jpg

20170814_134441892_i_OS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die heb ik ook gehaald maar vind het een waardeloos ding,zie nog meer met me app op de telefoon cozymagnifier app.

Je kan beter gewoon een vergrootglas kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pas bij 50 tot 80% amber? Potentie is dan al voor een deel verloren, he.

Je hebt inderdaad gelijk ja! Ik zal dus moeten gaan voor zoveel mogelijk melkachtige/troebel ipv amber. Als de eerste amber kleurige trichomes verschijnen moet ik eigenlijk al direct oogsten dus?

 

Daar zit wel wat speling is. Gaat echt niet van het een op het ander uur. Een microscoop is wel een aanrader, niet alleen handig om te bepalen wanneer je moet oogsten maar ook gewoon supertof om te kijken. Als je daar nu mee kon kijken zou je waarschijnlijk al wat amberkleurige tegenkomen. Iedere trichoom is weer net iets anders dus het zal nooit voorkomen dat ze ineens allemaal amber zijn. Aan de bovenkant lijken die toppen al rijp, de onderkant kun je zoals gezegd misschien nog een week extra laten zitten. Als je ze goed knipt gaat er al 1/4 van die toppen af en uiteindelijk blijft na drogen ongeveer 1/3 over van die toppen... dus van dat kleine spul onderin blijft er anders toch niks over. Hieronder voor referentie. Dit was de hoofdtop van mijn speed+ iets minder dan een meter hoog.

 

 

voor

na

 

Na foto is de top nog nat. Hij ligt nu te drogen. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pas bij 50 tot 80% amber? Potentie is dan al voor een deel verloren, he.

Je hebt inderdaad gelijk ja! Ik zal dus moeten gaan voor zoveel mogelijk melkachtige/troebel ipv amber. Als de eerste amber kleurige trichomes verschijnen moet ik eigenlijk al direct oogsten dus?

 

Daar zit wel wat speling is. Gaat echt niet van het een op het ander uur. Een microscoop is wel een aanrader, niet alleen handig om te bepalen wanneer je moet oogsten maar ook gewoon supertof om te kijken. Als je daar nu mee kon kijken zou je waarschijnlijk al wat amberkleurige tegenkomen. Iedere trichoom is weer net iets anders dus het zal nooit voorkomen dat ze ineens allemaal amber zijn. Aan de bovenkant lijken die toppen al rijp, de onderkant kun je zoals gezegd misschien nog een week extra laten zitten. Als je ze goed knipt gaat er al 1/4 van die toppen af en uiteindelijk blijft na drogen ongeveer 1/3 over van die toppen... dus van dat kleine spul onderin blijft er anders toch niks over. Hieronder voor referentie. Dit was de hoofdtop van mijn speed+ iets minder dan een meter hoog.

 

 

 

 

 

Na foto is de top nog nat. Hij ligt nu te drogen. :icecream:

 

En dat is na het knippen van alle kleine blaadjes uit de top zodat alleen de "vrucht" overblijft? Ziet er wel erg mooi uit. Al die kleine blaadjes bevatten ook trichomes, ik neem aan dat je daar skunk mix ofso van maakt?? De microscoop komt vandaag binnen, ben benieuwd of ik dan de kleur van de trichomes goed kan zien. Met me iphone apps en camera is de kleur (helder of troebel) amper te zien. Ik laat vandaag nog weten hoe het ervoor staat met de planten.

Hoe smaakt jouw +speed topjes? of zijn ze nog aan het drogen? Is het lekker te roken qua smaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lees ik net op deze website: https://www.royalqueenseeds.nl/content/48-tijd-om-te-oogsten

 

"Een voordeel van het eerder (ongeveer een week voor de oogst) verwijderen van de grote bladeren is dat de laagste buds aan je plant, die veel kleiner zullen zijn dan de bovenste buds, omdat ze minder zijn blootgesteld aan het licht, in de laatste week nu wat in grootte kunnen toenemen en voller kunnen groeien door de plotselinge lichttoename. Door de planten nat te snoeien, kun je ze korter en netter snoeien dan wanneer de buds droog zijn, waardoor de buds er op hun best uitzien."

 

In mijn geval is dit misschien ook een optie aangezien de toppen onderin mijn plant nog echt in de begin fase zitten, ze zijn nog erg klein en de haren zijn allemaal nog wit ipv bruin. Deze toppen lopen ver achter op de rest van de toppen bovenin de plant. Ik vraag me nu af of ik alle grote bladeren moet snoeien zodat die kleinere toppen ook kunnen ontwikkelen OF dat ik gewoon straks de toppen moeten knippen die al klaar zijn en de rest laten staan. Wat daar wel het risico van is, is dat de plant dan open wonden krijgt waardoor de plant ongezond kan worden..

​​​​​​​Wat raden jullie aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er niet teveel blad afhalen ;)

Misschien hier en daar wat slecht blad, maar gezond blad gewoon laten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe zelf niets met het blad. Je zou er thee van kunnen maken maar dat is me te veel moeite en ik hou toch meer van roken.

Ik haal eigenlijk alleen blad eraf dat direct het licht onderin blokkeert. Dat verloopt op zich prima al weet ik niet precies in hoeverre het de verdere groei van die toppen belemmert. Wietplantjes kunnen best veel hebben dus de plant blijft op zich gezond, al zorgt het misschien wel voor stress wat dan vervolgens weer groeihormoon aanmaakt en de energie daarin wordt gestoken ipv de toppen.

 

Dit is mijn 2e speed+ die ik oogst. Het is goed te roken. Niet zo heel erg sterk maar gewoon een prima wietje :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist teruggekomen van mijn weekendje weg, donderdag tot en met gisteren avond hebben de planten buiten gestaan, het waait hier altijd flink en de weersvoorspellingen waren redelijk prima voor ik weg ging dus had ze maar buiten gelaten, nu zie ik in elk plantje wel een paar rotte topjes, heb zojuist alle rotte toppen weg gesneden, was aardig veel (en pijnlijk).

Is het wel verstandig dat ze buiten blijven of moet ik ze binnen zetten of onder een afkapje tot ze klaar zijn? ik gok nog een weekje, heb ze met een microscoopje bekeken net maar het is nog steeds een mix van heldere, troebele en heel soms hier en daar amber kleurige trichomes. denk dat als ik nu oogst dat ik zeker wel 40/50% van de toppen kan weggooien omdat ze te vroeg zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de 2 planten die naar mijn mening het verste waren qua rijping omgehaald. Alle rotte toppen royaal weggesneden en vervolgens alle grote bladeren weggeknipt en daarna de toppen mooi getrimd. Behoorlijk wat weg moeten gooien. Het trimafval heb ik bewaard en ligt nu tussen 2 kranten vellen te drogen. Voor de takjes met de toppen heb ik een droogruimte gemaakt van een kartonnen doos. paar gaten in geprikt. dus met de deksels dicht is een mooie licht dichte ruimte. Moet nu alleen nog een plek vinden waar ik deze doos neerzet.. Moet dit perse ergens zijn waar het tocht ofso? voor de circulatie? of zijn de gaten meer dan genoeg? De andere 2 planten die nog buiten staan ga ik dagelijks checken op rot en hopelijk overleven ze het tot en met volgende week zondag en dan haal ik die ook om, ook ga ik ze snachts binnen halen en overdag met regen onder een afkapje zetten. hierbij wat foto's:

 

​​​​​​​20170820_121304713_i_OS.jpg

20170820_121305219_i_OS.jpg

20170820_125851790_i_OS.jpg

20170820_125857189_i_OS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...