Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bundyy030

Dringend Hulp Nodig Pp/haze

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Dit jaar voor het eerst aan het kweken in de achtertuin. Echter ben ik aan de slag gegaan zonder al te veel kennis en dat komt nu duidelijk naar voren. Ik zit met 2 buitenplanten, 1 pp en 1 haze. Nu zijn de stengels pimpelpaars en zijn dus gestresst(als ik het goed heb). Zou iemand mij verder kunnen begeleiden? Ik zou dit enorm op prijs stellen!

 

Ik probeer ook een foto te uploadwn van de dames, maar het lukt niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een ander soort mest gebruiken dan vogelstront, de ph-waarde hiervan is te hoog en helemaal als je het direct op de bladeren toepast.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k Vind dat ze er wel goed uitzien hoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pindarots, is dit een serieuze reactie? XD

 

@elgay ook als de stengels paars zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk heb je van iemand stekjes gekregen die een heel ander klimaat gewend zijn en nu zet jij zet buiten waar het snachts nog behoorlijk koud is, logisch dat de stammen dan paars worden maar dit trekt wel weer weg als het warmer wordt en de plant groter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen wel uit een kast indd.

 

Ik ben blij om dit te horen, ik dacht dat ik ze kon weggooien.

 

Verder nog goede tips betreft wortelstimulator+voeding van canna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik doe voor mijn buitenkweek nu dat het zo warm is, is 's ochtends (rond 10u) gewoon water en 's avonds pas de voeding+water. Bij mij zijn ze helemaal drooggetrokken tegen de avond, vandaar. Maar voor de rest ziet het er allemaal goed uit hoor bij jou ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx. Ik heb tot nu toe heel weinig wortel stimulator gegeven, verstandig om dit savonds nog te doen? En moet de terra vega ook nog gegeven worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is je bodem wel standaard nog genoeg voorbemest voor die eerste weken. Persoonlijk zou ik het enkel bij de wortelstimulator houden, maar zelf heb ik niet zoveel ervaring met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk substraat gebruik je en hoe oud zijn de stekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekjes staan nu 2 wekwn buiten. Denk dat ze 1 weekje oud waren toen ik ze kocht? Zojuist ook wen autoflower zaadje van white widow in een glas met water gestopt. Dit om te voorkomen dat ik helemaal geen oogst heb eind dkt jaar.

 

Welk substraat gebruik je en hoe oud zijn de stekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stress is nooit goed, het kan zijn dat ze het snachts nog te koud hebben of ph/ec waardes niet stabiel zijn

 

op grond zou ik altijd voor een bio of een bio minerale voeding gaan, dan heb je minder snel last van problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...