Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ Dilago : Ja stroom is wel duur inderdaad,maar ik betaal het maar gewoon netjes want een dief ben ik nooit geweest :likken:

 

 

@ Jay:

Ik houd ervan alsof het familie is,ik lees zo ook verhaaltjes voor en zet de radio aan voor ze :lol:

 

 

 

:P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 21 dagen op 24/0

 

Even snel een kiekje tussendoor. Vandaag beide timers op 18/6 gezet. De planten groeien gestaag door. #4 is twee dagen geleden getopt. De absolute favoriet blijft bij mij de #3. Deze geeft op dit moment een lucht die me doet denken aan ijsthee met limoen. Zeer, maar dan ook zeer lekker :dribble: . Verder heeft deze plant de bossige structuur die moet doet denken aan een zeer potente WW uit mijn eerste Tneon kweekje.

 

gallery_25614_19559_792049.jpg

 

De RPPxChemdawgs hierboven gaan ook lekker hoor! :icecream:

 

gallery_25614_19559_1350396.jpg

 

 

Nog een weekje en dan gaat de knop om. Zal wellicht wat stekken nemen, eerst even kijken hoe ze op de schakeling gaan reageren. :wave:

 

Jay

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, vanaf het begin voelt deze plant als iets bijzonders. De bladeren zijn echt puur indica, maar die geur is echt onbeschrijfelijk lekker. Hopen op een dame!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: de klok gaat op 12/12 na 3 weken op 24/0 en een weekje 18/6

gallery_25614_19559_2081072.jpg

 

gallery_25614_19559_178748.jpg

 

De RPPx Chemdawg van Collie knallen de pan uit. Redelijk uniform in groei, wel een pheno welke wat lichter van kleur blijft. De planten zijn sinds een dag of twee begonnen met lichtjes te ruiken. Ik kan de geur het beste als spicey/ peperig omschrijven. Lekker, maar kruidig.

 

gallery_25614_19559_2126108.jpg

gallery_25614_19559_206636.jpg

 

In het andere kastje de Spice van MR Nice. Deze ruikt niet spicey, maar juist lekker zoet en vanille achtig. Ze blijven wat achter in groei, maar staan ook maar onder 50 in plaats van 70 watt en de rechter plant is een week jonger. Wel een bladprobleempje ( gehad).

 

 

Even wat vragen aan jullie

1. Herkennen jullie dit bladprobleem? Persoonlijk dacht ik aan light burn. Afstand tot lamp was minder dan 20 cm geworden. Het heeft ook niet doorgezet nadat ik de lamp heb verhoogd. Ik kan ook iets van voedingswater gelekt hebben.

gallery_25614_19559_1086115.jpg

 

 

2. Wanneer stekken? Ik wil sowieso een stek van de linker Spice plant. Collie, zie jij iets wat je extreem graag wil houden?

3 Defoliating. Het wordt momenteel meer geprobeerd en ik twijfel ontzettend. Als ik het ga toepassen; wanneer en waarom dan?

 

Tot over een kleine week. Als ik kijk naar Collies creaties zal ik flink moeten gaan buigen dus stay tuned! :jump:

 

 

:wave: Jay

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor daar.

 

Bladprobleem lijkt op wat ik wel eens heb als er wat tegen de TL aangegroeid is. dus warmte of light burn zou dan kunnen.

 

En bladeren verwijderen doe ik eigenlijk alleen bij de Uruzghani omdat deze dame zo ontzettend veel blad aanmaakt. En dan doe ik het alleen als er overal vochtplekken op de bladeren komen.

Al heb ik het nog nooit goed geprobeerd zie ik er ook niet veel voordelen in. Wel krijgen de lagere toppen wat meer licht wat wellicht met led net zoals mijn buisjes voor wat stevigere toppen kan zorgen lager op de plant.

 

Succes met het groeien straks lijkt een volle bak te gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jay :

Op aarde blijven ze redelijk compact als het goed is maar druk er maar wel een gaasje boven om ze aan te binden.

Want je zult ze goed moeten bedwingen :showoff: maar dan heb je ook wat......

