Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nice!! Ik zou wel de wiet uit die ene pot verdelen over 2 potten zodat het allemaal wat meer kan "ademen"

 

Ben idd ook altijd bang voor te volle potten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 70 dagen 12/12

 

Terug van vakantie. Heerlijk uitgerust weer op aarde geland. Helaas wel weer gelijk 60 uur aan de bak de komende weken. Mijn planten hebben het net aan overleefd en al met al gewoon een slechte ronde. Ben een slechte papa geweest. :thumbsdown: Dit weekend gaan ze om. Wat is nu mijn grootste fout geweest?

Te weinig wind tegen de stammetjes terwijl de stekken strekte als de neten en vervolgens een te verre lampafstand aanhouden . Laatste was meer uit luiheid en op save spelen. Verder hebben ik en mijn oppas de omgevallen toppen gewoon laten liggen in plaats van ze netjes te ondersteunen. Een ware ingestorte jungle dus vol foxtails en met veel fluff.

gallery_25614_19429_784017.jpg

gallery_25614_19429_937170.jpg

 

gallery_25614_19429_2114485.jpg

gallery_25614_19429_2336463.jpg

 

Snel tijd voor een volgende ronde. Waarbij ik plechtig beloof weer top voor de dames te zorgen :jump: We gaan voor een mix van regulier en gefemeniseerd zaad deze keer. Gewoon weer kleine potten want bij deze grote heb ik geen lekbak en vind dat geen fijn idee. Stop ze een dezer dagen in de grond. Ik zal aankomend weekend ook weer eens wat bijlezen en posten, want het hele forum weken links laten liggen!

 

:hug: Jay

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slechte papa idd, ga jij maar eens even in de hoek staan :rtfm: :likken:

En een mix van reg en fem, waarom dat dan?

 

 

Er zit genoeg thc op je skunk dus zal het nog wel een lekker rokertje worden, enjoy it!!

 

Welcome back :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regs heb ik liggen en de fems heb ik gekregen. Gewoon zin om twee soortjes tegelijk te knallen :-). Thnx kerel! Overigens wordt t toch nog een weekje extra wachten voor de nieuwe kleintjes kunnen. Eind augustus komt schoonpa een dagje helpen verbouwen en hij is nogal conservatief ingesteld :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben zich kranig geweerd tegen de elementen,toch? Zo te zien valt het nog in de categorie 'prima' rookwaar, wellicht een ice-hash projectje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25614_19429_2712255.jpg

 

De Super Skunk is droog. Deze ronde is minder compact, minder mooie geknipt en gewoon een mindere ronde, maar zal t morgen eens roken om te kijken of het wat is.

 

Hoe dan ook; Jay is back! We gaan weer lekker spelen. Er komen weer twee lekkere soortjes aan. Jullie mogen raden :hug:

 

gallery_25614_19429_1559290.jpg

 

Rookverslag en eindgewicht volgen nog. Eerste ronde super skunk is in retrospect tot een heerlijk stroperig oldskool wietje beoordeeld en is hier met liefde opgerookt!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar moet je niet te veel aan knippen, gewoon zo in het vloeitje :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt een beetje op foxtailing en daarom minder compact... maar het ziet er als een potent wietje uit hoor. Rook smakelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Dave. Smaak is weer gewoon de stroperige skunk. Resultaat betreft gewicht liegt er niet om... 97 gram (18 fluff) onder 70 watt vandaan. Dit is ruim 1,3 gram de watt. Had ik nooit verwacht...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25614_19429_2718964.jpg

 

Toch nog even een nietszeggende weckpottenfoto als afsluiter :jump: . Ontkiemingsratio is 5/5 dus 100% . Drie zaden zijn regulier van mr.nice. De andere twee zijn een femmed F1 van onze forumheld Collie . Beide zijn eergister van het water naar de aarde gegaan en een van Collies schatjes is reeds bovengekomen.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jay : Ja man,keep di herb growin' Jay !

 

Lekkere potten vol skunk,altijd goed voor de groene dorst :icecream:

 

 

 

Welke fem. soort heb je trouwens gezet van mij?

