Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dit word mijn eerste keer en ik heb er zin in.

I.v.m. examens heb ik niks kunnen doen aan de grond in de tuin.

Ik lees erg veel over maanden van voorbereiding om het bodemleven genoeg tijd te geven om de toegevoegde mest op te nemen.

 

Ik heb dus niet genoeg tijd hiervoor, Ik wil het liefst deze week al de zaadjes ontkiemen en daarna gelijk de volle grond in stoppen.

Hier kort samengevat mijn plan:

 

- De grond omscheppen en er Plagron super bio mix bij gooien. Ik twijfel nog over kippen en koemest omdat ik natuurlijk de grond niet wil overvoeden.

 

- De dag erna bestel in de zaden: 3x Whitewidow auto, en 2x Northernlight auto.

 

- Zodra deze zaden binnen zijn laat ik ze ontkiemen tussen twee vochtige doekjes in het donker, en wacht er 24 uur mee.

 

- Als ze ontkiemt zijn gaan ze gelijk de volle grond in. (wel las ik dat kleine plantjes niet houden van een bemeste grond.. Maar ik weet niet wat ik hiermee moet.)

 

Nu nog laten groeien en de rest.

 

Ik zit dus erg met het voeden van de grond in de knel.

Is Plagron super bio mix al voldoende? Of is een toevoeging van bijvoorbeeld perceliet, kalk of kip/koemest nog aan te raden?

 

Alvast erg bedankt!

Mvgr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je ze niet in een grote kuip? Lightmix erin, tuinmest, schimmels bacteriën en vloeibaar bijvoeden in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je ze niet in een grote kuip? Lightmix erin, tuinmest, schimmels bacteriën en vloeibaar bijvoeden in de bloei.

 

Omdat deze tuin een half uur fietsen is vanaf mijn huis. Hierdoor kan ik maximaal 1 keer per dag erlangs. In de volle grond heb je het voordeel dat je eigenlijk geen water hoeft te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supermix.. culterra korrels.. kippemest.. lavameel alles in et gat en omscheppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supermix.. culterra korrels.. kippemest.. lavameel alles in et gat en omscheppen

 

Geen zorgen over overvoeding?

 

deze tuin?

 

Ga je ze in de volkstuin neerzetten ofzo :P

 

Ja!

Edited by chlorofyl

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x super mix en 2 lavameel.. de rest 1 kopje van zit je wel safe op een gat van 60L +

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...