 

Als je wilt kun je van elke plant even 2 genummerde stekken maken,als er dan eentje tussen uitspringt qua performance heb je haar nog op de reservebank zitten.

Zo hebben eventuele kwekende mensen er later nog wat aan. :likken:

 

Dat bladprobleempje is een light-burn,maar de lamp hing al hoger zei je dus is het al opgelost.

 

Het staat er allemaal prachtig groen bij Jay,houden zo !

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat top hoor. Planten zijn al bijna verdubbeld. Tevens is bij mijn favoriete Spice (#3) vrouwelijke voorbloei zichtbaar.

 

Ik ga even kijken of ik wat ga stekken collie. Wil me eigenlijk aan de 5 planten regel houden. Dus even overleggen of iemand in de buurt wat stekken wil houden. Wil namelijk die Spice ook nog stekken.

 

Kan in ieder geval bevruchten met wat Super Skunk stuif om wat regulier zaad te maken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: Alles gaat mis bij Jay (10 dagen 12/12)

 

Hel is hier losgebroken. Vandaag opende ik na een lange dag werken mijn kastje...

gallery_25614_19559_1883254.jpg

 

Op het eerste gezicht zagen de RPPxChemdawg er prima uit.. Ze drinken een tweetal liter per dag en ben inmiddels sinds 2 dagen omgeschakeld naar bloeivoeding... Bij nadere inspectie... :|

 

gallery_25614_19559_855676.jpg

 

Zien we duidelijk dat #2 een man is. Geen herma, maar een fucking man... :( Het moge duidelijk zijn dat de feminized zaden geen fem waren.

Hier zal geen opzet in het spel zijn, maar Collie kerel ... er is duidelijk iets niet goed gegaan.

 

Goed, ik #2 gekapt. Nog even een plaatje, want het was werkelijk een prachtplant.

gallery_25614_19559_246664.jpg

 

In de kliko ermee... Toen stond #1 eenzaam en alleen te zijn. Overigens waren hier wel al pistils zichtbaar. Gelukkig -_-

gallery_25614_19559_2149323.jpg

 

Toen opende ik de rechterhelft. En ook hier ging ik zuur. #4 is als een Sativa maniak aan het strekken geslagen. :ph34r:

gallery_25614_19559_990780.jpg

Hierboven zie je dat #4 als een gek tegen de lamp loopt. Ik had mijn all time favoriet # 3 (Vanilla Spice) toen al overgeplaatst in de 3500K kast. Zodat deze #1 gezelschap kon houden. Dat zag er zo uit.

gallery_25614_19559_1845522.jpg

 

Als laatste heb ik #4 lopen binden. Maar ook nu sloeg het noodlot/ vermoeidheid van de week toe. Heb een tak afgebroken, hoofdstam gespleten en haar echt vies gepijnigd. En nog past het niet mooi,. :cry

 

gallery_25614_19559_1585374.jpg

 

Op de foto lijkt het nog wat, maar geloof me, er zitten flink wat knakken en scheuren in. :no

 

 

Het is echt balen, want wilde deze ronde met de linkerkast vol knallen. Je zag ook aan hoe de planten eruit zien dat ik ze echt wat extra aandacht gaf. Nu is het even afwachten hoe alles uitpakt. #1 en #3 heb ik mijn hoop op gevestigd. Oh heb van beide ook een stekje genomen twee dagen geleden en onder Tneon geknald. :icecool

 

Goed, deze jongen gaat even zijn verlies verwerken. :td

 

Jay

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me no understand why there is a male inna di house. :huh:

heb jij nu net de 0.01 % die WEL kerel is tussen de Fem zaden zitten?

Statistisch gezien vrij kleine kans,maar toch......

 

99.9 % vrouwelijk is geen 100%,maar die 0.01% kans is zo klein ik wil niet geloven dat jij net pech hebt.

Deze soort gaat dus under serious scrutinisation komen te staan,tot de naad v/d kous bekend is.

 

 

Ik had verder geen kerels staan,alleen vrouwelijke stuif van de RPP stek.

Dus het is een 0.01 % man,sorry voor de pech mijn broeder.

Als je wilt kan ik je nog wel wat zaad opsturen van een andere soort,totdat bekend is wat er nou is gebeurd met deze strain.