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 14 dagen op 24/0

 

Aanschouw :wave: :

gallery_25614_19559_877951.jpg

 

In de linkerkast tweemaal feminized Raspberry Pi Processor x Chemdawg (Collie / Crimsonfart) Deze groeien onder 3500 K op ongeveer 70 watt. Ik kijk of ik ze tegen de bloeifase naar 100 kan schroeven, maar tot nu toe haal ik de beste gram/watt ratio met een lager wattage op dit oppervlakte. De plantjes groeien langzaam maar gestaag met een mooie ronde bladvorm met een typisch zachte kartels. Verder is opvallend dat #2 tijdens het opkweken de eerste week in stekaarde zeer snel lichtgroen werd. Mogelijk houd deze pheno wel van een extra dot stikstof.

 

gallery_25614_19559_2431341.jpg

 

 

In de rechterkast vinden we Spice van MR. Nice. (https://mrnice.nl/dhtml/strains.php?id=34). het gaat hier om reguliere zaden. Vanwege twee kleine mongooltjes heb ik wat nieuwe zaden ontkiemd. En hebben we dus één plant met ongeveer een week achterstand. De linkerplant (#3) gaat echter als een speer. Mooie volle indica bladeren die wat weghebben van een canadese vlag. Ik hoop ten zeerste dat het hier om een vrouwtje gaat.

 

gallery_25614_19559_1219772.jpg

 

De specs momenteel:

- Canna terra pro aarde , hydrokorrels onderin

- 10 liter potten

- Afzuren nog steeds met ph- van Canna op 6,3

- LV op 40% , temperaturen tegen de 30 graden .

 

De drie grootste planten zijn gisteren getopt. Ik laat ze een weekje herstellen, top ze nog eenmaal en knal ze dan op 12/12 . Ben deze ronde trouwens ook van plan om flink wat weg te dieven onderin :execute . Wil kijken hoe me dit bevalt. Reden? Wil geen fluff meer hebben. |Tevens gaan we de lamp er weer zo dicht mogelijk opknallen, of in ieder geval vaker verhangen voor de maximale lichtintensiteit. B)

 

Over een week of twee weer een update. Dan moeten we tegen de omschakeling aanzitten.

 

Groenten! :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig weer en prachtige soorten! Enne 1,3 gram de watt is een score die ik waarschijnlijk nooit zal halen met hps, echt bizar!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn broek zakte er ook echt vanaf. Helaas is de bag appeal van deze wiet wel echt een stuk minder hoor. Liever wat minder en goeie golfballen deze keer. Al hoef ik het voor de smaak niet te laten. Deze gest®ekte versie smaakt misschien nog wel beter dan de moeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n score moet dan ook lukken met compacte toppen dunkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze nu al 14 dagen op 24/0 staan, wanneer ga je ze wat nachtrust geven?

Dat schijnt beter te zijn voor bepaalde processen in de plant ;)

 

 

Lekkere score idd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"C4 plants temporarily store carbon dioxide(CO2) over the dark period to use for photosynthesis during the day. C4 plants slow down photosynthesis once the stored CO2 is used up and they need to gather it from the air. Which is why trees slow down photosynthesis in the afternoon even though the sun is still bright. This does NOT apply to cannabis.

 

C3 plants(:leaf:cannabis/veggies) gather CO2 only during the light period when they are photosynthesizing. During the dark period these plants only use oxygen for their metabolic life processes. They don't uptake CO2, nor do they use it. As soon and as long as the light is on, C3 plants gather and use CO2 for photosynthesis."

 

Even van rollitup geplukt , maar zo heb ik t altijd begrepen. Dat gezegd hebbende doe ik soms wel een weekje 18/6 om te wennen. Voordeel van 24/0 is stabieler klimaat.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Jay,

Dus je vertelt zelf al dat ze rust en dus zuurstof nodig hebben in de nacht.

De metabolische processen in de plant verlangen zuurstof&nachtrust.

 

En jij geeft het ze niet.....?

Waarom?

 

In de natuur is het in de avond/nacht ook altijd kouder,dus voor het klimaat hoeft het niet.

De belangen van de plant gaan voor de belangen van de verzorger lijkt mij.

 

 

 

Je moet het zelf weten hoor Jay,ik geef alleen advies :hug:

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten hebben tijdens de groei geen rust nodig en de vergelijking met mensen snap ik niet helemaal, want wij werken geen 18 uur op een dag en 6 uur is dan zeker wat weinig slaap.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : ?

