Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenlover101

Nu Nog Ontkiemen?

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik heb 3 weken geleden mijn eerste zaden ontkiemd. Omdat het de eerste keer was heb ik de helft gedaan om te kijken of ik gelijk nog kon leren van eventuele fouten. Ik wil nu mijn 2e helft ontkiemen, maar vraag mij af of de regulair White Widow nu niet te laat in het jaar klaar zullen zijn. Ik zet ze in de volle grond. Het ontkiemen duurde de eerste ronde ongeveer 6 dagen. Ze zullen dus volgende week maandag de aarde in gaan en zo'n 3 weken later de volle grond in gaan.

 

Ik hoor het graag van jullie. Zou het zonde vinden als ze straks wegrotten in ergens oktober/begin november (wat denken jullie?).

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

(af)bloei wordt beinvloed door lichtcyclus/klimaat. zullen net zo snel klaar zijn als je eerste helft enkel blijven de planten wat kleiner.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening kan je tot midden juni ontkiemen aangezien pas dan de dagen terug korter beginnen worden.

Wat het rotten betreft rond oktober misschien een afdakje over bouwen, ofwel kunstmatig in bloei zetten iets vroeger. Maar dan moet je zorgen dat je elke dag die boom goed in de donker zet en het niet vergeet (14 dagen ongeveer)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan nog prima, ik bewaar zelfs wat autoflowers tot begin juli :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

White widow is over het algemeen een soort die het meest geschikt is voor de binnenkweek. Ik heb jarenlang toen ik begon met kweken de fout gemaakt om widow buiten te kweken zonder afdakje en zonder te verduisteren met het resultaat dat ik tot 3 keer toe de oogst weg kon flikkeren (dat zijn 3 weg gegooide jaren zowel letterlijk als figuurlijk). Mijn advies aan jou is dan ook om het vervolg goed te letten op soorten die het meest geschikt zijn voor ons Nederlandse natte koude klimaat. Kies een soort met een hoge schimmelresistentie en die vroeg kan afbloeien (7/8 weken is voldoende) of je kan ook kiezen om bijvoorbeeld autoflowers te nemen. Die bloeien ongeacht het aantal lichturen (fotosynthese) en vaak kan je als je het slim plent nog 2 keer in een jaar oogsten ook. Dus wees wijs kies vroegbloeiende sterke buitensoorten met hoge schimmelresistentie die zich al vaker bewezen hebben in Nederland en/of gewoon simpel; autoflowers, aan jou de keuze :P

 

Succes man en veel plezier met growen in seizoen 2017

 

Stonede groet,

 

w33d :spliff:

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

White widow is over het algemeen een soort die het meest geschikt is voor de binnenkweek. Ik heb jarenlang toen ik begon met kweken de fout gemaakt om widow buiten te kweken zonder afdakje en zonder te verduisteren met het resultaat dat ik tot 3 keer toe de oogst weg kon flikkeren (dat zijn 3 weg gegooide jaren zowel letterlijk als figuurlijk). Mijn advies aan jou is dan ook om het vervolg goed te letten op soorten die het meest geschikt zijn voor ons Nederlandse natte koude klimaat. Kies een soort met een hoge schimmelresistentie en die vroeg kan afbloeien (7/8 weken is voldoende) of je kan ook kiezen om bijvoorbeeld autoflowers te nemen. Die bloeien ongeacht het aantal lichturen (fotosynthese) en vaak kan je als je het slim plent nog 2 keer in een jaar oogsten ook. Dus wees wijs kies vroegbloeiende sterke buitensoorten met hoge schimmelresistentie die zich al vaker bewezen hebben in Nederland en/of gewoon simpel; autoflowers, aan jou de keuze :P

 

Succes man en veel plezier met growen in seizoen 2017

 

Stonede groet,

 

w33d :spliff:

 

Thx w33d!!

 

Ik heb WW juist vanwege haar schimmelresistentie gekozen!...maar dat blijkt dus niet zo goed te zijn in praktijk? Of komt dit omdat ze te lang bloeit en daardoor evengoed gaat schimmelen?

 

Ik zou wel kunnen verduisteren dat is geen probleem. Ik lees hier veel verschillende meningen over. Sommige zeggen van half juli tot 1e week augustus. Sommige half juli - eind augustus. Waar zou jij voor gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...