 

Moeder natuur blijft lastig te manipuleren en te voorspellen.

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote dat het gebeurd is Jay, zo had Dave pech met zijn zaad van Sensi dat geen auto's bleken te zijn en bij mij kwamen vier van de vijf van Sannie niet op.

 

Het is daarom dat ik vind dat zaad uitgeselecteerd moet worden en dat je beter kan werken met stekken van moeders die zich bewezen hebben. Dus maak een selectie van de beste pheno en kroon haar tot moeder overste zodat je weet wat je van haar nakomelingen kan verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn huidige ronde ook een ventje tussen de fem zaden van big buddha cheese zitten snel weg gepleurd, was overigens ook een van de mooiste uit m'n hok, zelfde als hier geen herma maar echt 100% man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt balen inderdaad als dat gebeurd.

@ Collie: heb zaad zat liggen hoor! Ga even verder kloten met de regs van mr.nice . Ga eventueel zelf proberen fems te maken.

 

@ Dil: Ergens heb je gelijk, zeker met een wat groter hok, maar het onvoorspelbare van een zaadje blijf ik toch iets machtigste vinden!

 

Kleine update: Bloeihok gaat goed. Heb de RPPxChemdawg iets neergebonden om gelijk te trekken met de Spice.

 

De sativa pheno #4 blijft strekken en groeit nu om de lamp heen.. toppen krijgen alleen indirect licht dus dat wordt fluff. Miss haal ik haar wel neer als er een stek aanslaat.

 

De groenten!

Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 18 dagen 12/12

 

De gelederen zijn wat bedaard in huize Jay. Zo slecht gaat het allemaal nog niet ...

 

gallery_25614_19559_1995239.jpg

 

De boel blijft mooi groen en de opopbouw laat niets te wensen over.

 

gallery_25614_19559_978294.jpg

 

gallery_25614_19559_253599.jpg

 

#4 Blijft een bitch. Heb haar maar weer geknakt. Het hele zooitje begint er vreemd uit te zien :whistle:

 

gallery_25614_19559_93539.jpg

 

 

gallery_25614_19559_180508.jpg

 

 

En de stekjez zijn ook allemaal aangeslagen. Ik snap die moeite van het succevol stekken bij sommige niet hoor. Ik snijd de boel schuin af, stekpoeder erop en in natte stekaarde in een vochtige propagator en tien dagen later staat het er zo bij:

 

gallery_25614_19559_1337648.jpg

 

gallery_25614_19559_275330.jpg

 

Ik ga nog even bedenken wat ik met deze stekken ga doen. Weer los in 10 liters of toch weer de grote bak tevoorschijn halen.

 

Verder is groot onderhoud nodig. Filter laat een pittig luchtje door zo nu en dan. Eigenlijk vind ik het stiekem wel lekker :innocent: . Spice... veruit de lekkerst ruikende wiet die ik ooit gezet heb.

 

 

 

:wave: Jay

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jay

 

Door het minimale aan licht erboven gaan ze juist strekken, er is zo weinig lichtdruk ze gaan schieten op zoek naar licht.

 

Over de man in het fem zaad, volgens mij moet je ze eerst kapot stresse je moeders waar je mee femt anders krijg je dit.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PG :

Mwah ik houd het gewoon in de smiezen met deze soort.

Als ik er teveel P.P.M. aan zilver opknal gaan je genetische segregatie krijgen en heb je zeker weten onsamenhangende resultaten.

En te weinig zilver geeft geen effect.

 

Deze zaden blijven eerst hier totdat er een selectie doorheen kan om ze te stabiliseren,en te bekijken of het echt een 0.01% man is of gewoon een error binnen de soort.

Hoe dan ook heeft Jay het er weer mooi groen bijstaan :whistle:

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien goed :dribble:

En zien er ook smakelijk uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere toppen zitten er al aan Jay,mooi wit besneeuwd vooral...... :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: 49 dagen 12/12

 

Tijd voor een update. Net een week volle bak bloeivoeding en pk13/14 achter de rug. Niets afgemeten betreft ec/ph . Had er geen tijd voor. Was hoop van zegen dus. Ook weinig naar de plantjes kunnen omkijken. Erg druk en vaak al naar bed voor t licht aanging. Even kort en krachtig:

1. Grote bloeikast gaat goed. Beetje vergeling zie ik net .Ik begin nu met spoelen met kraanwater (pH 8)dus een lockout/ verdere vergeling zal wel gaan optreden.

