Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bassiey93

Uitblazen In Filter

Recommended Posts

Hey

Ik heb een klein dressoir kastje als hok verbouwd,wilde eerst het filter erin hangen om het beetje stelthy the houden hehe. Maar het wordt toch wel heel krap eigenlijk. Filter is nog niet aan geweest, maar ik wil er erdoor uitblazen. Mijn vraag is : fan is 100 m3 en ik heb een 150 m3 en een 75 m3 filter. Welke kan ik het beste gebruiken of maakt het vrij weinig uit ? :P

Mvg

C bees

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk beide niet, je af blazer mag nooit groter zijn dan je filter

 

maar niet zo bekend met deze kleine formaten, klinkt bijna schattig een 75m3 filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik droog altijd (haze) in dp90 met 250 afzuig en filter.

Blaas dan ook gewoon door filter heen en ruik niks..

 

1 tip, pak geen Lite filter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiekspiet : de can light heb jij daar ervaring mee of is dit van horen zeggen en lezen dat die doorlekt .?

 

Bassiey93 : ik zou gewoon voor die paar tientjes een 100m3 filter halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon Rhinopro pakken,is echt 1 v/d betere filters........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitblazen in een filter kan prima al doe je wel korter met de filter omdat de kool eerder verzadigd raakt.

s5 en Amnesia doe ik 2 rondes met een Lite filtertje van CAN, drogen van de 2e ronde lukt vaak niet met de stink soortjes die ik zet.

 

Can en Rhino zwaardere filters gaan vanaf 250m3 collie :search:

 

Dat vervangen na 2 rondes is best kut maar met de aanschaf van € 28 per keer zou dat niet zo'n probleem mogen zijn.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiekspiet : de can light heb jij daar ervaring mee of is dit van horen zeggen en lezen dat die doorlekt .?

 

Bassiey93 : ik zou gewoon voor die paar tientjes een 100m3 filter halen ;)

 

Dat is mijn eigen ervaring.. in week 5-6 begon het door te lekken in de kweektent, daarna nooit meer 1 gepakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wil je idd nie meemaken wat voor set-up had je ..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen der tijd

600w lamp

500m3 softbox

600m3 can lite.. in een dr120

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke weinig overcap. Mis dat ze dan doorlaten, ik heb omdat ik dit idd vaker las hiero ze ook laten liggen ondanks dat de GS ze aanraad.

Heb presh filters @ the moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een te kleine filter laat geen geur door

 

een te kleine filter knijpt je afzuiging teveel af waardoor je afzuigcapaciteit verliest, maar filteren doet hij prima

 

een te grote filter zou geur kunnen doorlaten, omdat de airflow trager is

geurdeeltjes moeten tegen de koolstof aanbotsen

met een zeer zwakke airflow zweeft een deel langs de koolstof

 

 

 

growshops raden filters met overcapaciteit aan omdat een grote filter duurder is

growshops raden lite filters aan zodat je elke run een nieuwe bij hen koopt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik altijd begrepen heb is dat de minimum capaciteit van de filter iets onder de capaciteit van je afzuiging dient te liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, zo heb ik het nu ook, op de 100 m3 afzuiger een 75 m3 filter. Is maar een klein kastje, dus die 100m3 is volgensmij al vrij veel. Lijkt me geen

ramp om iets afzuigcapaciteit te verliezen met de 75, en als het geur gaat lekken hebben ik als backup nog de 150 m3 liggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom koop je geen inline filter dan?

 

 

Over filters gesproken. Ik gebruik al 1,5 jaar dezelfde filter en ruik nog steeds niets :-)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een inline filter? en beetje offtopic dit, maar als ik onder een spectrabox LED lamp met bloeikleuren autoflower zaailingen neerzet is dit okay, of gaat het beter werken als de zaailingen eerst wat witter licht hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloeistand van de Spectrabox pas aanzetten als je de eerste duidelijke bloeiverschijnselen ziet, als je dit in het begin al doet gaan de zaailingen teveel strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...