Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scirocco1

Wiet Zalf

Recommended Posts

Hey,

 

Weet iemand of je high of stoned kunt worden van wiet zalf?

Zo ja, heeft iemand hiervoor het recept?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze Wietzalf THC bevat zou het theoretisch gezien mogelijk zijn, maar waarom zou je stoned willen worden van wietzalf? Bij mijn weten zou je de wietzalf moeten opeten zodat het opgenomen kan worden in het maagdarmstelsen omdat het volgens mij onmogelijk is om dit via de huid op te nemen en correct in de bloedbaan te krijgen.

Dus mijn antwoord is

In theorie misschien wel maar in praktijk zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met morfine- en nicotinepleisters lukt het wel, die werken transdermaal: de werkzame stof komt via de huid in de bloedbaan terecht.  Waarom zou dat met THC-zalf niet mogelijk zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@X-Travert het is moeilijker opneembaar via de huid omdat integenstelling tot morfine en nicotine, de meeste cannabinoiden hydrofoob zijn. (ze graken dus moeilijker door het "waterige laagje" van de huid.)

De precieze permeabiliteit per tijdspanne weet ik niet :D maar geloof dat deze ook verschillen per cannabinoiden (de ene gaat wat vlotter-der door de huid dan de andere) en hoe "dik" deze waterige huidlaag is ook verschillend per persoon.

Kort gezegd: het gaat moeilijker en trager :D maar stoned ga je er op dit moment niet van worden (misschien als ze iets toevoegen dat de opneembaarheid via de huid verhoogd of zelfs beetje uitdroogt dat het beter/sneller zou kunnen werken)

 

Edit:Zo dan is de vraag uit 2017 ook ineens beantwoord :whistling

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij praktisch onmogelijk maar waarom zou je het willen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, alkaline said:

@X-Travert het is moeilijker opneembaar via de huid omdat integenstelling tot morfine en nicotine, de meeste cannabinoiden hydrofoob zijn. (ze graken dus moeilijker door het "waterige laagje" van de huid.)

De precieze permeabiliteit per tijdspanne weet ik niet :D maar geloof dat deze ook verschillen per cannabinoiden (de ene gaat wat vlotter-der door de huid dan de andere) en hoe "dik" deze waterige huidlaag is ook verschillend per persoon.

Kort gezegd: het gaat moeilijker en trager :D maar stoned ga je er op dit moment niet van worden (misschien als ze iets toevoegen dat de opneembaarheid via de huid verhoogd of zelfs beetje uitdroogt dat het beter/sneller zou kunnen werken)

 

Edit:Zo dan is de vraag uit 2017 ook ineens beantwoord :whistling

Die morfine zal wel een of andere bewerking hebben ondergaan. Ik kan me niet voorstellen dat morfine in poedervorm of opgelost in water de huid kan doordringen. Van nicotine weet ik dat niet, maar zou iemand van het roken kunnen afkomen met kompressen met natgemaakte tabak?

Ik zou zeggen, laat zetpillen met THC maken:innocent: Of smeer de zalf op een condoom: zowel aan de buiten- als aan de binnenkant:tu

Edited by X-Travert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terpenen zijn ook hydrofoob, maar worden toch via de huidporiën opgenomen & dat zal met cannabinoïden niet veel anders zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, X-Travert said:

maar zou iemand van het roken kunnen afkomen met kompressen met natgemaakte tabak?

ja maar niet van de nicotine, is prima wateroplosbaar zelfs

maar eh, van hasj zeven word je echt niet stoned ;)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...