2. Kleine bloeikast is een fluffy jungle geworden. Leuk om hash van te maken.

3. De stekken hebben het leven gelaten. Helaas heeft mijn wederhelft de stekker eruit getrokken met schoonmaken. Ik ga altijd water als het net donker was dus dit pas na 5 dagen opgemerkt..Nog wel een weekje aangekeken, maar ze waren echt compleet stunned. :thumbsdown: . Jammer maar helaas. Wel weer een reden om één dezer dagen nieuw zaad te ontkiemen. Als iemand nog iets leuks wil zien in mijn kast; heb nog wel wat spice of NlxSkunk regulier liggen van Mr.Nice. :hug:

 

Goed, spoelen en knippen dus! Wel snelle soortjes allebei en witter dan dit kan bijna niet!

 

gallery_25614_19559_3575831.jpg

 

 

gallery_25614_19559_4833522.jpg

 

gallery_25614_19559_4030627.jpg

 

gallery_25614_19559_879157.jpg

 

De foto hierboven kun je goed zien hoe plakkerig wit de RPPx Chemdawg is. Al moet ik zeggen dat de Spice goed kan meekomen hoor!

 

gallery_25614_19559_6819.jpg

 

gallery_25614_19559_2976655.jpg

 

 

Heel misschien zet ik het fluffmonster hierboven nog wel even een weekje onder de rode lampen en oogst ik haar later. Wellicht wordt het dan nog wat!

 

 

Goed. Dat was m weer!

:wave: Jay

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen zitten er tussen, dit wordt een dikke ronde zo te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: vorige week lopen kappen! (60 dagen 12/12)

 

Aloha!

 

Vorige week heb ik de twee grote planten geknipt. Had wel wat foto's geschoten, maar ben niet losgegaan. Dit komt vooral omdat mijn handen binnen luttele seconden al aan elkaar vastgeplakt zaten. #1 (RPPxChemdawg) en #3 (Spice) zijn dus geoogst. Heb ze wel 2 weken gespoeld en even laten droogtrekken + twee nachtjes donker.

 

Over de Spice #3:

Deze is extreem gaan stinken. De zoete weeige geur is bijna op fementeren af. Heftig! Bij het uit elkaar halen van de planten viel gelijk op dat alle grote toppen van deze plant waren. Ook was ze zeer mooi gaan kleuren. De zaadhoesjes zijn lichtroze. Dit is by far de plakkerigste, witste en compactste plant die ik ooit geoogst heb! Ik hou van deze plant! Heel jammer dat het stekje er niet meer is. Heb nog zo'n 15 zaden om weer een dergelijke winnaar te vinden.

 

gallery_25614_19559_2218210.jpg

 

gallery_25614_19559_1019734.jpg

 

 

#1 (RPPx Chemdawg)

Ook een prachtige witte plant geworden. Toppen ruiken wat "frisser" meer mint/citrus achtig dan de Spice. Helaas betreft omvang/compactheid toch iets minder vol geworden dan de spice, maar wiet oogt wel prachtig. Ben benieuwd naar de smaak.

 

gallery_25614_19559_74550.jpg

 

gallery_25614_19559_21452.jpg

 

 

Als laatste hebben we nog de sativa/fluffy pheno welke in de groeikamer stond te verbranden: Spice #4.

Heb deze vrouw nu in het bloeihok geplaatst en weer 2 maal voeding gegeven. Ben haar nu twee weken aan het spoelen en hoop dat ze nog iets minder fluffy wordt. Kan je wel vertellen dat ik denk dat er zeker 50/60 gram wiet aanzit.

 

gallery_25614_19559_2958949.jpg

 

 

 

Dat is alles voor nu. Beetje matige foto's . Moet toch een keer met een spiegelreflex aan de slag. Goed, over een weekje het eindgewicht. Wordt een mooie score!

:wave: Jay

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...