Dus de natuur heeft een foute cyclus volgens jou? :huh:

Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten,het zal best wel willen hoor op 24/0.

Maar dat is niet wat het genus cannabisplant gewend is.

kijk maar naar de bloei & de lichturen zijn een integraal onderdeel van deze plant zijn huishouding,deze plant vind JUIST nachtlengte belangrijk.

 

Het is alleen beter voor de plant dat je geen dagen van 24/0 geeft,zo regelt de plant namelijk bepaalde metabolische processen die jij niet waarneemt.

Als je dan een vergelijking maakt broeder,stel je dan voor hoe het is om 24 uur te werken en 0 slaap te krijgen? :likken:

 

Een plant die al duizenden jaren zo groeit,en gewend is aan de omstandigheden waar hij uitkomt.

Komt Dilago na een paar duizend jaar en zegt......ze moeten op 24/0 :lol: (grapje broeder)

 

 

Ik kan het wel weer professor spelen en het helemaal uitleggen,maar ik ben koffie nodig en een joint ^_^

 

Jah nature knows best,cos' dat is di design man.

 

 

One love my brova's :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : ?

Dus de natuur heeft een foute cyclus volgens jou? :huh:

Ik heb het over de binnenplantjes my brova!

Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten,het zal best wel willen hoor op 24/0.

Maar dat is niet wat het genus cannabisplant gewend is.

Dat geldt evengoed voor het vertoeven in een tent met een bak kunstlicht op hun koppen. Waar het om gaat is dat cannabis een C3 plant is.

kijk maar naar de bloei & de lichturen zijn een integraal onderdeel van deze plant zijn huishouding,deze plant vind JUIST nachtlengte belangrijk.

We hebben het niet over de bloei maar over de groei.

Het is alleen beter voor de plant dat je geen dagen van 24/0 geeft,zo regelt de plant namelijk bepaalde metabolische processen die jij niet waarneemt.

Als je dan een vergelijking maakt broeder,stel je dan voor hoe het is om 24 uur te werken en 0 slaap te krijgen? :likken:

Niet ik maak de vergelijking met mensen, maar jij broeder en je ziet toch zelf ook wel dat die vlieger niet opgaat? :icecream:

Een plant die al duizenden jaren zo groeit,en gewend is aan de omstandigheden waar hij uitkomt.

Komt Dilago na een paar duizend jaar en zegt......ze moeten op 24/0 :lol: (grapje broeder)

 

 

Ik kan het wel weer professor spelen en het helemaal uitleggen,maar ik ben koffie nodig en een joint ^_^

 

Jah nature knows best,cos' dat is di design man.

 

 

One love my brova's :hug:

Van mij mag je professor spelen maar dat cannabis tijdens de groei rust nodig zou hebben ben ik niet van overtuigd! Gelukkig zijn er vele wegen die naar Rome leiden. :)

 

Peace!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:j :lol:

 

Iedereen zijn eigen weg,maar ik kijk gewoon naar de natuur en neem daar een voorbeeld aan.

Een C3 plant heeft zuurstof nodig,en dat neemt deze alleen in de nachtperiode tot zich.

 

* Waarom denk je dat een cannabis plant over het algemeen fotoSENSITIEF word genoemd?

Omdat hij fotosensitieve cellen bezit,die reageren op licht.

Die kun je ook stressen.

Ik weet niet wat het effect precies is,maar ach ieder zijn methode.

 

 

 

 

:j *puff puff....

 

Hij is zonder tabak gedraaid Dil,ook wat?

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:j

Lekker wietje, kennelijk lukt het dus ook als ze wat rust krijgen. :likken:

 

Overigens geef ik mijn planten in de groei ook rust, maar dat doe ik niet om de planten maar om mij want ik moet de rekening van de stroom betalen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collie, als ik nog meer van de plantjes zou houden, zou ik ze ook niet de nek omdraaien en oproken :lol: . Verder is dit een discussie die op vele fora verwoed woedt; feit is dat de plantjes als een speer gaan en beide manieren gewoon mogelijk zijn. Kosteffectief zouden we moeten nagaan met twee stekken onder een soortgelijke set-up . Weet iemand of dat al gedaan is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...