Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr white

Slimme Meter?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb al veel gezocht over de slimme meter, maar heb mijn antwoord nog steeds niet. ik heb er zelf 1 in mijn nieuwe huis en vraag me af of ze het kunnen zien als ik een lamp van 400 of 600 wat neem. Uiteraard wil ik gewoon voor de stroom gaan betalen. Ik hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben of er wat meer van weten.

 

Bedankt alvast. Groet, mr white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon aflezen op afstand uit laten zetten (bellen of via internet).. kunnen/mogen ze ook niks inzien ivm rechten.

Als je gewoon netjes betaald is er niks aan de hand.. ik zit bijna in de categorie hoogverbruiker:10000+ en heb nog geen 1 klacht gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarbij ik expliciet aangeef dat het gebruik van een meter die de mogelijkheid tot op afstand

uitlezen van de gegevens in principe wel heeft, maar waarvan slechts die functie wordt

‘uitgezet’, voor mij niet acceptabel is.

 

schurken zijn idd niet te vertrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker even kijken voor een analoge meter. Maar vraag me toch af naar al die topics, zou er nou niemand zijn die over ze slimme meter draaide hier? Met 1 lamp. Toch is er wel veel bekent maar niemand weet precies hoe het werkt. Ik ga me er nog even over buigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf geen slimme meter gelukkig... maar al zou k die hebben zou k voor 1 lampje echt niet moeilijk doen ... je hebt t over 1 x 600 watt.. kan heel veel normale huishoudelijke apparaten verzinnen die veel meer verbruiken als 600 watt en daarnaast ook nog eens een groot gedeelte van de nacht of dag gebruikt worden..daarnaast zijn ze naar 1 600 watt lampje echt niet opzoek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn naar alles op zoek, ook die oma die vogelzaad in de tuin heeft laten vallen; het is hun dagbesteding ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze t bij toeval tegen komen ja dan zullen ze iets moeten.. maar bewust opzoek naar 1 lampje geloof k niets van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou inderdaad, als ze daadwerkelijk op zoek zouden kunnen gaan naar elke individuele lamp dan zou half wietrokend nederland vast komen te zitten. Met 1 lampje moet je je geen zorgen maken zolang als je veilig werkt, tegen niemand vertelt wat je doet, een goede filter gebruikt, zorgt dat er geen spatje licht te zien is van buitenaf en that's it.

 

Ed Rosentthal zegt het mooi in zijn boek, "Only tell people on a need-to-know basis". Maw, als het niet nodig is om iemand iets te vertellen over je kweekje, klep dicht houden.

 

Een beetje computer verbruikt net zoveel als een 600 wattertje joh, laat je niet gek maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maatje van me draaid ook 600 w lamp, van afstand aflezen uit, en gewoon betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reactie!! In ga binnenkort de spulletjes kopen en starten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reactie!! In ga binnenkort de spulletjes kopen en starten!

 

Ja, nou weet half Nederland het en daarmee heb je regel 1 gebroken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...